Gå til innhold

Slått av kvinnelig kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Peanut

Personlig mener jeg at handlinger bør få konsekvenser, uavhengig av hvem som utfører dem :sleep: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest #Rasshøl
18 minutter siden, dårligpåbrukernavn skrev:

Er ikke greit! Om en mann hadde gjort det samme hadde ALLE reagert...er like ille å bli behandla sånn for alle kjønn. 

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at du tok noe skade av at ei lita jente slo deg,

Anonymkode: 69f32...614

Muligens ikke, men man velger ikke akkurat en slik psycho som mor til sine barn. 

Anonymkode: a3680...64e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For mange år siden var jeg (mann) sammen med ei jente i en kort periode. Jeg slo opp etter noen måneder, av flere grunner.

Hun pleide å slå meg ganske ofte, ikke type vold, men mer klasking i ansiktet og slå meg på skuldra. Hvis jeg sa noe ubetydelig som hun ikke likte for eksempel fikk jeg nesten alltid et slag av en eller annen form. Jeg er ikke krenka eller har tatt skade på noen måte, men jeg ble til tider ganske irritert. Det toppa seg på en fest da hun slo meg ganske hardt i hodet foran masse folk. Jeg ble skikkelig forbanna og det var ganske flaut. Ingen på festen brydde seg virka det som, annet enn at det kanskje ble pinlig fordi jeg ble sint. 

Er dette vanlig egentlig? Er det mange damer som fiker til etc. mannen sin? 

Anonymkode: c05f6...ee5

Hadde spurt om dama var riktig navla og sagt fra at det er helt uakseptabelt om jeg hadde sett noen kjente gjøre det mot mannen sin!! Man slår ikke andre mennesker. Punktum.

Anonymkode: a2712...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt ikke greit å slå, uansett om man er mann eller kvinne. Jeg klarer likevel ikke å unngå å stusse litt på kommentarene om at det er nøyaktig like ille om en kvinne slår som hvis en mann slår. Menn er faktisk (i de aller fleste tilfeller) fysisk overlegne - noe som fører til at en kvinne mest sannsynlig vil føle seg truet i mye større grad dersom hun er den som blir slått. 

Jeg prøver absolutt ikke å rettferdiggjøre kvinner som slår, det er IKKE greit, men vær så snill å ikke sidestill det totalt med menn som slår. Det er virkelig ikke det samme... 

Og ja, jeg er klar over at det finnes parforhold der kvinnen er fysisk overlegen mannen. Men dette er unntaket, ikke normen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hypes skrev:

Det er selvsagt ikke greit å slå, uansett om man er mann eller kvinne. Jeg klarer likevel ikke å unngå å stusse litt på kommentarene om at det er nøyaktig like ille om en kvinne slår som hvis en mann slår. Menn er faktisk (i de aller fleste tilfeller) fysisk overlegne - noe som fører til at en kvinne mest sannsynlig vil føle seg truet i mye større grad dersom hun er den som blir slått. 

Jeg prøver absolutt ikke å rettferdiggjøre kvinner som slår, det er IKKE greit, men vær så snill å ikke sidestill det totalt med menn som slår. Det er virkelig ikke det samme... 

Og ja, jeg er klar over at det finnes parforhold der kvinnen er fysisk overlegen mannen. Men dette er unntaket, ikke normen. 

I de fleste tilfeller med partnervold er det ikke fare for liv og helse. Det er det psykiske som gjør størst skade, altså ydmykelsen og hvor lite verdt man føler seg når partneren din utøver vold mot deg. Dette er akkurat like ille uansett om det er en mann som slår en kvinne eller en kvinne som slår en mann. Det er kanskje derfor menn ikke blir tatt på alvor i slike situasjoner, for den psykiske skaden blir undervurdert. Det handler ikke om hvor hardt man slår, den psykiske skaden skjer uansett.

Beklager å si det men du fremstår som litt ignorant i innlegget ditt. Det er slike holdninger som gjør at menn som utsettes for partnervold ikke blir tatt på alvor.

Anonymkode: 357f5...eb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I de fleste tilfeller med partnervold er det ikke fare for liv og helse. Det er det psykiske som gjør størst skade, altså ydmykelsen og hvor lite verdt man føler seg når partneren din utøver vold mot deg. Dette er akkurat like ille uansett om det er en mann som slår en kvinne eller en kvinne som slår en mann. Det er kanskje derfor menn ikke blir tatt på alvor i slike situasjoner, for den psykiske skaden blir undervurdert. Det handler ikke om hvor hardt man slår, den psykiske skaden skjer uansett.

Beklager å si det men du fremstår som litt ignorant i innlegget ditt. Det er slike holdninger som gjør at menn som utsettes for partnervold ikke blir tatt på alvor.

Anonymkode: 357f5...eb9

Nei, men i veldig mange partnerforhold er det faktisk snakk om liv og helse. Mange mørketall der. Det var slike forhold jeg siktet til. Mulig tatt litt ut av kontekst, men jeg siktet altså ikke til fiking som i TS sitt innlegg. I tilfeller hvor det er et klaps som dette mener jeg ikke det er forskjell, nei. Tror du misforstod litt hva jeg mente her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, hypes said:

Det er selvsagt ikke greit å slå, uansett om man er mann eller kvinne. Jeg klarer likevel ikke å unngå å stusse litt på kommentarene om at det er nøyaktig like ille om en kvinne slår som hvis en mann slår. Menn er faktisk (i de aller fleste tilfeller) fysisk overlegne - noe som fører til at en kvinne mest sannsynlig vil føle seg truet i mye større grad dersom hun er den som blir slått. 

Jeg prøver absolutt ikke å rettferdiggjøre kvinner som slår, det er IKKE greit, men vær så snill å ikke sidestill det totalt med menn som slår. Det er virkelig ikke det samme... 

Og ja, jeg er klar over at det finnes parforhold der kvinnen er fysisk overlegen mannen. Men dette er unntaket, ikke normen. 

For all del, det hadde vært verre om jeg hadde slått henne. Også om jeg ikke hadde slått hardt. Men da hadde jo konsekvensene for meg blitt noe helt annet og da enn det ble for henne. 

Men ja, du har vel rett

Anonymkode: c05f6...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, hypes skrev:

Det er selvsagt ikke greit å slå, uansett om man er mann eller kvinne. Jeg klarer likevel ikke å unngå å stusse litt på kommentarene om at det er nøyaktig like ille om en kvinne slår som hvis en mann slår. Menn er faktisk (i de aller fleste tilfeller) fysisk overlegne - noe som fører til at en kvinne mest sannsynlig vil føle seg truet i mye større grad dersom hun er den som blir slått. 

Jeg prøver absolutt ikke å rettferdiggjøre kvinner som slår, det er IKKE greit, men vær så snill å ikke sidestill det totalt med menn som slår. Det er virkelig ikke det samme... 

Og ja, jeg er klar over at det finnes parforhold der kvinnen er fysisk overlegen mannen. Men dette er unntaket, ikke normen. 

Du har  misforstått så mangt. Det handler ikke om kraft eller styrke,  men holdninger og prinsippene i samfunnet.  Ikke tillegg til alle de psykiske og psykososiale utfordringer som kan komme ut av det

Vold er vold, samme hvordan du snur og vender på det.

Anonymkode: 6f30a...b56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hypes skrev:

Nei, men i veldig mange partnerforhold er det faktisk snakk om liv og helse. Mange mørketall der. Det var slike forhold jeg siktet til. Mulig tatt litt ut av kontekst, men jeg siktet altså ikke til fiking som i TS sitt innlegg. I tilfeller hvor det er et klaps som dette mener jeg ikke det er forskjell, nei. Tror du misforstod litt hva jeg mente her. 

Som sagt i de fleste tilfeller med partnervold er det ikke fare for liv og helse. Den psykiske skaden er like stor uansett om det er en mann eller kvinne som blir slått, derfor er det like ille.

Anonymkode: 357f5...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og fått slag med flat hånd av min kjæreste. Har også holdt henne fast for å unngå å bli slått. Dvs holdt hendene hennes.

Sa rimelig klart ifra at skjer det igjen er vi ferdige. Dette er 10år siden. Hun har klart å holde seg siden. 

Anonymkode: 20ea9...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med slike tulleslag? Sånn lite klask på skulderen kun når man tuller/flørter? 

Anonymkode: f3d36...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For all del, det hadde vært verre om jeg hadde slått henne. Også om jeg ikke hadde slått hardt. Men da hadde jo konsekvensene for meg blitt noe helt annet og da enn det ble for henne. 

Men ja, du har vel rett

Anonymkode: c05f6...ee5

 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har  misforstått så mangt. Det handler ikke om kraft eller styrke,  men holdninger og prinsippene i samfunnet.  Ikke tillegg til alle de psykiske og psykososiale utfordringer som kan komme ut av det

Vold er vold, samme hvordan du snur og vender på det.

Anonymkode: 6f30a...b56

Så dersom en kvinne slår en mann så hardt hun kan, er dette likestilt med at en mann slår en kvinne så hardt han kan? Mannen vet - i de fleste tilfeller - at han kan svimeslå kvinnen om han vil. Dersom en mann banker løs på en kvinne, har hun ikke sjangs. Hvordan i alle dager er dette det samme? 

Jeg er fullstendig klar over at det ikke kun dreier seg om kraft eller styrke, men det teller jammen en god del å vite om man er fysisk overlegen eller underlegen. Edit: på de psykososiale utfordringene i ettertid, altså. 

Det jeg ville frem til, er at om den ene parten i en samlivsrelasjon slår den andre, med all sin kraft - så mener jeg absolutt ikke det er det samme, nei. Det er forskjell på en fik, og et slag. Jeg presiserte at i - de aller fleste tilfeller - vil dette være en langt mer truende opplevelse for kvinnen, enn for mannen. Hun har enkelt og greit mye mindre å stille opp med - igjen - i de fleste tilfeller. Det finnes selvfølgelig unntak - men jeg tror vi alle er klar over at i de fleste samlivsrelasjoner er det mannen som er fysisk overlegen. Vi kan ha så mye likestilling vi bare vil - men det endrer ikke på biologien. 

Endret av hypes
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I de fleste tilfeller med partnervold er det ikke fare for liv og helse. Det er det psykiske som gjør størst skade, altså ydmykelsen og hvor lite verdt man føler seg når partneren din utøver vold mot deg. Dette er akkurat like ille uansett om det er en mann som slår en kvinne eller en kvinne som slår en mann. Det er kanskje derfor menn ikke blir tatt på alvor i slike situasjoner, for den psykiske skaden blir undervurdert. Det handler ikke om hvor hardt man slår, den psykiske skaden skjer uansett.

Beklager å si det men du fremstår som litt ignorant i innlegget ditt. Det er slike holdninger som gjør at menn som utsettes for partnervold ikke blir tatt på alvor.

Anonymkode: 357f5...eb9

Siden det er det psykiske som gjør mest skade, hvis en mann driver med ren psykisk mishandling av en kvinne med nedtrykking, psykisk truing, manipulering, gaslighting osv. uten at det er fysisk vold i bildet, og kvinnen reagerer med fysisk vold tilbake i sinne hvor det ikke er fare for liv og helse da mannen er mye sterkere, hvilke av disse to tilfellene er verst? Bare lurer sånn generelt. Selv synes jeg ren psykisk mishandling er verst, da dette ikke setter fysiske merker og er ofte vanskelig å bevise.

Anonymkode: caec6...d39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, hypes skrev:

 

Så dersom en kvinne slår en mann så hardt hun kan, er dette likestilt med at en mann slår en kvinne så hardt han kan? Mannen vet - i de fleste tilfeller - at han kan svimeslå kvinnen om han vil. Dersom en mann banker løs på en kvinne, har hun ikke sjangs. Hvordan i alle dager er dette det samme? 

Jeg er fullstendig klar over at det ikke kun dreier seg om kraft eller styrke, men det teller jammen en god del å vite om man er fysisk overlegen eller underlegen. Edit: på de psykososiale utfordringene i ettertid, altså. 

Det jeg ville frem til, er at om den ene parten i en samlivsrelasjon slår den andre, med all sin kraft - så mener jeg absolutt ikke det er det samme, nei. Det er forskjell på en fik, og et slag. Jeg presiserte at i - de aller fleste tilfeller - vil dette være en langt mer truende opplevelse for kvinnen, enn for mannen. Hun har enkelt og greit mye mindre å stille opp med - igjen - i de fleste tilfeller. Det finnes selvfølgelig unntak - men jeg tror vi alle er klar over at i de fleste samlivsrelasjoner er det mannen som er fysisk overlegen. Vi kan ha så mye likestilling vi bare vil - men det endrer ikke på biologien. 

Men da driver du å diskuterer noe helt annet enn debatten handler om. Vi snakker ikke om hvilket kjønn som kan slå hardest, vi snakker om at de psykiske skadene etter partnervold er like store for en mann og en kvinne. Dette er det gjort massevis av forskning på.

Anonymkode: 357f5...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden det er det psykiske som gjør mest skade, hvis en mann driver med ren psykisk mishandling av en kvinne med nedtrykking, psykisk truing, manipulering, gaslighting osv. uten at det er fysisk vold i bildet, og kvinnen reagerer med fysisk vold tilbake i sinne hvor det ikke er fare for liv og helse da mannen er mye sterkere, hvilke av disse to tilfellene er verst? Bare lurer sånn generelt. Selv synes jeg ren psykisk mishandling er verst, da dette ikke setter fysiske merker og er ofte vanskelig å bevise.

Anonymkode: caec6...d39

I et slikt tilfelle er vel den psykiske volden verst, siden den fysiske volden i det tilfellet er en reaksjon på den psykiske. 

Anonymkode: 357f5...eb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vold er ugreit uansett kjønn. 

Anonymkode: 88a8f...00e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blessedmoom skrev:

Synes det nesten er litt provoserende, at menn nesten aldri blir tatt på alvor. når det kommer til kvinnevold. 

Det er like ille når en kvinne er voldelig, og jeg synes kvinnen skal bli like mye straffet når det kommer til vold,overgrep osv som om en mann skulle begått det.

Er litt feil å bruke ordet vold,men mindre det er alvorlig...folk må slutte bruke slike ord når noen dasker lett i hodet, skulder eller rompa. Det er ikke vold. Jeg tror ikke helt folk VET hva egentlig VOLD er , men mindre du er oppi dritten selv. Folk for utvide det tragiske vokabularet sitt skikkelig. 

Anonymkode: 33104...a2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I et slikt tilfelle er vel den psykiske volden verst, siden den fysiske volden i det tilfellet er en reaksjon på den psykiske. 

Anonymkode: 357f5...eb9

Og i slike tilfeller så blir i tillegg den som blir utsatt for psykisk vold og mishandling sett på som den gale av andre, da det er den personen som har utøvet fysisk vold som blir sett på som den mest voldelige.

Anonymkode: caec6...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Er litt feil å bruke ordet vold,men mindre det er alvorlig...folk må slutte bruke slike ord når noen dasker lett i hodet, skulder eller rompa. Det er ikke vold. Jeg tror ikke helt folk VET hva egentlig VOLD er , men mindre du er oppi dritten selv. Folk for utvide det tragiske vokabularet sitt skikkelig. 

Anonymkode: 33104...a2d

Unnskyld meg. Du er veldig uviten om du mener at og bli klappet til/dasket til ikke er under kategori vold. For og vere helt ærlig så virker det som om det faktisk er du som ikke er blitt utsatt for vold. Uansett om det er hardt eller lett klapp slag eller dask så er det under kategori fysisk og psykisk vold så lenge dette ikke er greit for fornermede så er det vold og ikke greit.

https://voldsveileder.nkvts.no/hva-er-vold-naere-relasjoner/

Endret av Blessedmoom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...