Gå til innhold

Termin tett på bursdag til sønnen


Jente598

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn som er født 5.1.17 (hadde termin 25.1.17 med han) og nå har jeg foreløpig termin 10.1.20.. noen som har hatt termin nærme bursdag til sitt eget barn? Født samme dag? Når kom nummer to (eller 3,4)

Endret av Jente598
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel... jeg har tre barn, hvorav to av de har bursdag hhv 05.06 og 06.06.. 

to år imellom de da. 

Anonymkode: b93ff...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år og 3 dager mellom meg og mitt søsken, aldri vært noe problem.

Anonymkode: 88bf4...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis har bursdag samme dato som sønnen sin.
En klassekamerat fra barneskolen hadde bursdag samme dato som søsteren sin, og det var nøyaktig ett år mellom dem. Det virker ikke som at det har vært noe problem for noen av dem. 

Anonymkode: bce29...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kompis har bursdag samme dato som sønnen sin.
En klassekamerat fra barneskolen hadde bursdag samme dato som søsteren sin, og det var nøyaktig ett år mellom dem. Det virker ikke som at det har vært noe problem for noen av dem. 

Anonymkode: bce29...1b1

Hehe, glemte å skrive at sønnen min er født på min bursdag 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har både oldemoren, bestemoren og første barnet mitt på samme dag. Hunden hadde 2 dager før, hun er død nå. Søstrene mine har 2 dager i mellom. 

 

Ser ikke helt dilemmaet. 

Anonymkode: 8bedc...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Jente598 skrev:

Jeg har en sønn som er født 5.1.17 (hadde termin 25.1.17 med han) og nå har jeg foreløpig termin 10.1.20.. noen som har hatt termin nærme bursdag til sitt eget barn? Født samme dag? Når kom nummer to (eller 3,4)

Personlig ville jeg heller vært mer bekymret for at babyen ble født på julaften ettersom du skriver at førstemann kom 20 dager før termin! Men det er for så vidt ingen krise det heller :)

Anonymkode: bfb30...b9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ingen verdens ting at søsken har bursdag nær hverandre. Du får overstått bursdagsfeiringene kjapt til samme tid på året. Så er det et helt år til neste kaos igjen.

Kjenner en søskenflokk der tre stykker har bursdag samme måned, skiller kun få dager. Ingen av de bryr seg om det.

Anonymkode: 8b820...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min hadde termin med meg 15.06, jeg ble født 07.06. Med broren min hadde hun termin 07.06, og han kom 15.06 :) vi hadde alltid felles voksenselskap, men ofte hvert vårt barneselskap, fungerte veldig fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har to barn med samme bursdag, to år imellom. 

En annen venninne har tre barn, alle i familien har bursdag i samme måned, inkludert min venninne og hennes mann.

Anonymkode: 94c22...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlig ville jeg heller vært mer bekymret for at babyen ble født på julaften ettersom du skriver at førstemann kom 20 dager før termin! Men det er for så vidt ingen krise det heller :)

Anonymkode: bfb30...b9a

Jeg har termin julaften. Rart av deg å påpeke det som noe å bli bekymret over. Babyene kommer når de kommer. Kjipt med sånne som deg med fordommer 

Anonymkode: 3ad62...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har termin julaften. Rart av deg å påpeke det som noe å bli bekymret over. Babyene kommer når de kommer. Kjipt med sånne som deg med fordommer 

Anonymkode: 3ad62...664

Slapp nå av. Det er ikke til å stikke under en stol at det finnes to store dager for et barn ila året, og det er bursdag og julaften. Litt trasig om disse to dagene faller på helt lik dag, det må det være lov til å tenke. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Slapp nå av. Det er ikke til å stikke under en stol at det finnes to store dager for et barn ila året, og det er bursdag og julaften. Litt trasig om disse to dagene faller på helt lik dag, det må det være lov til å tenke. 

Syns faktisk ikke det. Sånne som tenker slik som deg er med på å skape en nederlagsfølelse hos både barn og vordende foreldre som har termin på slike dager du mener er så ubeleilig. Sånne som deg som roper «slapp av» har veldig lite forståelse for hvordan andre mennesker opplever ting. 

Anonymkode: 3ad62...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har termin julaften. Rart av deg å påpeke det som noe å bli bekymret over. Babyene kommer når de kommer. Kjipt med sånne som deg med fordommer 

Anonymkode: 3ad62...664

Det var faktisk sårt å ha bursdag i julen som liten, det er bare faktum. Og det selv om jeg ikke er født på selve julaften. Sorry.

Anonymkode: d97b6...fd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har termin julaften. Rart av deg å påpeke det som noe å bli bekymret over. Babyene kommer når de kommer. Kjipt med sånne som deg med fordommer 

Anonymkode: 3ad62...664

Men herlighet da, jeg påpekte rett og slett at det fort er en større mulighet for at barnet kommer i desember ettersom førstemann ble født tre uker før termin. Jeg antar at de aller fleste helst (hvis de kunne valgt på øverste hylle) ville unngå bursdag på merkedager som f.eks julaften, men som du sier: barn kommer selvfølgelig når de kommer! Og får man bursdag på julaften er det slettes ingen krise, på samme måte som at det selvfølgelig ikke er noe problem om TS’s barn får bursdag på samme dag. Jeg har selv en sønn hvor terminen var 7.januar, men som i stedet kom 22.desember.. for hans egen del hadde jeg helt sett at han holdt seg inne til over nyttår, men han bestemte seg å komme før og sånn er det bare - ikke noe stress! Men beklager for det jeg skrev, visste ikke at det var et ømt punkt for deg! 

Endret av Pernille1986
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns faktisk ikke det. Sånne som tenker slik som deg er med på å skape en nederlagsfølelse hos både barn og vordende foreldre som har termin på slike dager du mener er så ubeleilig. Sånne som deg som roper «slapp av» har veldig lite forståelse for hvordan andre mennesker opplever ting. 

Anonymkode: 3ad62...664

Er det litt hormoner ute og går her? Syns du tar litt i overkant på vei. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Er det litt hormoner ute og går her? Syns du tar litt i overkant på vei. 

Åja, du er en sånn som rettferdiggjør det du sier med å skylde på at andre har lav terskel eller hormoner. Offda. Tipper du er flink til å legge ansvar over på andre på flere arenaer i livet 

Anonymkode: 3ad62...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åja, du er en sånn som rettferdiggjør det du sier med å skylde på at andre har lav terskel eller hormoner. Offda. Tipper du er flink til å legge ansvar over på andre på flere arenaer i livet 

Anonymkode: 3ad62...664

Og der besvarte du spørsmålet mitt greit..... 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...