Gå til innhold

Evan Rachel Wood suggests men get 'mandatory vasectomies' in response to anti-abortion laws


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Actress Evan Rachel Wood suggested "mandatory" vasectomies for men until they want to have children on Twitter this week after Georgia passed a bill that would ban abortions once a fetal heartbeat is detectable.

“Mandatory vasectomies until you want to have children,” the “Westworld” actress tweeted on Thursday. “They can be reversed, so. Come on guys, Lets save lives!”

“Whats that?” she continued. “A hard no? Why? Cause its your body and we dont get to make that choice for you? Ooooooohhhhhh!!!”
https://thehill.com/blogs/in-the-know/in-the-know/443267-evan-rachel-wood-suggests-men-get-mandatory-vasectomies-in

Er dere enige med Evan Rachel Wood?

Anonymkode: 80a5d...484

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun foreslår det jo ikke seriøst, det er jo fordi menn syns det er greit at kvinner ødelegger seg på prevansjon, og menn vil bestemme over kvinners kropper når det kommer til aborter, men med en gang det er snakk om at menn "tar en for laget" så vil de ikke fordi det er deres kropp og de vil bestemme selv. 

Anonymkode: 80619...9cc

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" dont want mandatory vasectomies because I dont believe we should legislate peoples bodies, its a dangerous slippery slope. I used the example to point out the hypocrisy of always putting the responsibility, punishment, blame, or means of prevention, solely on women.

— #EvanRachelWould (@evanrachelwood) 

Anonymkode: 80619...9cc

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helt kurrant det i disse tvangsvaksineringstider. 

Anonymkode: d5b55...865

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som dette engasjerer såpass at kjendiser kommer med denne typen følelsestyrte utbrudd og tror de skarpt poengterer noe, uten å se hvor lite rasjonell deres egen sammenligning er. 

Å påtvinge noen et fysisk inngrep mot deres vilje er så ekstremt langt unna det å nekte noen å få utført et inngrep som må kunne sies å være etisk vanskelig. Disse utbruddene virker også å avsløre en veldig manglende forståelse av lovverket og hva en faktisk gjør, gitt at med med mindre en ønsker fri abort frem til barnet er ute av moren vil en alltid "legislate peoples bodies". Med andre ord virker "bestemme over egen kropp" som et veldig svakt, og falskt, argument om det en egentlig reagerer på er at abortgrensen blir kortet ned med noen uker. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare for damer å ta ansvar for egne handlinger. Det finnes prevensjon i alle former og fasonger, og noe som passer for de fleste. De aller, aller fleste damer er ikke som meg og ikke tåler noen form for prevensjon annet enn avholdenhet.

Disse pro-abortdamene i USA er helt på trynet. "Det er min kropp og ingen skal bestemme over den!!!" 
Og så får de en sønn, og så omskjærer de han. Da er det ikke så nøye med hvem sin kropp det er de bestemmer over.

Anonymkode: 259bc...22c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Actress Evan Rachel Wood suggested "mandatory" vasectomies for men until they want to have children on Twitter this week after Georgia passed a bill that would ban abortions once a fetal heartbeat is detectable.

“Mandatory vasectomies until you want to have children,” the “Westworld” actress tweeted on Thursday. “They can be reversed, so. Come on guys, Lets save lives!”

“Whats that?” she continued. “A hard no? Why? Cause its your body and we dont get to make that choice for you? Ooooooohhhhhh!!!”
https://thehill.com/blogs/in-the-know/in-the-know/443267-evan-rachel-wood-suggests-men-get-mandatory-vasectomies-in

Er dere enige med Evan Rachel Wood?

Anonymkode: 80a5d...484

Ikke rart Westworld gikk til helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare for damer å ta ansvar for egne handlinger. Det finnes prevensjon i alle former og fasonger, og noe som passer for de fleste. De aller, aller fleste damer er ikke som meg og ikke tåler noen form for prevensjon annet enn avholdenhet.

Anonymkode: 259bc...22c

Nå er det ikke bare damer som skal ta ansvar for prevensjon.

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Nå er det ikke bare damer som skal ta ansvar for prevensjon.

 

Nei, men det er damene som er nødt til å sitte igjen med konsekvensene i en eller annen form. Det nytter ikke med kjønnskvotering og annet fjas her, biologien får en ikke gjort noe med.

I og med at kvinnene sitter igjen med de største konsekvensene er det også de som har det største ansvaret. 

Anonymkode: 259bc...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, men det er damene som er nødt til å sitte igjen med konsekvensene i en eller annen form. Det nytter ikke med kjønnskvotering og annet fjas her, biologien får en ikke gjort noe med.

I og med at kvinnene sitter igjen med de største konsekvensene er det også de som har det største ansvaret. 

Anonymkode: 259bc...22c

Skulle nesten tro det var forskjell på kjønnene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utspillet er nok ikke alvorlig ment, men dette er faktisk noe å tenke over. Det kunne reddet menneskeheten, siden vårt største problem her på kloden er overbefolkning. Sperm lagres i en sædbank, menn steriliseres, sæden brukes når mennene føler seg klar for å bli fedre. Dette ville faktisk være en lykke for ALLE.

Endret av T-Rex
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, T-Rex said:

Utspillet er nok ikke alvorlig ment, men dette er faktisk noe å tenke over. Det kunne faktisk reddet menneskeheten, siden vårt største problem her på kloden er overbefolkning. Sperm lagres i en sædbank, menn steriliseres, sæden brukes når mennene føler seg klar for å bli fedre. Dette ville faktisk være en lykke for ALLE.

Eventuelt kan kvinner sørge for å ikke bli gravide dersom de ikke ønsker å få barn.

Å, vent, det innebærer at kvinner må ta ansvar for seg selv og sine valg, sånn kan vi jo ikke ha det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mann1979 said:

Eventuelt kan kvinner sørge for å ikke bli gravide dersom de ikke ønsker å få barn.

Å, vent, det innebærer at kvinner må ta ansvar for seg selv og sine valg, sånn kan vi jo ikke ha det!

Du vet veldig godt at det skjer mange unnfangelser i fylla, hvor verken mann eller kvinne tenker på prevensjon. Sterilisering av menn er ideelt her.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Mann1979 skrev:

Eventuelt kan kvinner sørge for å ikke bli gravide dersom de ikke ønsker å få barn.

Å, vent, det innebærer at kvinner må ta ansvar for seg selv og sine valg, sånn kan vi jo ikke ha det!

De aller fleste kvinner gjør jo dette. Det går an å bli gravid ved uhell, selv om man bruker prevansjon. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, T-Rex skrev:

Du vet veldig godt at det skjer mange unnfangelser i fylla, hvor verken mann eller kvinne tenker på prevensjon. Sterilisering av menn er ideelt her.

Så fylla er en unnskyldning man kan bruke på alt? Begge er fulle, begge har sex, dama er uansett den som ender opp med konsekvensen.

Å sterilisere menn er en helt syk tanke.

Anonymkode: 259bc...22c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Så fylla er en unnskyldning man kan bruke på alt? Begge er fulle, begge har sex, dama er uansett den som ender opp med konsekvensen.

Å sterilisere menn er en helt syk tanke.

Anonymkode: 259bc...22c

Hvis du tenker litt etter, er det ikke det i det hele tatt. Lagres sæd for senere bruk, kan mannen få de barna han ønsker (forutsatt diverse), mens han, og alle andre, slipper å tenke på faren for uønskete svangerskap. Ideelt, spør du meg.

Edit: Jeg tenker her at alle menn blir sterilisert, så det ikke er noen tvil. Dette er naturligvis ikke realistisk.

Sterilisering er et enkelt inngrep med helt minimal risiko, og det påvirker ikke potensen (bortsett fra de første døgnene etter inngrepet, da).

Endret av T-Rex
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

49 minutter siden, T-Rex said:

Du vet veldig godt at det skjer mange unnfangelser i fylla, hvor verken mann eller kvinne tenker på prevensjon. Sterilisering av menn er ideelt her.

En flottere løsning er å ikke drikke seg drita og sprike med beina. Billigere for samfunnet er det også.

Nei vent- da er vi tilbake til det samme, at kvinner må ta ansvar for sine handlinger 😥

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, T-Rex skrev:

Hvis du tenker litt etter, er det ikke det i det hele tatt. Lagres sæd for senere bruk, kan mannen få de barna han ønsker (forutsatt diverse), mens han, og alle andre, slipper å tenke på faren for uønskete svangerskap. Ideelt, spør du meg.

Sterilisering er et enkelt inngrep med helt minimal risiko, og det påvirker ikke potensen (bortsett fra de første døgnene etter inngrepet, da).

Fremdeles en syk tanke, spør du meg. 
Men jeg spiller med. Hva får deg til å tro at kvinner kommer til å stole på menn, når det uansett er de som sitter igjen med konsekvensene?

Dersom en mann sa til meg at vi trenger ikke bruke kondom for jeg går på p-piller/stav/plaster/What have you, så hadde jeg sagt at sorry, den går jeg ikke på. Kondom eller null sex på deg. I et forhold kunne jeg så klart ha stolt på han, men for tilfeldig/kortvarige greier, ikke pokker. Og det tror og håper jeg de fleste andre kvinner er med meg på.

Anonymkode: 259bc...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fremdeles en syk tanke, spør du meg. 
Men jeg spiller med. Hva får deg til å tro at kvinner kommer til å stole på menn, når det uansett er de som sitter igjen med konsekvensene?

Dersom en mann sa til meg at vi trenger ikke bruke kondom for jeg går på p-piller/stav/plaster/What have you, så hadde jeg sagt at sorry, den går jeg ikke på. Kondom eller null sex på deg. I et forhold kunne jeg så klart ha stolt på han, men for tilfeldig/kortvarige greier, ikke pokker. Og det tror og håper jeg de fleste andre kvinner er med meg på.

Anonymkode: 259bc...22c

Dobbel prevensjon er da null problem. Det blir ikke barn av det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mann1979 said:

En flottere løsning er å ikke drikke seg drita og sprike med beina. Billigere for samfunnet er det også.

Nei vent- da er vi tilbake til det samme, at kvinner må ta ansvar for sine handlinger 😥

Og hvis alle hadde kjørt forsvarlig, ville vi ikke trengt fartsgrenser. Nei vent nå litt - vi lever visst ikke i en ideell verden, derfor er det nødvendig med en viss pragmatisme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...