Gå til innhold

Hvordan fortelle kjersten at hun må gå ned i vekt?


Rynnsi

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen i snart 4 år nå og vi har det veldig fint sammen, men hun har lagt ganske mye på seg det siste året. Mye snacks og godteri i helgene og lite mosjon. Når vi først møttes var hun kjempetynn og veldig sexy, når er hun sloppy og ikke selig delikat. Jeg trener regelmessig hver uke og har gått ned mye det siste året. Hun legger mer på seg og må kjøpe nye klær for hun ser feit ut i de hun har. Hvordan sier jeg til henne at hun må endre livsstilen sin og begynne å trene? Hvis ikke tror jeg at jeg må finne meg noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan motivere til en aktiv og sunn livsstil. Ta henne med på trening, kjøp sunn mat, gjør noe aktivt i helger sammen? 

Anonymkode: 1e547...3f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste der er nok det aller beste for alle parter. 

Anonymkode: a23eb...d7c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ønsker du å bli motivert for å ta tak i skrivingen din og medmenneskeligheten din? Det er et bedre spørsmål. Uansett så tror jeg hun klarer seg minst like bra uten deg. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nesten oppfordre henne til å trene sammen med deg så hun blir sprek til å kunne gå masse fjellturer med deg i sommer. Dere kan gå 2 fjellturer i uka (og da mener jeg turer som er minst 1 time opp) og i ferien kan dere jo f.eks gå hytte til hytte. Kanskje si at du vil delta i halvmaraton med henne neste vår og at hun må trene til det? 

Anonymkode: 55a11...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Hvordan ønsker du å bli motivert for å ta tak i skrivingen din og medmenneskeligheten din? Det er et bedre spørsmål. Uansett så tror jeg hun klarer seg minst like bra uten deg. 

Jeg skjønner ikke hvorfor noen blir sur fordi en ikke liker at partneren blir overvektig. Er det fordi du føler deg truffet på noe vis? 

Anonymkode: 55a11...b2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en gjensidig deal? Du kan lære henne å bli pulbar for deg igjen, og hun kan lære deg litt norsk? 

Anonymkode: ba24b...e1a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor noen blir sur fordi en ikke liker at partneren blir overvektig. Er det fordi du føler deg truffet på noe vis? 

Anonymkode: 55a11...b2e

Absolutt ikke. Og det er forsåvidt ikke noe galt i mye av det han skriver. Men at ellers må han finne seg noen andre... Og at hun er 'sloppy' og ikke delikat? Jeg tror ikke dette forholdet bygger på gode verdier. Og det har ikke noe med at man ønsker at partner skal holde seg frisk å gjøre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor noen blir sur fordi en ikke liker at partneren blir overvektig. Er det fordi du føler deg truffet på noe vis? 

Anonymkode: 55a11...b2e

Det er vel ikke akkurat store kjærligheten om man går fra partneren sin da. 

Men ja oppfordre til å ha en aktiv og sunn livsstil ser jeg ikke noe galt i, men gå ned i vekt må hun ønske å gjøre selv. 

Anonymkode: 1e547...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rynnsi skrev:

Vi har vært sammen i snart 4 år nå og vi har det veldig fint sammen, men hun har lagt ganske mye på seg det siste året. Mye snacks og godteri i helgene og lite mosjon. Når vi først møttes var hun kjempetynn og veldig sexy, når er hun sloppy og ikke selig delikat. Jeg trener regelmessig hver uke og har gått ned mye det siste året. Hun legger mer på seg og må kjøpe nye klær for hun ser feit ut i de hun har. Hvordan sier jeg til henne at hun må endre livsstilen sin og begynne å trene? Hvis ikke tror jeg at jeg må finne meg noen andre.

Du kan lett hjelpe henne med å bli kvitt sånn rundt 80-90 kg dødvekt iallfall👍🖕

Anonymkode: 43f9d...554

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde likt det best hvis du hadde sagt rett ut at jeg var blitt tjukk og at du slet med å tenne.

Å skulle dra meg "tilfeldig" med på trening, fjelltur eller halvmaraton er ikke greit!

Anonymkode: 65e6f...877

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke som meg..

Fortalte henne at vi kan spise litt sunnere.. hjalp ikke, hun spiste godt ute med venner

Fortalte henne at vi kan trene sammen. Hjalp i en uke så mistet hun interessen. 

Fortalte henne at jeg synes det er gøy vi trener sammen. Hjalp ikke. Hun så meg som en umulig konkurrent å holde følge med

Fortalte henne at vekten ødelegger sex livet. Hjalp ikke. Hun stoppet å ha sex.

Fortalte henne at jeg synes hun er tykk og må ned i vekt. Hun avsluttet forholdet.

Hva jeg har lært? Lev med at kona blir tjukkere eller finn en sprekere og gjerne yngre dame. Håp lenge om at hun holder seg slank, eller start på nytt 😅 

Kvinner er rare.

Anonymkode: 06315...372

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå ned i vekt er noe som må komme innenfra, det nytter ikke å si "du må ned i vekt". Hun må gjøre det for egen del, ikke din del. Og måten du prater om henne på gjør meg ikke helt overrasket over at hun muligens går opp i vekt. Hvis man ikke føler seg respektert, er det lett å finne trøst og glede i maten og godis.

Det er ikke uten grunn at jeg til slutt veide 166 kg da jeg gikk fra min eksmann. En mann som gjorde sitt ytterste å trykke meg ned og omtale meg mindre pent. Nå skal det sies han også både var voldelig og en mindre snill mann, men det begynte jo ikke med volden. Det begynte med stikkene og de stygge tingene han sa til meg.

Det er heller ikke uten grunn at min nåværende samboer, som ble sammen med meg når jeg var størst, har sett meg gå ned over 80 kg. Når man blir møtt med kjærlighet og respekt, er det mye enklere å både gå ned i vekt - og trives med seg selv. Og trives man med seg selv og har det godt, er det ikke bare enklere både å gå ned i vekt, men også holde en sunn vekt.

Jeg foreslår at du kanskje finner deg en dame som lever opp til dine mål, så kan hun dama di få slippe å være sammen med en som åpenbart ikke respekterer henne.

Endret av SPOCA
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne og forstår deg veldig godt. Man skal ta vare på seg selv og prøve å holde seg noenlunde attraktiv for partneren. Hvis ikke må man bli sammen med en likesinnet.

En helsefokusert person kan oftest ikke være sammen med noen som har en usunn livsstil, det kræsjer helt.

Jeg er opptatt av trening, god helse og sunn mat, og ser etter en partner som er lik.

Det må da være lov å ha preferanser?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde likt det best hvis du hadde sagt rett ut at jeg var blitt tjukk og at du slet med å tenne.

Å skulle dra meg "tilfeldig" med på trening, fjelltur eller halvmaraton er ikke greit!

Anonymkode: 65e6f...877

Nå vet vi jo ikke om damen er direkte tjukk. Ts skriver bare at hun var «kjempetynn» før, og har lagt på seg. Kanskje damen er normalvektig?

Anonymkode: 2145c...04f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Absolutt ikke. Og det er forsåvidt ikke noe galt i mye av det han skriver. Men at ellers må han finne seg noen andre... Og at hun er 'sloppy' og ikke delikat? Jeg tror ikke dette forholdet bygger på gode verdier. Og det har ikke noe med at man ønsker at partner skal holde seg frisk å gjøre. 

Du har en fantastisk innsikt i andres liv basert på 5 setninger, der den ene også sier at de har det veldig fint.

Anonymkode: 2bc95...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har en fantastisk innsikt i andres liv basert på 5 setninger, der den ene også sier at de har det veldig fint.

Anonymkode: 2bc95...396

Vi har ikke hørt den andres side. Er noe som skurrer med måten han ordlegger seg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Vi har ikke hørt den andres side. Er noe som skurrer med måten han ordlegger seg på. 

Mye som skurrer med måten du ordlegger deg på også.

Anonymkode: 2bc95...396

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Absolutt ikke. Og det er forsåvidt ikke noe galt i mye av det han skriver. Men at ellers må han finne seg noen andre... Og at hun er 'sloppy' og ikke delikat? Jeg tror ikke dette forholdet bygger på gode verdier. Og det har ikke noe med at man ønsker at partner skal holde seg frisk å gjøre. 

Er det virkelig så ille å ikke synes det er delikat med masse overflødig fett? Er det så ille at man har preferanser her i verden? Jeg synes heller ikke det er delikat med en mann som har ølmage og ser ikke problemet i å synes det. Det er bare sånn jeg føler det. Sånn er det bare. Jeg kan ikke endre mitt tenningsmønster uansett hvor irritert noen blir eller hvor feil de synes det er. 

Anonymkode: 55a11...b2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke akkurat store kjærligheten om man går fra partneren sin da. 

Men ja oppfordre til å ha en aktiv og sunn livsstil ser jeg ikke noe galt i, men gå ned i vekt må hun ønske å gjøre selv. 

Anonymkode: 1e547...3f7

Å faktisk tenne på partneren sin er en viktig del av et forhold for mange.

Anonymkode: 55a11...b2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...