Gå til innhold

Er jeg en uansvarlig mor?


GlingGlo

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 7,5 år og en annen på 2,5 år. Vi bor i en rolig gate der barna er tillat å leke på gaten (vet ikke vad slik gate heter på norsk) og det er veldig lite biltrafikk. Den eldre jenten er ofte ute og leker med sine venner og den yngre vil jo selvfølgelig være med. Så nåen ganger har jeg tillat den ældre å ta den yngre med seg ut å leke. Den eldre er moden før sin alder og mye påpasselig. Jeg har ikke tillat dem å gå langt bort, bare leke i gaten nær ved huset, eller hos hennes venner og de er ikke tillat å gå øver en trafikkgate. Nu lurer jeg på om dere synes jeg er uansvarlig dersom jeg gør dette. Jeg vet godt å den eldre jo bare er ett barn, men jeg selv tror hon klarer godt å passe sin lillesøster av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke du er uansvarlig...

Slik er det nemlig her hvor jeg bor også. Eldre søsken (selv om de ikke er mer enn rundt 7 år) passer på de små, men holder seg i nærheten av hjemmet.

Nå må det jo føyes til at jeg bor i et boligfelt på landsbygda. Ikke midt i en by...

Men ungene holder seg på lekeplassen, eller leker "i gata".

Jeg tror dette kommer helt an på hvordan du bor. Rolig, trafikkert etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det syntes jeg ikke, ikke når situasjonen er slik som den er.....

Men en må selfølgelig se det an på hvordan barna er også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Som det har vært nevnt før: Det kommer helt an på gata, trafikkforholdene etc. jeg tror nok at jeg hadde latt den minste være med hvis det hadde vært aktuelt.

MEN hvis det hadde skjedd en ulykke: For en belastning for sjuåringen!

Det er selvfølgelig umulig å helgardere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

Du er ikke uansvarlig. Ulykker kan skje hvor som helst og uavhengig av om det er mor eller en 7 åring som passer på, skal man tenke slik kan man nesten ikke gå ut i det hele tatt.

Det er du som kjenner barna dine best, synes du at 7 åringen er moden nok til å passe lillesøster så er hun nok det. Selv hadde jeg ansvaret for å hente min 4 år gamle lillesøster i barnehagen da jeg var 7 år, og det fungerte veldig bra for oss. Jeg var selv moden for alderen og vi måtte ikke krysse noen traffikerte veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...