Gå til innhold

Bestevenninne blir god vennine med en som lager styr i hodet mitt, nå kan jeg ikke dele dette med henne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestevenninne viste at vi i vår familie har en avansert dynamikk, likevel etablerte hun ett godt vennskap med en av personene som jeg blir urolig av. Nå kan jeg ikke dele ting med venninen min, fordi hun sier at hun er vennine med begge. Jeg har vært besteveninne med henne i nærmere 20 år, og trenger å dele frustrasjon, men nå som månedene er godt, og hun er blitt nær venn med dette menneske, så kan jeg ikke dele mer. Det måtte stoppe. 

Jenta er ikke direkte en del av familie problemene, men hun kommer med stygge markeringer til meg , og hører på usannheter, hun har heller ikke kontakt med meg basert på disse tingene. Vi har generelt en dårlig tone. Dette viste min vennine når de ble kjent. Venninen min ble kjent med henne via en aktivitet for barn, det var mange andre mammaer hun heller kunne opprettet kontakt med. Hun begynte så å møte denne jenta og hennes allerede etablerte mamma-gjeng, og er nå en del av denne klikken med mammaer som møtes med barna. 

Jeg skjønner jo jeg ikke eier min bestevenninne, og jeg unner henne gode vennskap, men jeg sliter en del med at det måtte bli denne jenta. Hun sender meg også til tider en del snaper med innhold om denne nye venninen, noe jeg føler provoserer meg , og som skaper diskusjon og dårlig stemning. 

Jeg har også til tider diskutert med jenta hun møter, om ting i familien, hvor jeg senere forteller dette til min bestevenninne, som svarer at "jeg synes ikke du snakket pent til henne heller". Når det er åpenbart hvem som har begynt diskusjonen, og ikke er høflig. 

Vet ikke hva jeg ønsker med innlegget. Jeg er bare frustrert over at hun må velge mennesker jeg har slik relasjon til når det ikke er nødvendig. Vi bor ikke på bygda , og barna deres er heller ikke samme alder. Tidligere har denne besteveninna mi f eks også fortsatt å ha kontakt med min eks , og droppet kontakten med meg, men det er fortid, og det er vi blitt enige om. Synes likevel at tendensene fortsetter. Jeg hadde ikke etablert vennskap med en som gjorde min vennine stressa og bekymret. 

Anonymkode: fca44...4dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dumt jeg ikke fikk noen svar her . 

Det er tydelig at hun er veldig opptatt av henne , jeg ser på Instagram at det er masse liker og kommentarer. 

Anonymkode: fca44...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du den samme som har den tråden om "vi er offrene for en familiekonflikt"?

Anonymkode: eafa0...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du den samme som har den tråden om "vi er offrene for en familiekonflikt"?

Anonymkode: eafa0...0d6

Nei ?🤯 overrasket over at brukerne her kjenner alle trådene så godt.

Anonymkode: fca44...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg virkelig at det er du som bør ta grep TS, ikke venninnen din. Jeg synes det virkelig veldig vondt å reagere på slikt som dette, særlig såpass mye som du gir uttrykk for; om det var meg, hadde jeg gått kraftig inn for å finne ut hvordan jeg kunne få bukt på den delen av meg som lar meg bli provosert av det. 

Klarer du å heve deg over dette menneskets oppførsel eller oppfører du deg dårlig mot henne når du føler at du blir dårlig behandlet? Føler du bitterhet ovenfor dette mennesket? Bitterhet gjør ingenting annet enn å spise deg opp innenifra, så isåfall bør du ta grep. 

Alt i alt synes ikke jeg at det er noe å reagere på, utifra det du skriver at hun gjør/har gjort, men det er utifra mitt eget reaksjonsmønster. 

Anonymkode: b4c9d...5e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Her synes jeg virkelig at det er du som bør ta grep TS, ikke venninnen din. Jeg synes det virker veldig vondt å reagere på slikt som dette, særlig såpass mye som du gir uttrykk for; om det var meg, hadde jeg gått kraftig inn for å finne ut hvordan jeg kunne få bukt på den delen av meg som lar meg bli provosert av det. 

Klarer du å heve deg over dette menneskets oppførsel eller oppfører du deg dårlig mot henne når du føler at du blir dårlig behandlet? Føler du bitterhet ovenfor dette mennesket? Bitterhet gjør ingenting annet enn å spise deg opp innenifra, så isåfall bør du ta grep. 

Alt i alt synes ikke jeg at det er noe å reagere på, utifra det du skriver at hun gjør/har gjort, men det er utifra mitt eget reaksjonsmønster. 

Anonymkode: b4c9d...5e9

Rettet opp et ord som ble feil pga autorettelse

Anonymkode: b4c9d...5e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...