Gå til innhold

Hvordan fortelle kjersten at hun må gå ned i vekt?


Rynnsi

Anbefalte innlegg

Si at du har lagt merke til at hun har gått opp litt i vekt og at du lurer på om hun har det bra. Og spør om det er noe du kan gjøre får at hun/ dere skal få det bedre. Vis at du bryr deg. Om hun har gått så raskt opp i vekt så er hun garantert klar over det og mest sannsynlig har hun det ikke bra med seg selv nå. Si at dere kan gå inn for å leve sunnere sammen. Men ikke nevn noe som om at du har blitt feit eller si noe slikt på en sårende måte. Det lover jeg at hun ikke vil glemme.. 

Du er hennes støttespiller så ikke kritiser henne, men vær der og vis at du bryr deg og vil hjelpe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye som skurrer med måten du ordlegger deg på også.

Anonymkode: 2bc95...396

Ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig så ille å ikke synes det er delikat med masse overflødig fett? Er det så ille at man har preferanser her i verden? Jeg synes heller ikke det er delikat med en mann som har ølmage og ser ikke problemet i å synes det. Det er bare sånn jeg føler det. Sånn er det bare. Jeg kan ikke endre mitt tenningsmønster uansett hvor irritert noen blir eller hvor feil de synes det er. 

Anonymkode: 55a11...b2e

Det var ikke det jeg mente. Jeg syntes han virket respektløs og kun opphengt i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig så ille å ikke synes det er delikat med masse overflødig fett? Er det så ille at man har preferanser her i verden? Jeg synes heller ikke det er delikat med en mann som har ølmage og ser ikke problemet i å synes det. Det er bare sånn jeg føler det. Sånn er det bare. Jeg kan ikke endre mitt tenningsmønster uansett hvor irritert noen blir eller hvor feil de synes det er. 

Anonymkode: 55a11...b2e

Hvordan vet vi at damen har «masse overflødig fett»? Vi vet bare at hun var «kjempetynn» tidligere. Det betyr ikke at hun nå lider av overvekt eller fedme.

Kanskje hun fremdeles er normalvektig, mens ts preferanse ligger i helt nedre del av bmi-skalaens normalsjikt, og regner alt annet som uakseptabelt? I så tilfelle er det ganske dumt å potensielt påføre normalvektige mennesker komplekser for utseendet sitt.

Anonymkode: 2145c...04f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet vi at damen har «masse overflødig fett»? Vi vet bare at hun var «kjempetynn» tidligere. Det betyr ikke at hun nå lider av overvekt eller fedme.

Kanskje hun fremdeles er normalvektig, mens ts preferanse ligger i helt nedre del av bmi-skalaens normalsjikt, og regner alt annet som uakseptabelt? I så tilfelle er det ganske dumt å potensielt påføre normalvektige mennesker komplekser for utseendet sitt.

Anonymkode: 2145c...04f

Veldig mange kaller meg med BMI på 20,7 for "kjempetynn" så tror ikke man skal akkurat henge seg opp i det ordet, fordi det er veeldig subjektivt.

Anonymkode: 55a11...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om du er rimelig eller urimelig her. 

Jeg var kjempetynn da jeg traff eksen. Nesten sykelig. La på meg 5 kg, og var veldig fornøyd med det. Syntes selv jeg var mye finere, og det syntes de fleste. 

Eksen min ba meg om å slanke meg. Selv om han faktisk var overvektig. 

Jeg slanket meg rundt 100 kg. Ham! 

Anonymkode: 039bb...e55

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Kvinne87Rogaland said:

Jeg er kvinne og forstår deg veldig godt. Man skal ta vare på seg selv og prøve å holde seg noenlunde attraktiv for partneren. Hvis ikke må man bli sammen med en likesinnet.

En helsefokusert person kan oftest ikke være sammen med noen som har en usunn livsstil, det kræsjer helt.

Jeg er opptatt av trening, god helse og sunn mat, og ser etter en partner som er lik.

Det må da være lov å ha preferanser?

Helt enig. Liker man slanke personer som ts indikerer så er det slik man vil ha det. Tynn, sporty og utstrålende. Nam!

Anonymkode: 06315...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun stadig må kjøpe nye klær ville jeg jo vært bekymret for helsa hennes. Å gå fort opp i vekt er jo også fare for andre sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sloppy? Selig? Hvor mye veier hun og hvor høy er hun? 

Anonymkode: c126a...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rynnsi skrev:

Vi har vært sammen i snart 4 år nå og vi har det veldig fint sammen, men hun har lagt ganske mye på seg det siste året. Mye snacks og godteri i helgene og lite mosjon. Når vi først møttes var hun kjempetynn og veldig sexy, når er hun sloppy og ikke selig delikat. Jeg trener regelmessig hver uke og har gått ned mye det siste året. Hun legger mer på seg og må kjøpe nye klær for hun ser feit ut i de hun har. Hvordan sier jeg til henne at hun må endre livsstilen sin og begynne å trene? Hvis ikke tror jeg at jeg må finne meg noen andre.

Men det må hun jo ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet vi jo ikke om damen er direkte tjukk. Ts skriver bare at hun var «kjempetynn» før, og har lagt på seg. Kanskje damen er normalvektig?

Anonymkode: 2145c...04f

Spiller ingen rolle, jeg hadde likt å få høre det fra første kilo opp. Bedre å si fra tidlig enn å vente til man er tjukk. 

Anonymkode: 65e6f...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs om du er rimelig eller urimelig her. 

Jeg var kjempetynn da jeg traff eksen. Nesten sykelig. La på meg 5 kg, og var veldig fornøyd med det. Syntes selv jeg var mye finere, og det syntes de fleste. 

Eksen min ba meg om å slanke meg. Selv om han faktisk var overvektig. 

Jeg slanket meg rundt 100 kg. Ham! 

Anonymkode: 039bb...e55

Sa han noe da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ts er litt opphengt i vekt.

Å gå raskt ned i vekt, betyr ofte at man mister muskelmasse. 

Det som er interessant, er fettprosent og livvidde.

Anonymkode: f6515...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...