Gå til innhold

«Tvunget» til å bytte p-pille merke :/ erfaring med Oralcon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Burde heller begynne med kondomer da..,       

Anonymkode: 0170e...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.5.2019 den 17.14, Tamsi skrev:

Jeg får blødninger etter sex hver eneste gang, og blødninger mot slutten av hver syklus. Ikke mulig å hoppe over mens. Skjønner ikke hvordan de kan påstå at disse pillene er akkurat like. Microgynon har jeg ingen problemer med. 

Jeg går også på Oralcon og har ingen problemer med å hoppe over mens. Er jo bare å begynne rett på neste brett istedenfor en uke pause.

Merket ingen forskjell da jeg byttet fra Microgynon. Har brukt de om hverandre i sikkert ti år nå. 

Synd å høre at du opplever disse bivirkningene 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Jeg har også måttet bytte av samme årsak. Kan umulig være helt likt, huden min liker ikke dette byttet i alle fall 😫

Anonymkode: 07e74...c6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme virkestoff, men andre stoffer er ikke nødvendigvis identisk. Jeg tålte ikke oralcon, fikk så ekstrem kløe nedentil at jeg hadde lyst til å klø meg med rivjern... Sjelden bivirkning visstnok.

Anonymkode: 1e9d2...fdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har også måttet bytte av samme årsak. Kan umulig være helt likt, huden min liker ikke dette byttet i alle fall 😫

Anonymkode: 07e74...c6a

Måtte også bytte, lurer nå på om det er Oralcon som gir kløe og solbrentfølelse. Andre som har opplevd dette?

Anonymkode: 3c078...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme virkestoff, men andre stoffer er ikke nødvendigvis identisk. Jeg tålte ikke oralcon, fikk så ekstrem kløe nedentil at jeg hadde lyst til å klø meg med rivjern... Sjelden bivirkning visstnok.

Anonymkode: 1e9d2...fdd

Hvilken fikk du istedet for da? Jeg har kløe og solbrentfølelse. For noe dritt at Microgynon ikke er på lager igjen for i september. 

Anonymkode: 3c078...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig misfornøyd med Oralcon. Microgynon var fantastisk, med Oralcon er det umulig å hoppe over en mens. Håpløst, har nå fått resept på annet merke.

Anonymkode: 88827...7b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veldig misfornøyd med Oralcon. Microgynon var fantastisk, med Oralcon er det umulig å hoppe over en mens. Håpløst, har nå fått resept på annet merke.

Anonymkode: 88827...7b4

Hvilket fikk du istedet for da? 

Anonymkode: 3c078...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvilken fikk du istedet for da? Jeg har kløe og solbrentfølelse. For noe dritt at Microgynon ikke er på lager igjen for i september. 

Anonymkode: 3c078...2a5

Jeg bruker Yasmin, ikke problemfri den heller men selvsagt mye bedre enn oralcon. Grøss! Tok så lang tid før jeg skjønte det var pillene at jeg jo begynte å lure om kjæresten hadde vært utro og smitta meg med no:p

Anonymkode: 1e9d2...fdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bruker Yasmin, ikke problemfri den heller men selvsagt mye bedre enn oralcon. Grøss! Tok så lang tid før jeg skjønte det var pillene at jeg jo begynte å lure om kjæresten hadde vært utro og smitta meg med no:p

Anonymkode: 1e9d2...fdd

Har heller ikke skjønt at kan være pillene for nå. De skulle jo liksom være like. Har fått noe utslett også i ansiktet og en slags brennende følelse på huden. Kløe begynte samme dag som tok første pille. Men så rare symptom at ikke sikkert at er pillen. 

Anonymkode: 3c078...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...