Gå til innhold

«Tvunget» til å bytte p-pille merke :/ erfaring med Oralcon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De har ekstrem stor leveringsproblemer av Microgynon, og jeg kommer nok til å bli tvunget til å bytte over til «Oralcon». Jeg liker ikke tanken da faren for blodpropp er størst når man bytter, men jeg «må» jo også fortsette på p-piller... 

Jeg har akkurat startet et nytt brett, det siste jeg har, så har litt tid på å tenke, evt. ta kontakt med lege for å spørre om råd.

Men tenkte å spørre om noen har erfaring med «Oralcon»? Aldri hørt om det før, aldri brukt, liker ikke at jeg «må» bytte pga. de ikke klarer å få levert det merke jeg bruker nå... 😕 

Anonymkode: f7ee0...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oralcon er vel akkurat det samme som Microgynon, bare et billigere alternativ og fra et annet merke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Jeg får blødninger etter sex hver eneste gang, og blødninger mot slutten av hver syklus. Ikke mulig å hoppe over mens. Skjønner ikke hvordan de kan påstå at disse pillene er akkurat like. Microgynon har jeg ingen problemer med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tvunget over på Oralcon selv for ca en mnd siden, på grunn av leveringsproblemer på Microgynon. Har ikke merket noen forskjell heldigvis. 

Nå er ikke jeg lege, men det er samme virkestoff i de to. Det kan visstnok være litt forskjell i «tilleggstoffene» (sa farmasøyten), så det er det jo greit å vite hvis man har allergier. Elles tror (tror!) jeg ikke det skal være forhøyet sjanse for blodpropp, siden det egentlig er samme pille fra en annen produsent ☺️

Anonymkode: 7c332...c19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så klart individuelt, men jeg måtte gå på de i tillegg til pstav for å rette opp i blødningene mine, og den ga meg veldig uren hud. Ellers funka de vel greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Price to pay for fucking. 

Anonymkode: 35c9b...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Price to pay for fucking. 

Anonymkode: 35c9b...025

Haha 🤦🏼‍♀️ Har faktisk ikke hatt sex på nesten 2 år. Det finnes faktisk andre grunner for å bruke p-piller, for det første er det genialt å alltid vite ekstakt når jeg evt. begynner å blø, å fint kunne utsette og planlegge rundt ferie. Jeg bruker i hovedsak p-piller pga, ekstremt smertefulle kramper.

Anonymkode: f7ee0...46c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tamsi skrev:

Jeg får blødninger etter sex hver eneste gang, og blødninger mot slutten av hver syklus. Ikke mulig å hoppe over mens. Skjønner ikke hvordan de kan påstå at disse pillene er akkurat like. Microgynon har jeg ingen problemer med. 

Auch... 😕 

Godt å vite. Får være obs på slikt. Jeg og liker ikke helt at de sier at «disse er akkurat det samme», for det er strengt tatt et annet merke og pille... 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble tvunget over på Oralcon selv for ca en mnd siden, på grunn av leveringsproblemer på Microgynon. Har ikke merket noen forskjell heldigvis. 

Nå er ikke jeg lege, men det er samme virkestoff i de to. Det kan visstnok være litt forskjell i «tilleggstoffene» (sa farmasøyten), så det er det jo greit å vite hvis man har allergier. Elles tror (tror!) jeg ikke det skal være forhøyet sjanse for blodpropp, siden det egentlig er samme pille fra en annen produsent ☺️

Anonymkode: 7c332...c19

Godt å høre noe godt også 😅 hørte akkurat de snakke om denne «legemiddelkrisen» trodde ikke det kom til å treffe meg, for har aldri vært et problem å få ut piller før, men joda 😑

Nei jeg får tenke og gruble litt over det denne uka tenker jeg 😅 kanskje jeg kan klare å finne roen, men nei liker det ikke altså 😐

Anonymkode: f7ee0...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har ekstrem stor leveringsproblemer av Microgynon, og jeg kommer nok til å bli tvunget til å bytte over til «Oralcon». Jeg liker ikke tanken da faren for blodpropp er størst når man bytter, men jeg «må» jo også fortsette på p-piller... 

Jeg har akkurat startet et nytt brett, det siste jeg har, så har litt tid på å tenke, evt. ta kontakt med lege for å spørre om råd.

Men tenkte å spørre om noen har erfaring med «Oralcon»? Aldri hørt om det før, aldri brukt, liker ikke at jeg «må» bytte pga. de ikke klarer å få levert det merke jeg bruker nå... 😕 

Anonymkode: f7ee0...46c

Oralcon er akkurat det samme som microgynon. 

Anonymkode: c3ac9...93c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Oralcon istedet for mikrogynon før og merket ingen forskjell. 

Anonymkode: c3ac9...93c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo akkurat det samme..

Anonymkode: 4d216...888

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det samme ifølge felleskatalogen. Det er et synonymprepparat. Eneste forskjellen som vises er at den du stod på har fargestoffet jernoksid i tillegg, kanskje derfor legen ville du skulle bytte?  mulig andre hjelpestoffer, men det kommer ikke opp. Vil ikke tro kroppen din merker med det første at du har byttet, da det er så og si det samme. 

Anonymkode: 9570d...45e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det samme ifølge felleskatalogen. Det er et synonymprepparat. Eneste forskjellen som vises er at den du stod på har fargestoffet jernoksid i tillegg, kanskje derfor legen ville du skulle bytte?  mulig andre hjelpestoffer, men det kommer ikke opp. Vil ikke tro kroppen din merker med det første at du har byttet, da det er så og si det samme. 

Anonymkode: 9570d...45e

Beklager, trøtt og leste feil av innlegget ditt om hvorfor du måtte bytte.. se vekk fra denne kommentaren min. 

Anonymkode: 9570d...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lily_88

Gått på Oralcon i mange år, ingenting å rapportere om her. Vet nøyaktig når mensen kommer og er ferdig. Ingen mellom blødninger. Funker fjell å hoppe over mensen. 

Kroppen går som en klokke 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen forskjell så du trenger ikke bekymre deg for noe som helst, heller ikke økt blodproppfare. Når det er sagt har jeg byttet p-piller mange ganger og har enda ikke fått noen blodpropp. Det er veldig mye større risiko for å få blodpropp om man er gravid enn med p-piller. 

Anonymkode: 9b8e0...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt noen problemer med Oralcon. Gikk på Microgynon i noen måneder først, og så fortalte apoteket meg at Oralcon var billigere, så da gikk jeg for det. Har nå brukt Oralcon i flere år, aldri merket noen forskjell. Hopper over mensen tre måneder på rad, får aldri noen form for blødninger i mellomtiden... Rett og slett ingen problemer.

Anonymkode: d9ab7...055

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har gått på Oralcon en stund og syns de er helt ok. Fikk mer kviser, det var det eneste. Med tanke på blodpropp er det ingen fare, for du bytter jo ikke p-piller. Samme hormoner, bare en annen produsent

Anonymkode: c05a6...f5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått på oralcon i flere år, har ingen problemer med de. Kan hoppe over blødninger 5-6 ganger før jeg må ta pilegrimer uke på grunn av mellomblødninger :) 

Anonymkode: 89868...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Oralcon i åresvis uten problem. Byttet nå nylig til Diane, men det var kun fordi jeg ville se om det kunne virke mot hormonell acne. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oralcon og microgynon er akkurat det samme. Det er bare et billigere alternativ, og det gjør jo ikke noe akkurat😉 Jeg kunne ikke bruke noen av de selv, pga mindre sexlyst og humørsvingninger. Men om du er fornøyd med microgynon, så tror jeg ikke at du merker forskjell om du bytter til oralcon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...