Gå til innhold

Beste måte å avlive hunden på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har avlivet en hund før.. Hadde jeg visst hvordan han ville oppleve slutten hadde vi tatt han ut i skogen på tur og skutt han der han trivdes best. 

Han var aldri glad i dyrlegen, merket han stresset og var urolig selv før vi gikk inn. Han kjempet alt han kunne mot den første sprøyten, prøvde å reise seg for å komme seg vekk, så vi måtte løfte han ned på gulvet. Da medikamentet tok overhånd, lå han i en krøll ved døren.. Da måtte jeg gå ut, klarte ikke å være der mer. 

Hvis det er snakk om en hund som er vant med å være ute mye, jakthund f.eks, så ville jeg gått for å la onkelen ordne det så lenge han er en habil skytter. Gi hunden noe den elsker å spise så holder den seg i ro. 

Anonymkode: 78699...4fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville valgt en dyktig jeger, ikke en hvem som helst og aldri en som nettopp har tatt jegerprøven. Bak låven for eksempel og ikke på et fremmed sted. 

Man skyter ikke dyr med hagle, det blir bare et lite sår av en rifle. Tror svaret mitt blir slettet hvis jeg går i detaljer, har aldri skutt dyr selv. Veterinær som først gir hunden narkose er kanskje det beste. Kjenner heller ingen jegere som selv skyter hunden sin, de får andre til å gjøre det, og hunden merker ingenting. Er hunden gammel og syk har man gjerne hatt lang tid på å ta farvel uten at man må tenke på den som "stakkars". Det kan hunden merke, men en syk hund føler at den kan være på det siste. Jeg har vært borti en veterinær som jeg selv helst skulle sett blitt skutt etter at jeg avlivet hunden vår der. Ingen beroligende først, og når jeg spurte hvorfor var svaret at slik gjorde man det med dyr som var nervøse på kontoret hans. 

Blir hunden hardt skadet er selvfølgelig veterinær den man må kontakte, men er det lang vei til dyrlege vet jeg ikke hva som er best. Kondolerer ts. Det er fryktelig trist å miste hunden sin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...