Gå til innhold

Hvorfor skal jeg tvinges til å jobbe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 13.5.2019 den 23.09, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen inntekter og ikke krav på dagpenger. NAV er veldig vrange. Jeg bodde i Beregn tidligere, fem seks år var det vel, da fikk jeg sosialhjelp. Så skjedde det plutselig noe for noen uker siden, han ene på sosialkontoret i Bergen ble ganske hard, jeg husker ordrett hva han sa, "nå må du komme deg i arbeid da han". Og da fikk jeg helt sjokk og panikk og flyttet til Oslo. Og nå får jeg ikke noe på sosialkontoret her. Jobb er liksom ikke min greie, jeg har ikke lyst til å jobbe egentlig. Det passer ikke min tilværelse eller min person å jobbe. Jeg er livredd for å bli utbrent. Jeg liker ikke å bli stressa, jeg har en veldig rolig tilværelse. Det har jeg alltid hatt. Sist gang jeg hadde en jobb, den ene gangen jeg hadde en jobb, for ti år sia, da jobbet jeg som sovende nattevakt en ukes tid. De to første dagene var for såvidt ok, men så merket jeg at det begyne å gå utover venner, gå utover fritid og hygge, alt det jeg liker å gjøre i løpet et av dag. Så da sa jeg opp den jobben sånn pronto. Og nå har altså NAV satt seg helt på bakbeina, så nå jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 0cac0...dd6

Det er veldig vanlig å ha det sånn når man starter i en jobb (spesielt om du har vært arbeidsledig før det for da er det ekstra vanskelig å komme seg tilbake i sadelen igjen), men det går over etter noen måneder også klarer man å kombinere livet med jobb. 

Jobb er med på å gi mestringsfølelse, glede og selvrespekt. Du kommer ikke til å bli utbrent. Du kommer til å oppleve at du får mer energi og lyst til å gjøre mer i løpet av en dag, oppleve mer. 

Det virker mer som om du har angst for å være selvstendig og stå på egne bein. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ut som trolling, men skulle det ikke være det: Jeg har sympati med de som ikke har hatt jobb på 10 år , men den sympatien mistet jeg da det ble skrevet at du ikke ønsker å jobbe og at det ikke passer din livsstil. Vel, det er mange som føler det slik, men de fleste må jobbe en større del av livet uansett. 

Anonymkode: 029df...a65

Jeg kjenner en som ikke har vært i jobb på 12 år fordi hun ikke får en jobb som er bra nok for henne. 

Anonymkode: 60231...99e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg kjenner en som ikke har vært i jobb på 12 år fordi hun ikke får en jobb som er bra nok for henne. 

Anonymkode: 60231...99e

Hva leven hun av da?

Anonymkode: 0cac0...dd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva leven hun av da?

Anonymkode: 0cac0...dd6

Nav... 

Anonymkode: 60231...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nav... 

Anonymkode: 60231...99e

Hva slags stønad får hun fra NAV i 12 år? Dagpenger får man bare en begrensa periode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en som ikke har vært i jobb på 12 år fordi hun ikke får en jobb som er bra nok for henne. 

Anonymkode: 60231...99e

Kjenner et par typer av arten, det er folk som tror de skal komme på topp uten å gjøre noe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, C8H10N4O2 skrev:

Hva slags stønad får hun fra NAV i 12 år? Dagpenger får man bare en begrensa periode.

Har jeg aldri spurt om, men hun har kanskje tatt opp forbrukslån også da. 

Anonymkode: 60231...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Kjenner et par typer av arten, det er folk som tror de skal komme på topp uten å gjøre noe

Jeg skjønner ikke hvordan noen heller vil være arbeidsledig enn å ha en jobb man føler seg overkvalifisert for. 

Anonymkode: 60231...99e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/13/2019 at 11:09 PM, AnonymBruker said:

Jeg har ingen inntekter og ikke krav på dagpenger. NAV er veldig vrange. Jeg bodde i Beregn tidligere, fem seks år var det vel, da fikk jeg sosialhjelp. Så skjedde det plutselig noe for noen uker siden, han ene på sosialkontoret i Bergen ble ganske hard, jeg husker ordrett hva han sa, "nå må du komme deg i arbeid da han". Og da fikk jeg helt sjokk og panikk og flyttet til Oslo. Og nå får jeg ikke noe på sosialkontoret her. Jobb er liksom ikke min greie, jeg har ikke lyst til å jobbe egentlig. Det passer ikke min tilværelse eller min person å jobbe. Jeg er livredd for å bli utbrent. Jeg liker ikke å bli stressa, jeg har en veldig rolig tilværelse. Det har jeg alltid hatt. Sist gang jeg hadde en jobb, den ene gangen jeg hadde en jobb, for ti år sia, da jobbet jeg som sovende nattevakt en ukes tid. De to første dagene var for såvidt ok, men så merket jeg at det begyne å gå utover venner, gå utover fritid og hygge, alt det jeg liker å gjøre i løpet et av dag. Så da sa jeg opp den jobben sånn pronto. Og nå har altså NAV satt seg helt på bakbeina, så nå jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 0cac0...dd6

Morsom du, håper noe biter på liksom. Bare tøv fra ende til annen det du skriver. Hvordan finansierte du flytting og ny bolig i Oslo liksom? Mulig at du bodde i arvet bolig i Bergen, men den fikk du jo ikke med deg. Bare jug alt sammen. 

Anonymkode: f9d7e...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan noen heller vil være arbeidsledig enn å ha en jobb man føler seg overkvalifisert for. 

Anonymkode: 60231...99e

Ikke jeg heller.  De har ingen ære.  Dessertgenerasjonens dumme og late sønner og døtre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en som ikke har vært i jobb på 12 år fordi hun ikke får en jobb som er bra nok for henne. 

Anonymkode: 60231...99e

Ja, jeg vet også om enkelte, som ikke har jobbet på 10+ år og som forventer å få en "god jobb". Enkelte av disse igjen tok riktignok det som var en god utdannelse i sin tid, men man har ikke akkurat utnyttet den til den fulle når man ikke har brukt den i arbeidslivet på 10+ år eller ikke i det hele tatt. Syntes det er provoserende å se at man ikke trenger å jobbe i Norge der enkelte snakker NAV rundt lillefingeren og får tildelt det ene tiltaket etter det andre når de selv har fortalt (meg) at den egentlige grunnen er at de ikke vil jobbe. Hvordan det skal gå med offentlige utgifter i årene er det ikke godt å si, men det ser absolutt ikke bra ut når vi er i ferd med å stå i samfunn der de som er flinke til å snakke og argumentere for seg kan få ordnet seg goder som egentlig skal tilkomme de som faktisk har falt utenfor. 

Anonymkode: 029df...a65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 23.09, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen inntekter og ikke krav på dagpenger. NAV er veldig vrange. Jeg bodde i Beregn tidligere, fem seks år var det vel, da fikk jeg sosialhjelp. Så skjedde det plutselig noe for noen uker siden, han ene på sosialkontoret i Bergen ble ganske hard, jeg husker ordrett hva han sa, "nå må du komme deg i arbeid da han". Og da fikk jeg helt sjokk og panikk og flyttet til Oslo. Og nå får jeg ikke noe på sosialkontoret her. Jobb er liksom ikke min greie, jeg har ikke lyst til å jobbe egentlig. Det passer ikke min tilværelse eller min person å jobbe. Jeg er livredd for å bli utbrent. Jeg liker ikke å bli stressa, jeg har en veldig rolig tilværelse. Det har jeg alltid hatt. Sist gang jeg hadde en jobb, den ene gangen jeg hadde en jobb, for ti år sia, da jobbet jeg som sovende nattevakt en ukes tid. De to første dagene var for såvidt ok, men så merket jeg at det begyne å gå utover venner, gå utover fritid og hygge, alt det jeg liker å gjøre i løpet et av dag. Så da sa jeg opp den jobben sånn pronto. Og nå har altså NAV satt seg helt på bakbeina, så nå jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 0cac0...dd6

Stakkars deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, denne tråden beviser at man kan skrive hva som helst, og bli trodd 😂

Anonymkode: 6104a...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, denne tråden beviser at man kan skrive hva som helst, og bli trodd 😂

Anonymkode: 6104a...0f4

Litt morsomt at moderator fjerner alle "spekulasjoner".... 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...