Gå til innhold

Tok morgenbussen til vestkanten idag, men så fikk jeg en reality check.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trodde et øyeblikk ts mente Vestkanten (Loddefjord) i Bergen. Ikke helt det samme 🙃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tingen er at det er blodharry å være overfladisk, være kroppfiksert og bare bry seg om merketøy. Det er mye finere og classy å feks bry seg om miljøet

Anonymkode: ca585...3c2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må være mange som støtter miljøpartiet på vestkanten da, hvis du legger igjen bilen til fordel for kollektiv trafikk?😂

Anonymkode: 3ae5d...6f4

De støtter vel ikke, men MDG har gjort det så j** vanskelig å bruke bil i byen. 

Anonymkode: f984f...6c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De støtter vel ikke, men MDG har gjort det så j** vanskelig å bruke bil i byen. 

Anonymkode: f984f...6c0

Joho mange har elbil her. Det er klassy og smart å bry seg

Anonymkode: ca585...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De støtter vel ikke, men MDG har gjort det så j** vanskelig å bruke bil i byen. 

Anonymkode: f984f...6c0

"Jeg har råd til en dyr fin bil som jeg kan flashe hver morgen. Nei, vet du hva, jeg tar bussen isteden. Jeg kan jo vise fram denne Prada vesken, og la bilen stå i ønsketenkningen min"

Sikkert mange fra vestkanten som tenker sånn

Anonymkode: 3ae5d...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Da kan leve mitt illusjonerte liv hvor alle tror jeg er rik. Bare jeg går med dyre merkeklær, vil jeg tro det selv også til slutt."

Anonymkode: 3ae5d...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om dette skille? Er du en av de som er en del av noen av miljøene/har vært?

Anonymkode: 3ae5d...6f4

Jeg tenker at riking-barna ikke trenger å bekymre seg for mye, for de trenger ikke gode karakterer. Pappas penger fikser alt.

De som derimot ikke har rike foreldre må slite ræva av seg for å komme noen vei, for de er faktisk avhengig av en god skolegang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessvere vært der. Det var ikke mitt valg, men en konsekvens av at vi flyttet til Norge og fikk veldig god økonomi. Da ble det sånn fordi foreldrene mine bygde på vestkanten ettergvert. Giftet meg veldig ung( jeg er ikke muslim 🙂 ) og status betydde mye.

Jeg bor på "verste" østkant nå. Trives veldig mye og har gjort noen år! Hvis det var meg du så på bussen den gang, så levde jeg i virkeligheten ja. Og hadde det ikke særlig bra....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Har dessvere vært der. Det var ikke mitt valg, men en konsekvens av at vi flyttet til Norge og fikk veldig god økonomi. Da ble det sånn fordi foreldrene mine bygde på vestkanten ettergvert. Giftet meg veldig ung( jeg er ikke muslim 🙂 ) og status betydde mye.

Jeg bor på "verste" østkant nå. Trives veldig mye og har gjort noen år! Hvis det var meg du så på bussen den gang, så levde jeg i virkeligheten ja. Og hadde det ikke særlig bra....

Hvorfor det? Og hvorfor bor du på værste østkant?

Anonymkode: 3ae5d...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Bærum, på et av de desidert dyreste områdene- sitter ikke med inntrykket du har fra bussen. 

Traff på naboen på vei til butikken her om dagen, vi var begge på vei ut i jobbebukser. Ingen reagerer på det. Her er det alle mulige folk, fra normale folk til «rikere». Alle har vel i bunn og grunn penger nok for å kunne bo her, men det finnes mange jordnære yrker hvor man kan tjene nok til å bo i et sånt område. Må ikke være kirurg. 

Anonymkode: 16db3...5eb

Hva er jobbebukser, og hvordan ser de ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Og hvorfor bor du på værste østkant?

Anonymkode: 3ae5d...6f4

Fordi jeg vokste opp i Italia i en mursteinsbygning i et miljø hvor vi hang klær ut mellom vinduer. Hvor alle var ute i gata og møttes. Ikke fattig strøk sånn sett fra der jeg vokste opp. Men et arbeiderstrøk. Jeg elsket det! 🙂

Fant litt tilbake her på østkanten. Hvor en både ser ig hører folk. Hvor livet liksom handler om å leve. På godt og vondt. Om du skjønner? 

Eneste som plager meg er gjengene. De kriminelle. Ikke bra! Og noe politiet bør få alle ressurser til å jobbe med. Ellers er det liv og røre. Jeg liker det 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd flere steder i Bærum. Er store forskjeller her. 

Verste stedet jeg bodde var Snarøya. 

Anonymkode: 768ad...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 13.14, AnonymBruker skrev:

Heihei.

Jeg leste denne artikkelen igår: https://www.aftenposten.no/osloby/i/xP533B/Pa-sentrumsskolene-stresser-elevene-med-skole-og-karakterer-Pa-vestkanten-handler-det-om-noe-helt-annet

 

Og tilfeldigvis skulle jeg også ta eksamen idag, og denne skolen lå ikke langt unna Ullern. Jeg har en bakgrunn hvor karakterpress er vanlig, men jeg går ikke med de mest dyreste klærne, men klær meg over gjennomsnittlig greit- Det går ikke Gucci og Prada overalt. Jeg er også preget av sosialt press, trener og ser bra ut. Men jeg vil bare fortelle hva jeg følte.

Da jeg satt på bussen så jeg tydelig forskjellen på menneskene her. De kler seg ekstremt annerledes. Alt ser så dyrt ut, så elegant! Fine kåper, dyre vesker, nesten tatt ut av en film. Alle ønsker å fremheve at de er noe tydeligvis.. At de har verdier osv. Min virkelighetsoppfatning er imidlertid et annet sted. Jeg jobber hardt på skolen for å komme inn på toppstudiene, også ble jeg bare kastet inn i dette andre samfunnet. Jeg fikk skikkelig angst når jeg satt der og følte nesten ikke at jeg var god nok Men jeg innså at jeg sitter tross alt på bussen. Hvis disse voksne og unge menneske er så rike som de er, hadde de ikke vært på bussen. Da måtte de ihvertfall ha egen bil. Jeg konkluderte med at det jeg så måtte være fake, at alle faker, og det gjør jeg og. 

Hva tenker dere om dette skille? Er du en av de som er en del av noen av miljøene/har vært?

 

Anonymkode: 3ae5d...6f4

Eh, nei. Aner du hvor vanskelig det er med parkering i Oslo? Det er langt mer tungvint med bil enn kollektivtransport i sentrum. 

Anonymkode: 53732...b42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ligger denne under samliv og kjærlighet?

Anonymkode: 9b0d3...f83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 13.39, AnonymBruker skrev:

Må være mange som støtter miljøpartiet på vestkanten da, hvis du legger igjen bilen til fordel for kollektiv trafikk?😂

Anonymkode: 3ae5d...6f4

Eller de gidder ikke sitte 2 timer i kø på E18 i rushen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 20.41, AnonymBruker skrev:

"Jeg har råd til en dyr fin bil som jeg kan flashe hver morgen. Nei, vet du hva, jeg tar bussen isteden. Jeg kan jo vise fram denne Prada vesken, og la bilen stå i ønsketenkningen min"

Sikkert mange fra vestkanten som tenker sånn

Anonymkode: 3ae5d...6f4

På seg selv kjenner man andre

Anonymkode: b040a...b21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.5.2019 den 20.49, jabx skrev:

Jeg tenker at riking-barna ikke trenger å bekymre seg for mye, for de trenger ikke gode karakterer. Pappas penger fikser alt.

De som derimot ikke har rike foreldre må slite ræva av seg for å komme noen vei, for de er faktisk avhengig av en god skolegang.

Tenker at jeg ikke har noen rett til å være sjalu på vestkantbarn da det er tilfeldig at de ble født der men jeg misunner ikke bobla deres. De tror alt kommer av seg selv. 

Men jeg er oppvokst på bygda der det ikke var press i det hele tatt. Sint på mamma for valget. Bosetter seg i bygda hun voks opp. Ingen fokus på skole. Hun skjønte aldri leksene mine. Resultat av lav utd? Så flyttet jeg til Oslo som var drømmen men man merker jo man er "nederst". Jeg har slitt på skolen og begynte å lure på om jeg rett og slett ikke har studiegenetikken. Hvis man tenker over det så  henger mitt sted veldig igjen når det kommer til omverdenen. 

Anonymkode: c4c37...506

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 20.55, Arabella skrev:

Hva er jobbebukser, og hvordan ser de ut?

Åååå..! Jeg trodde oppriktig at joGGebukser staves med B her på vestkanten. 😃

Anonymkode: 16db3...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 20.41, AnonymBruker skrev:

"Jeg har råd til en dyr fin bil som jeg kan flashe hver morgen. Nei, vet du hva, jeg tar bussen isteden. Jeg kan jo vise fram denne Prada vesken, og la bilen stå i ønsketenkningen min"

Sikkert mange fra vestkanten som tenker sånn

Anonymkode: 3ae5d...6f4

At bil er status er et arbeiderklassefenomen. 

De fleste finansmennene på Oslo vest sykler forøvrig til jobben.

Anonymkode: 03580...fd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, May 15, 2019 den 14.56, AnonymBruker skrev:

 Åååå..! Jeg trodde oppriktig at joGGebukser staves med B her på vestkanten. 😃

 Anonymkode: 16db3...5eb

Faktisk noe av det aller dummeste jeg har lest på Kvinneguiden i hele dag! Gratulerer!  

Anonymkode: 23333...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...