Gå til innhold

Får så lite fra kjæresten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt vag tittel kanskje, men. 

Jeg og typen har vært sammen i snart et år, vi møttes via felles bekjente og klaffet ganske fort. Vi hadde det ganske bra i noen måneder, men nå merker jeg mer og mer at jeg er lite tilfreds, og det nærmer seg det punktet hvor jeg vurderer å gå. Ting jeg blant annet synes er vanskelig:

* han vil sjeldent finne på noe ute, vil gjerne bare sitte i sofaen hjemme og binge en serie med meg. Jeg kunne godt tenkt meg å stikke ut på middag en gang i blant, kanskje gå en tur, el.l.

* veldig sjeldent får jeg noen komplimenter, ikke engang under/etter sex kan han si han synes jeg er deilig, etc, og har jeg pyntet meg til en anledning så kommenterer han heller ingenting. Synes det begynner å bli slitsomt.

* det føles ikke som om vi er et par, det virker som han har liten interesse av å f.eks komme og dra SAMMEN til og fra sosiale sammenkomster med felles venner, også vennepar. Er vi f.eks invitert med på en hyttetur med andre venner, så kan han plutselig uka i forveien si at han ikke orker å dra, selv om det i flere uker har vært en forståelse at vi to skal dra sammen.

* svært sjeldent spør han hvordan det går med meg, og hvis jeg begynner å prate om noe vanskelig så svarer han så kort, typ "det suger da" eller "det var ikke bra" og så starter han på et nytt samtaleemne. 

* veldig ofte når vi kysser og sånt så skal han tulle så mye, og det er jo selvsagt gøy med tull, men det trenger ikke å være hele tiden. Det hadde vært fint å kunne bare ligge og kysse litt uten noe tull og fjas. 

* dette er kanskje det viktigste punktet; jeg føler ikke at forholdet vårt er spesielt sterkt, at han ikke egentlig forteller meg hva han synes, tenker, og føler, og at han derfor totalt ut av det blå kan finne på å slå opp. Jeg vet ikke om det er selvstendigheten hans som gir meg denne følelsen, men det føles helt ærlig ut som han under den minste konflikt kan finne på å kaste inn håndkleet. Jeg lurer på om det kommer av at jeg ikke føler at han er like investert i forholdet som det jeg er, og det gjør meg usikker på hvor han står. 

 

Jeg har tenkt å ta opp disse tingene med ham i helga når vi møtes neste gang, så får vi se. Jeg lurer veldig på om vi kanskje bare har veldig forskjellige forventninger til forholdet, som gjør at jeg føler meg lite tilfreds mens han kanskje synes det blir litt mye. Jeg vet ikke hva jeg egentlig ønsker av kg, hvorfor jeg skriver noe her. Ville bare få det ut, tenker jeg. 

Anonymkode: 3ec08...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet er vel om du kan forvente en endring, eller om dette bare er hvordan han er. Jeg ville nok gått, jeg hadde ikke følt meg ønsket hvis jeg var sammen med en sånn mann. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var som å lese mine egne ord. Helt nøyaktig hvordan jeg følte det i mitt forrige forhold. Jeg innså at jeg ikke fikk det jeg forventet og hadde behov for. Synes ikke det var et forhold som var sunt. 

Han gjør ikke noe slemt nødvendigvis, men det er sånn han er og vi har forskjellige syn på et forhold. Og derfor synes jeg jeg fortjente å bli behandlet litt mer slik som jeg behandler partner. 

Jeg endte opp med å gjøre det slutt. Det var det verste bruddet fordi jeg elsket han og han hadde jo ikke gjort noe galt liksom. Så jeg føler på en måte at jeg ble dumpet fordi han viste så lite interesse på så mange punkt..  

Uansett, nå har det gått noen mnd og jeg er så glad for at jeg tok det valget og var sterk bok til å komme meg videre å stå opp for megselv. Jeg var ikke lykkelig selv om jeg elsket han og han ikke var slem. Men et forhold skal vare sunt, med gjensidig interesse fra begges sider på det nivået en ønsker å være på.

Dette er sånn han er. Han kan fortelle deg han skal forandre seg for at du ikke skal gjør det slutt.. men det er ikke slik det fungerer. Ta et valg. Stå i det uansett hvor jævlig det vil føles... tid leger alle sår og om et par mnd vil du takke degselv og være stolt!

Anonymkode: f7c9c...151

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som et typisk "nyforelskelsen har lagt seg"-problem, der mange av hans mindre likbare sider blir synligere.

Det høres ikke ut som at du har så mye å tape på å ta det opp med han. Bra at du skal gjøre det i helgen! Når det er så mange ting som gjør deg usikker og som t.o.m. får deg til å vurdere å gå, så tør å sette hardt mot hardt. Tør å si hva du trenger.

Ting blir ikke bedre med mindre du sier i fra 🙂 Lykke til!

Anonymkode: 7757e...98b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eksmann var sånn. Vi utviklet en toksisk relasjon hvor jeg fikk for lite av alt og gradvis ble surere og surere. Han ga mindre og jeg ble enda surere. Veldig forenklet men det føles ut som om jeg vandret i ørkenen i 10 år. Selv om jeg fikk to flotte barn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinn deg opp og gjør det slutt. Han bryr seg lite om deg, og elsker deg åpenbart ikke. A lost train hinsides en hver mulighet for  redning spør du meg. Ikke kast bort tid på nytteløs terapi.

Anonymkode: 1b7cb...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper han er enten asosial eller ekstrovert. Mange som er asosial har kjæreste bare for å ha det, men har ingen mening med det. De vet ikke hva som forventes eller hva som er vitsen. Mange som er ekstroverte er ikke særlig dyktig på å knytte nære bånd. De trives bedre med å knytte mange bånd. 

Anonymkode: c15d7...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hvordan jeg er mot kjæresten, unntatt det med tulling. Jeg har mistet følelsene for kjæresten min. 

Anonymkode: ab6e9...8d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som hvordan jeg er mot kjæresten, unntatt det med tulling. Jeg har mistet følelsene for kjæresten min. 

Anonymkode: ab6e9...8d4

Men det sunne og normale er jo at man da tar mot til seg og gjør det slutt, ikke driver psykisk terror mot kjæresten. 

Anonymkode: c15d7...e01

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette høres ut som meg og eksen min. Og jeg endte ting med han for en uke siden, for jeg orket ikke mer. 

Jeg har snakket med han mange ganger om hva jeg har behov for i et forhold, men da var jeg bare kravstor. Alt han ville var å ha sex og se litt på tv sammen iblant. Det var et kjærlig forhold fra min side, og et utelukkende seksuelt forhold fra hans side. Funket rett og slett ikke.

Anonymkode: 49206...53e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt vag tittel kanskje, men. 

Jeg og typen har vært sammen i snart et år, vi møttes via felles bekjente og klaffet ganske fort. Vi hadde det ganske bra i noen måneder, men nå merker jeg mer og mer at jeg er lite tilfreds, og det nærmer seg det punktet hvor jeg vurderer å gå. Ting jeg blant annet synes er vanskelig:

* han vil sjeldent finne på noe ute, vil gjerne bare sitte i sofaen hjemme og binge en serie med meg. Jeg kunne godt tenkt meg å stikke ut på middag en gang i blant, kanskje gå en tur, el.l.

* veldig sjeldent får jeg noen komplimenter, ikke engang under/etter sex kan han si han synes jeg er deilig, etc, og har jeg pyntet meg til en anledning så kommenterer han heller ingenting. Synes det begynner å bli slitsomt.

* det føles ikke som om vi er et par, det virker som han har liten interesse av å f.eks komme og dra SAMMEN til og fra sosiale sammenkomster med felles venner, også vennepar. Er vi f.eks invitert med på en hyttetur med andre venner, så kan han plutselig uka i forveien si at han ikke orker å dra, selv om det i flere uker har vært en forståelse at vi to skal dra sammen.

* svært sjeldent spør han hvordan det går med meg, og hvis jeg begynner å prate om noe vanskelig så svarer han så kort, typ "det suger da" eller "det var ikke bra" og så starter han på et nytt samtaleemne. 

* veldig ofte når vi kysser og sånt så skal han tulle så mye, og det er jo selvsagt gøy med tull, men det trenger ikke å være hele tiden. Det hadde vært fint å kunne bare ligge og kysse litt uten noe tull og fjas. 

* dette er kanskje det viktigste punktet; jeg føler ikke at forholdet vårt er spesielt sterkt, at han ikke egentlig forteller meg hva han synes, tenker, og føler, og at han derfor totalt ut av det blå kan finne på å slå opp. Jeg vet ikke om det er selvstendigheten hans som gir meg denne følelsen, men det føles helt ærlig ut som han under den minste konflikt kan finne på å kaste inn håndkleet. Jeg lurer på om det kommer av at jeg ikke føler at han er like investert i forholdet som det jeg er, og det gjør meg usikker på hvor han står. 

 

Jeg har tenkt å ta opp disse tingene med ham i helga når vi møtes neste gang, så får vi se. Jeg lurer veldig på om vi kanskje bare har veldig forskjellige forventninger til forholdet, som gjør at jeg føler meg lite tilfreds mens han kanskje synes det blir litt mye. Jeg vet ikke hva jeg egentlig ønsker av kg, hvorfor jeg skriver noe her. Ville bare få det ut, tenker jeg. 

Anonymkode: 3ec08...979

Høres faktisk ut som du er sammen med min eks. Jeg dro pga disse tingene. Han var deprimert og ruset seg så var ikke spesielt trivelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det sunne og normale er jo at man da tar mot til seg og gjør det slutt, ikke driver psykisk terror mot kjæresten. 

Anonymkode: c15d7...e01

Psykisk terror? Tror du er litt på bærtur!
Ingen av partene driver psykisk terror her. Ts er ikke fornøyd med forholdet, da må hun gjøre det slutt om det ikke fungerer om de har snakket /skal snakke sammen. Mulig kjæresten hennes har det helt greit og synes de har det fint. Ingen bedriver psykisk terror her, dette er bare misnøye fra den ene parten, fordi den andre parten ikke ser hva som er greia. 

Anonymkode: f5067...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykisk terror? Tror du er litt på bærtur!
Ingen av partene driver psykisk terror her. Ts er ikke fornøyd med forholdet, da må hun gjøre det slutt om det ikke fungerer om de har snakket /skal snakke sammen. Mulig kjæresten hennes har det helt greit og synes de har det fint. Ingen bedriver psykisk terror her, dette er bare misnøye fra den ene parten, fordi den andre parten ikke ser hva som er greia. 

Anonymkode: f5067...742

Jo, han gjør det når han er kjæreste samtidig som han ikke oppfører seg som en kjæreste. Det å oppføre seg i strid med sin rolle, er psykisk terror. Mind games. Gas lighting. 

Anonymkode: c15d7...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du er sammen med en ekstremt introvert person. Og vi har det (dessverre) best sammen med andre som har det best inni skilpaddeskallet sitt.

Anonymkode: e0c08...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye likt som kjæresten min her, han vegrer seg ofte for å finne på ting ute osv. Han framstår som mer passiv enn eksen min, som alltids fant på ting. 

Men kjæresten spør alltid hvordan jeg har det og jeg vet - kanskje fordi faren min er litt lik - at det befinner seg mye følelser inni mannen. Vi har vært sammen snart 6 år og begynner å tenkt å gifte oss.

Jeg føler meg elska. Og at jeg får elske ham. 

Du må kjenne etter om din kjære har sider som veier opp for det han ikke har.

Anonymkode: 20dd7...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som hvordan jeg er mot kjæresten, unntatt det med tulling. Jeg har mistet følelsene for kjæresten min. 

Anonymkode: ab6e9...8d4

Samme her. 

Anonymkode: 60efa...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...