Gå til innhold

Eksen slo meg igår.. bilder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Igår ble eksen veldig sint pga vi vil prøve igjen men jeg var utro. Endte opp med at han slo meg på kinnet og sparket meg flere ganger. Så nå jeg har blåmerker på leggene. Venninen mener jeg bør anmelde han også siden dette skjedde foran hans barn. Hva tenker dere?

Anonymkode: 14d41...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Ramona said:

Dump han først, anmeld etterpå, ikke ta han tilbake

Dro fra han idag tidlig, har blokkert han 

Anonymkode: 14d41...eba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke for utroskap, men det et ikke ulovlig, bare veldig stygt gjort, det at han slår deg er helt uakseptabelt, du bør ikke være sammen med denne mannen, og han bør anmeldes

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 271. Kroppskrenkelse

Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som øver vold mot en annen person eller på annen måte krenker ham fysisk.

En kroppskrenkelse kan gjøres straffri dersom

a) den er gjengjeldt med en kroppskrenkelse eller kroppsskade, eller
b) den gjengjelder en forutgående kroppskrenkelse, kroppsskade eller særlig provoserende ytring.


(Lovdata.no)

Anonymkode: 3646e...efa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, barbent said:

Jeg er ikke for utroskap, men det et ikke ulovlig, bare veldig stygt gjort, det at han slår deg er helt uakseptabelt, du bør ikke være sammen med denne mannen, og han bør anmeldes

Han slo ikke så hardt da. Men sparket meg og på kinnet.. sjokket er verst synes jeg. Hva tror du politiet gjør da? 

Anonymkode: 14d41...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blokker, fjern han, dump han. En anmeldelse vil alltid bli henlagt (det vet jeg som anmeldte grov vold og drapsforsøk med drapstrusler og andre trusler på mobil og data og alt ble hentet inn av bevis, men fortsatt henlagt selv om vår på legevakt og med journal og alt) så men selv om de henlegger, er det registrert. Viktigste er at du får han ut av livet ditt. 

Anonymkode: 2e51a...753

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han far til barna? For da hadde jeg helt klart anmeldt han, selv om det sikkert blir henlagt, men da er det registrert. For høres jo ikke ut som en som bør ha barna så mye.

Anonymkode: 08a97...c65

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han slo ikke så hardt da. Men sparket meg og på kinnet.. sjokket er verst synes jeg. Hva tror du politiet gjør da? 

Anonymkode: 14d41...eba

tror ikke de gjør noen ting, men likevel viktig å få det anmeldt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiot. Å utøve vold mot et annet menneske er ikke greit. Uansett grunn😡

Endret av ninab82
ryddet for fjernet innlegg
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, OPIgirl said:

Idiot. Å utøve vold mot et annet menneske er ikke greit. Uansett grunn😡

Fant akkurat ut han var under utredning for eksens (mors barn) dødsfall. 

Anonymkode: 14d41...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kroppskrenkelse kan gjøres straffri dersom

a) den er gjengjeldt med en kroppskrenkelse eller kroppsskade, eller
b) den gjengjelder en forutgående kroppskrenkelse, kroppsskade eller særlig provoserende ytring.

Det er en utrolig høy terskel for at den straffritaksgrunnen anvendes. Ut i fra det TS uttaler om situasjonen er "motreaksjonen" neppe forholdsmessig heller. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville faktisk blitt slått enn at noen var utro mot meg. Og nei, dette er ikke trolling. Det er psykisk helt jævlig når noen er utro. Du tenker "er jeg ikke bra nok? er jeg ikke pen nok? elsker du meg ikke? har alt du sa vært løgn?" og i mange år etterpå henger denne følelsen av å ikke strekke til eller være god nok over deg. Om noen slo meg kunne jeg tilgitt det så lenge det aldri skjedde jeg, og fortsatt stolt på denne personen. Utroskap ødelegger ALT. Og før noen sier noe: jeg har blitt gjort begge deler mot, og dette er min personlige mening. 

Anonymkode: a876f...4a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville faktisk blitt slått enn at noen var utro mot meg. Og nei, dette er ikke trolling. Det er psykisk helt jævlig når noen er utro. Du tenker "er jeg ikke bra nok? er jeg ikke pen nok? elsker du meg ikke? har alt du sa vært løgn?" og i mange år etterpå henger denne følelsen av å ikke strekke til eller være god nok over deg. Om noen slo meg kunne jeg tilgitt det så lenge det aldri skjedde igjen, og fortsatt stolt på denne personen. Utroskap ødelegger ALT. Og før noen sier noe: jeg har blitt gjort begge deler mot, og dette er min personlige mening. 

Anonymkode: a876f...4a7

Skrivefeil.

Anonymkode: a876f...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, OPIgirl skrev:

Idiot. Å utøve vold mot et annet menneske er ikke greit. Uansett grunn😡

Men er ikke utroskap til dels psykisk vold? Hva gjør psykisk vold bedre enn fysisk vold? 

Anonymkode: a876f...4a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

§ 271. Kroppskrenkelse

Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som øver vold mot en annen person eller på annen måte krenker ham fysisk.

En kroppskrenkelse kan gjøres straffri dersom

a) den er gjengjeldt med en kroppskrenkelse eller kroppsskade, eller
b) den gjengjelder en forutgående kroppskrenkelse, kroppsskade eller særlig provoserende ytring.


(Lovdata.no)

Anonymkode: 3646e...efa

1 år for å utøve vold mot en annen?:blink: 

Disse lovene er jo ikke til å ta seriøst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke utroskap til dels psykisk vold? Hva gjør psykisk vold bedre enn fysisk vold? 

Anonymkode: a876f...4a7

Er faktisk helt lovlig å være utro. Berre fordi du tar utroskap personlig er ikkje vold ok. Anmeld han for vold! 

Anonymkode: 83f9f...5b8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er faktisk helt lovlig å være utro. Berre fordi du tar utroskap personlig er ikkje vold ok. Anmeld han for vold! 

Anonymkode: 83f9f...5b8

Utroskap er personlig for den du elsker, og du har rett i at vold ikke er ok. Derav ikke ok med psykisk vold heller. 

Anonymkode: a876f...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utroskap er personlig for den du elsker, og du har rett i at vold ikke er ok. Derav ikke ok med psykisk vold heller. 

Anonymkode: a876f...4a7

Utrosskap er ikkje definer som psykisk vold. Det er faktiske ikkje mannen i gata som definerer men lovverket. 

Anonymkode: 83f9f...5b8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tydligvis så gjør du det "menn har ikke lov til å slå kvinner". Er det en forskjell på når menn slår kvinner og kvinner slår menn? Det burde nemmelig ikke være det i dagens sammfunn. 

Anonymkode: db067...883

Vold et aldri greit men i dette tilfelle slå enn mann enn kvinne. Slutt å være så lett krenka.. 

Anonymkode: 83f9f...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...