Gå til innhold

Dere som jobber i mannsdominerte yrker.


SoWhat?

Anbefalte innlegg

På 13.5.2019 den 20.31, SoWhat? skrev:

Og har kolegaer som stort sett og i stort flertall er menn, hvordan er miljøet? 

Jeg spør fordi jeg har jobbet med menn i en periode nå, var ferdig fredag. Takk og pris! Det var bare et prosjekter og ikke mitt vanlige arbeidsmiljø. Jeg har seriøst aldri vært så sliten på det jeg kan huske! 

Høye stemmer, et SJUKT markeringsbehov! Alle skulle ha rett, det var gnisninger og konkurranse (usunn) hver jæ... dag! Mygod. Men det var sånn at de bare

gikk i konfliker, var ærlige og direkte med hverandre. Så var det glemt. En god ting det da, men jeg er vant til at en er diplomatisk to the bitter end liksom. Det var en overgang. 

Og all dårlig humor. JEZ! Sånn fjortishymor på sex, forhold osv . Au. De inkluderte meg helt fint, men lo fordi jeg hadde "null humor". De lo av mye og spøkte med mye. Det tåler jeg fint. Men de ville liksom " sette meg på plass" også. Jeg kunne ikke vite mer enn dem. 🙄 selv om jeg faktisk hadde kunnskaper! 

En til en hadde vi verdens fineste santaler! Der ble jeg både inspirert og lærte mye. Men det skjer noe med menn "i flokk". Hva er det? 

Hvilke erfaringer har dere kvinner som jobber med menn hele tiden gjort?  Er veldig nysgjerrig på det! 

Akkurat samme son deg.

Jeg liker en balanse. Må ikke være 50/50 i det hele tatt, menn når det blir for mange menn samlet blir det ofte slik akkurat som når det er mye kvinner er det mye kakling og rykter.

Anonymkode: 1f9bf...b3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det handler om kulturen på jobben. Dersom et par tre stykker av 20 personer setter «agendaen», dominerer og stort sett bidrar med dritt så forpester dette hele arbeidsmiljøet. Og av de som forpester tror jeg det finnes like mange menn som kvinner.

Anonymkode: 2edf2...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror det handler om kulturen på jobben. Dersom et par tre stykker av 20 personer setter «agendaen», dominerer og stort sett bidrar med dritt så forpester dette hele arbeidsmiljøet. Og av de som forpester tror jeg det finnes like mange menn som kvinner.

Anonymkode: 2edf2...040

Det var typisk. Alltid en som dominerte de andre. Mye markeringsbehov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat samme son deg.

Jeg liker en balanse. Må ikke være 50/50 i det hele tatt, menn når det blir for mange menn samlet blir det ofte slik akkurat som når det er mye kvinner er det mye kakling og rykter.

Anonymkode: 1f9bf...b3d

Ja... kan bli mye kakling, men når det hele tiden er "bråk" fordi de ikke klarer å holde munn, så blir det utrolig slitsomt. Jeg har ikke dårlige erfaringer med kvinner. Eller litt sladring osv kommer en borti, men det er liksom ikke konfrontasjoner over smått og stort hele tiden. Menn "bråker mer"! 😕 har sjelden vært så dritt lei gjennom et prosjekt. Om jeg har i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i byggebransjen. Det er ofte slik at jeg får uønsket oppmerksomhet fra polske menn og andre øst-europeiske menn.

Anonymkode: b0482...c72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 20.48, hind skrev:

Jeg kjenner meg godt igjen i beskrivelsen din. Kraftig markeringsbehov, maktkamper og vulgær humor har vært en gjenganger på alle stedene jeg har jobbet. Jeg er real og grei men unngår å bli for mye kompis med dem. Da blir de litt usikre på hvor de har meg og lar derfor være å slå seg helt løs. Jeg foretrekker det sånn.

Nettopp. Skal holde meg litt "på utsiden" om jeg kommer i den situasjonen igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber med IT, frem til nylig var det meg og 13 menn, nå har det kommet til en dame til. Miljøet er helt fantastisk, de er egentlig bare som veldig hyggelige kompsier som aldri er ufine, har behov for å hevde seg eller noe annet. Fin gjeng!

Anonymkode: b6316...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...