Gå til innhold

Hvordan er ditt treningsopplegg 😍


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger litt inspirasjon til trening, er så lei av treningssenter, vekter og mølle. 

Jeg vil bli relativt sterk og rask, så må nok gå ned 10 kg. Digger å løpe og bevege meg, men er stuck i min gode gamle trygge komfortable sirkel.

Hva trener du? 😁

Anonymkode: 6891a...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener bare ute. Har tidligere trent på senter, men det er noe med det som er så fryktelig lite inspirerende for meg. Løper 3 ganger i uken, turer på 8-16 km. Løper i skogen, langs vann eller i terreng. Går fjelltur 2-3 ganger i måneden. Ellers er jeg med i en gruppe som trener crossfit en gang i uken. Vi bruker parker og lekeplasser til dette. 

Anonymkode: b1789...fcf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener kardio i 30-40 minutter, tre dager i uken. Skulle gjerne trent mer, men pga fare for belastningskade må jeg ta det med ro (er overvektig). Jeg bruker flere av videoene til Fitnessblender. De har noe for alle, også for de som ikke har noe annet utstyr enn en matte. 

Skulle ønske jeg kunne bruke naturen mer, men jeg finner mer glede i å trene hardt i 30 minutter enn å gå en rask tur i 30 minutter. Gleder meg til jeg blir normalvektig og kan begynne å jogge ute! Forhåpentligvis blir det en realitet til våren 2020. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Diamant

I hele vinter har jeg trent 5-6 ganger i uka på treningssenter.Nå som finværet har kommet har jeg byttet ut 2 av styrketreningene med joggeturer på heia!Godt å variere litt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut mølla med tung styrketrening! Da vil du se resultater komme på en helt annen måte (snakker av erfaring både når det gjelder meg selv og andre). 

Trener styrke 4-6ganger i uken. 2-splitt akkurat nå. Få øvelser, skikkelig utført. Avslutter alltid med magetrening. 

Anonymkode: fcb40...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper ute rundt 6km annenhver dag i kuppert terreng også har jeg en sånn tufte-park jeg er innom og kjører noe sirkeltrening på i samme slengen. Det funker utmerket for meg. Meget enkelt og greit samtidig som jeg får gode timer utendørs som jeg kjenner det ofte er alt for lite av. Å være ute i solen er meget undervurdert for det mentale

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind

Om du er godt trent så er det kaloriunderskudd som må til får å gå ned i vekt. 

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, megda skrev:

Å være ute i solen er meget undervurdert for det mentale

Ja😍Ikke bare i solen, da, for det er mye uvær i dette landet. Men jeg merker selv at jeg får en helt annen godfølelse av treningen når jeg er ute i naturen kontra svette i et klamt senter. Jeg gjør begge deler fordi jeg trener styrke, og gidder ikke anskaffe vekter til hjemmebruk. 

Men all kardio foregår ute. Sykler til og fra jobb, løper 2-3 ganger i uken, og går turer med familien i terrenget hver helg. Jeg har en rute som jeg pleier å løpe på 9 km. Den går halvveis rundt et vann, og halvveis i skogen. Jeg løper den gjennom hele året med pigger på vinteren og i shorts og singlet på sommeren. Elsker å se på endringene i naturen, spesielt nå på våren når alt våkner til liv. Det krever jo litt mer innsats å komme seg ut i surt vær, men jeg tenker alltid at det bare er vann og luft, blir jo svett og våt uansett, og det er alltid like deilig etterpå.

Anonymkode: 2c744...4b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil bli relativt sterk og rask, så må nok gå ned 10 kg. Digger å løpe og bevege meg, men er stuck i min gode gamle trygge komfortable sirkel.

Hva trener du? 😁

Anonymkode: 6891a...558

Nå trener ikke jeg en dritt... Men ble uten min viten tatt ut til NM, I to forskjellige idretter, trenera kalte meg aktiv idrettsutøver... HELT Fjærnt for meg. ... MEN, -Om jeg dreiv med noe, var jeg ¨all inn¨. Opp 0600, -løpe 8 - 10 km. dusje, og prøve å sette ny ¨pærsj¨, hvær dag til jobb på tråsykkel, i fysISk jobb, -og så på hoved-trening, -normalt på tillegs-trening, -aerobt opptak... Røyka Sigg. + ¨Urter¨ hele vegen... Sto i ramma, -alltid... Ene Edit...

Hoved treneren, i den hardeste sporten, beste klubben, ¨-begge¨, - sa...

Det er helt greit å se på TV, -Bare knekk noen rå egg oppi ett glass med appelsinjus, legg beina oppi sofan, pump armbøyninger gjennom kvelden, -ta deg en slurk når du blir tørst.

BRUKE EGEN KROPPSVEKT -Gjærne + lidt, kan være genialt. IMHO. Skogen, bakker, m.m. ... Armbøyninger, -stå på henda, opp langs EN VEGG, Berør bakken, med hue, og dytt opp. ETC. ... Bruk fantasien ... Stå på. ...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
VIKTIG, GI SKROTTEN EN DAG HVILE, Pr. Uke...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja😍Ikke bare i solen, da, for det er mye uvær i dette landet. Men jeg merker selv at jeg får en helt annen godfølelse av treningen når jeg er ute i naturen kontra svette i et klamt senter. Jeg gjør begge deler fordi jeg trener styrke, og gidder ikke anskaffe vekter til hjemmebruk. 

Men all kardio foregår ute. Sykler til og fra jobb, løper 2-3 ganger i uken, og går turer med familien i terrenget hver helg. Jeg har en rute som jeg pleier å løpe på 9 km. Den går halvveis rundt et vann, og halvveis i skogen. Jeg løper den gjennom hele året med pigger på vinteren og i shorts og singlet på sommeren. Elsker å se på endringene i naturen, spesielt nå på våren når alt våkner til liv. Det krever jo litt mer innsats å komme seg ut i surt vær, men jeg tenker alltid at det bare er vann og luft, blir jo svett og våt uansett, og det er alltid like deilig etterpå.

Anonymkode: 2c744...4b9

joda, men solen skinner jo bak skyene, så man fyller opp med viktig d-vitamin uansett. Det er det mangelvare på i Norge generelt sett. Det eneste minuset med å løpe samt å trene er at man ikke får skikkelig gode bein-økter, men det kan man jo supplere på med trening innendørs. 

Har selv et vann og halvveis skog jeg løper rundt. Det er idyll om sommeren når sola skinner. Er faktisk slik at jeg tar meg en ekstra tur i rolig tempo bare for å nyte naturen på enkelte dager der tempraturmåleren viser blå himmel mm. Løper også ute om vinteren, men herregud......det nyter jeg ikke :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, megda skrev:

Det eneste minuset med å løpe samt å trene er at man ikke får skikkelig gode bein-økter, men det kan man jo supplere på med trening innendørs. 

Prøvd å gå opp en uttfor-bakke, -daglig, -med ryggsekk full av bly, -eller stein...

KAN Funke ... OBS... LYTT Til Knæra ...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Sannhet ! ALLTID Lytt til kroppen. ...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å ikke trene fordi du må eller for å ikke få dårlig samvittighet... Ikke tenke at nå skal jeg "trene"... Gjør noe du syns er gøy som handler om å bevege seg. Alt bevegelse betyr noe. Å rydde,gå til butikken osv...

Selv liker jeg å gå opp fjelltopper. Tenker ikke at jeg skal trene men at jeg skal tømme hode mitt for alt dritt og kjenne den deilige følelsen av å være på toppen av fjellet imenst pulsen synker ned igjen .

Liker å klatre også, det gir meg selvtilitt og en følelse av å mestre deg ur av komfortzone... Å klatre litt høyere og overvinne skrekken. Ekkelt der og da men lykke etterpå.

Sykkle er også en stor favoritt... Det er gøy og man får se masse på kort tid....

Styrke trening og tøying er jeg mindre glad i, men for at jeg skal føle meg bedre i hverdagen er det verd å sette en eller to dager i uken for litt tøting og øvelser hjemme ... Man er veldig glad etterpå og merker det med tiden at man fungerer bedre.

Alene hjemme? Ja da hender det jeg danser til full musikk, det gjør meg glad.

Lykke til med aktiv hverdag 

Anonymkode: 78879...53b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ikke tenke at nå skal jeg "trene"... Gjør noe du syns er gøy som handler om å bevege seg. Alt bevegelse betyr noe. Å rydde,gå til butikken osv...

Sykkle er også en stor favoritt... Det er gøy og man får se masse på kort tid....

Styrke trening og tøying er jeg mindre glad i, men for at jeg skal føle meg bedre i hverdagen er det verd å sette en eller to dager i uken for litt tøting og øvelser hjemme ... Man er veldig glad etterpå og merker det med tiden at man fungerer bedre.

Alene hjemme? Ja da hender det jeg danser til full musikk, det gjør meg glad.

Lykke til med aktiv hverdag 

Anonymkode: 78879...53b

JA. ... -Serr.

Plz. Les DENNE Mld.  -I Mest  p o s i t i v e  m å t e,  sOM  M U L I G...

VAR Sånn den var ment. 

Liker posten din, -og deg. 

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Sannhet !
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, Sliten&kjørt51 said:

Prøvd å gå opp en uttfor-bakke, -daglig, -med ryggsekk full av bly, -eller stein...

KAN Funke ... OBS... LYTT Til Knæra ...

a.

høres ut som et flashback til skoledagene på videregående med sekk full av 15 ulike bøker og svetteringer under armene. Det er likevel en vesentlig forskjell på det og en god økt inne på treningstudio der du tar knebøy mm. Du kan selvfølgelig gjøre noe ute i naturen, så jeg ser hvor du vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, megda skrev:

høres ut som et flashback til skoledagene på videregående med sekk full av 15 ulike bøker og svetteringer under armene. Det er likevel en vesentlig forskjell på det og en god økt inne på treningstudio der du tar knebøy mm. Du kan selvfølgelig gjøre noe ute i naturen, så jeg ser hvor du vil. 

Hadde tillgang på treningsstudio på jobb, på vakt, -og ellers. Etter å ha spist meg opp til max-vekt, og prøvd å bygge sÅ MYE Muskler som mulig, -før tur jeg skulle på, funket vekter fra jobben i sekk, opp uttforbakke bra som tillegs-trening. MEN, OBS på skader... LYTT Til kroppen...

Kjør på. ...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 11.39, AnonymBruker skrev:

Trenger litt inspirasjon til trening, er så lei av treningssenter, vekter og mølle. 

Jeg vil bli relativt sterk og rask, så må nok gå ned 10 kg. Digger å løpe og bevege meg, men er stuck i min gode gamle trygge komfortable sirkel.

Hva trener du? 😁

Anonymkode: 6891a...558

Mange bruker for mye tid på trening. Det gjelder å trene riktig.

Kostholdet må også på plass, du kan ikke spise hva du vil. Sånn er det bare, skal du ned i vekt må inntaket kontrolleres.

Så må du få deg et treningsprogram du følger, fullkroppstrening 2-3 ganger i uken. Start med 2, så øke til 2 evt. Dette må bygges opp rundt baseøvelser. Dette vil forme kroppen din mye. tren maks 3 ganger i uken. Fullkropp. Glem 2-splitt. 

På treningsfrie dager kan du ha fine lette aktiviteter som å gå tur, sykkle en tur. Kanskje svømme. Men det er treningsfrie dager! Så gjør noe du liker, som også gir deg hvile.

Anonymkode: 65caa...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så må du få deg et treningsprogram du følger, fullkroppstrening 2-3 ganger i uken. Start med 2, så øke til 2 evt. Dette må bygges opp rundt baseøvelser. Dette vil forme kroppen din mye. tren maks 3 ganger i uken. Fullkropp. Glem 2-splitt. 

 

Starte med 2 og øke til 2?

Og hva er grunnen til at du sier at man skal trene maks 3 ganger i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener minst 3 dager i uka (om hverdagskabalen går opp), hvorav to av de er kampsport og den tredje som regel er kardio sentertrening som spinning eller aerobic/hopp og sprett. Jeg trener også litt hjemme på stuegulvet, og da blir det som oftest pilates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...