Gå til innhold

Slått av kvinnelig kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For mange år siden var jeg (mann) sammen med ei jente i en kort periode. Jeg slo opp etter noen måneder, av flere grunner.

Hun pleide å slå meg ganske ofte, ikke type vold, men mer klasking i ansiktet og slå meg på skuldra. Hvis jeg sa noe ubetydelig som hun ikke likte for eksempel fikk jeg nesten alltid et slag av en eller annen form. Jeg er ikke krenka eller har tatt skade på noen måte, men jeg ble til tider ganske irritert. Det toppa seg på en fest da hun slo meg ganske hardt i hodet foran masse folk. Jeg ble skikkelig forbanna og det var ganske flaut. Ingen på festen brydde seg virka det som, annet enn at det kanskje ble pinlig fordi jeg ble sint. 

Er dette vanlig egentlig? Er det mange damer som fiker til etc. mannen sin? 

Anonymkode: c05f6...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vanlig i min omgangskrets ihvertfall. 

Anonymkode: 11b6b...d74

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanligere enn vi liker å tro. 

Anonymkode: 41b24...a71

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig at vold fra kvinner aksepteres mer, men det er fortsatt like ille. Tror vi alle er inne i en holdningsendring. Det alle glemmer er at det å bli slått ikke trenger å måles i fysisk kraft nødvendigvis, for å motta et slag fra en som burde være glad i deg gir stor påkjenning på psyke og selvbilde. Du sier selv det var flaut. Enten du knipser, klapser eller slår så sender du et uttrykk til motpart og de rundt at den du slår er underlegen deg.

Vold hører ikke hjemme noe sted uansett alder, kjønn eller relasjon.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre vanlig, som i at det finnes mange fler enn vi tror av kvinnelige partnere som slår. Det er antakelig mange mørketall. 

Men det skal ikke være sånn. Ingen, kvinne eller mann, har rett til å utøve vold mot noen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke greit! Om en mann hadde gjort det samme hadde ALLE reagert...er like ille å bli behandla sånn for alle kjønn. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på at du tok noe skade av at ei lita jente slo deg,

Anonymkode: 69f32...614

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre mye vanligere enn man tror. Bra du kom deg ut av det forholdet.

Anonymkode: 6c286...88b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tviler på at du tok noe skade av at ei lita jente slo deg,

Anonymkode: 69f32...614

Sier du det samme når en mann slår en kvinne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at du tok noe skade av at ei lita jente slo deg,

Anonymkode: 69f32...614

Må man ta fysisk skade for at det skal være lov å reagere? Hvis en mann slår meg og jeg ikke får blåmerke, så var det greit at han slo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Morten1 skrev:

Sier du det samme når en mann slår en kvinne?

Tror helt ærlig det er mange menn som har tatt imot i lange tider som til slutt får nok. De gidder ikke mer og legger kjerringa i bakken. Så blir de selv tatt for vold..

Endret av Macro
Fjernet første ordene. Var feil
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at du tok noe skade av at ei lita jente slo deg,

Anonymkode: 69f32...614

Skjerp deg. Hvis det er trolling du driver med må du seriøst vurdere hva det er i livet ditt som gjør at du liker å være slem og få andre mennesker til å føle seg psykisk dårlig. Selvsagt tar man skade av å oppleve vold fra partneren sin, det oppleves som ydmykende og som om ens grenser ikke betyr noe. 

Anonymkode: 6c286...88b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Morten1 skrev:

Sier du det samme når en mann slår en kvinne?

Det er noe helt annet, og det vet du godt.

Anonymkode: 69f32...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det nesten er litt provoserende, at menn nesten aldri blir tatt på alvor. når det kommer til kvinnevold. 

Det er like ille når en kvinne er voldelig, og jeg synes kvinnen skal bli like mye straffet når det kommer til vold,overgrep osv som om en mann skulle begått det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Macro said:

Mest trolig ikke. Tror helt ærlig det er mange menn som har tatt imot i lange tider som til slutt får nok. De gidder ikke mer og legger kjerringa i bakken. Så blir de selv tatt for vold..

Ja, er nok det som skjer, selv om det ikke er greit blir nok fort mannen i forholdet da stemplet som voldsperson og i løpet av en halv time vet alle i bygda/byen det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tviler på at du tok noe skade av at ei lita jente slo deg,

Anonymkode: 69f32...614

Hun var ganske stor faktisk 🙄 Men nei, jeg tok ikke skade av det på noen måte. Du ønsker nok bare å trolle tror jeg.

Tror ikke hun er / var et dårlig menneske egentlig, men jeg synes det er rart å gå rundt og tro at slik er normal oppførsel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er noe helt annet, og det vet du godt.

Anonymkode: 69f32...614

Så vold er greit sålenge det er en kvinne som utfører det? Forøvrig ser jeg ikke noen forskjell, finnes mange sterke kvinner der ute også!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe helt annet, og det vet du godt.

Anonymkode: 69f32...614

Nei det er faktisk ikke det. Alle kvinner og menn TÅLER fysisk å motta en klaps, men begge kjønn tar skade av det relasjons- og tillitsmessig. Det går ut over selvbildet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anusnym skrev:

Hun var ganske stor faktisk 🙄 Men nei, jeg tok ikke skade av det på noen måte. Du ønsker nok bare å trolle tror jeg.

Tror ikke hun er / var et dårlig menneske egentlig, men jeg synes det er rart å gå rundt og tro at slik er normal oppførsel.

Man er et dårlig menneske hvis man utøver vold mot partneren sin.

Akkurat nå, Morten1 skrev:

Så vold er greit sålenge det er en kvinne som utfører det? Forøvrig ser jeg ikke noen forskjell, finnes mange sterke kvinner der ute også!

De psykiske skadene er like ille uansett, og det er de folk sliter mest med i etterkant.

Anonymkode: 6c286...88b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Tviler på at du tok noe skade av at ei lita jente slo deg,

Anonymkode: 69f32...614

Woow. Fordi det er en kvinne/jente som slår en mann så synes du det er greit? Men når en mann/gutt gjør det så er det så forferdelig? Om det er det du mener så er det du driver med Kjønns diskriminering. Og ikke greit i det heletatt skjerp deg! Blir kvalm av deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...