Gå til innhold

Han beholder gifteringen fra forrige ekteskap.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så lenge han ikke går med den gamle gifteringen på så ser jeg ikke helt problemet i at han har ringen liggende. 

Har han og eksen barn? Det kan jo hende at han tenker at barnet skal få ringen når barnet blir voksent

Foreldrene mine skilte seg da jeg var lita. Mor mi tok vare på gifteringen sin og fikk den smeltet om til en annen type ring som jeg fikk av henne da jeg ble 18. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nakenbildene må selvsagt bort! Det er bare sykt å spare på slikt, etter min mening. 

Den gamle gifteringen min har jeg kvittet meg med. Ville ikke at barna skulle få den heller. Men om man ønsker å spare på den for barna så synes jeg det er helt greit. Så lenge han ikke går med den selvsagt. Ville heller ikke at han skulle smeltet den om til noe annet for at han skal bruke det. Men til barna: helt ok, selv om jeg ikke har gjort det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min og tanken er å gi den til vår datter - om min nåværende partner hadde hatt et problem med det og sett det som sårende ville jeg nok slitt med å skjønne hvorfor. Symbolikken på ekteskap knyttet til ringen tok slutt lenge før skilsmissen, men symbolikken for vår datter i forhold til ringene er noe helt annet. Jeg vet hennes far har tatt vare på sin av samme grunn - så får hun velge hva hun vil gjøre med dem.

Folk må seriøst slutte føle seg såret og krenket av filleting.

Anonymkode: ed488...0d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så den komme....Jeg ønsker ikke svar i en spesiell retning...men prøver for egen del å se ting i sammenheng. Flere at dere gir uttrykk for at å beholde en slik ring er innafor.  Det tar jeg til etterretning.  

Anonymkode: d0125...67e

Da tar du og brenner de jævla bildene sjøl, og setter deg i sjefsstolen med makt. Man tar ikke vare på nakenbilder av ekskona. De klarer han fint å leve uten. 

Skulle han spørre etter dem en vakker dag, så later du som ingenting og sier "Nei, de har jeg ikke sett".

Gifteringen er greit å ta vare på. Kanskje han vil videreføre den til barna. Uansett bør han vel få lov å beholde èn ting som minne, han var tross alt i et ekteskap. Gifteringen hadde ikke jeg brydd meg noe om han beholdt, så lenge han ikke gikk med den på seg.

Anonymkode: 0fa1d...cae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fornuftige svar. Jeg forsøker å ikke la egne følelser styre min egen oppfatning.  Dvs - logikk og fornuft. Det har ingenting med eiertrang å gjøre. Vi har alle en fortid- jeg også.  Jeg kvittet meg med min gamle giftering, etter 20 års forhold....Dvs etter at jeg kom i et seriøst forhold..med et nytt ekteskap i tankene. Men ser også det andre aspektet.  Og ja,vi har begge barn involvert på hver vår kant. Uansett,,,så bør ringen legges vekk på loft/kjeller, så jeg slipper å ha den innenfor rekkevidde når jeg våkner opp på morgenen 😂

Anonymkode: d0125...67e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For meg så er det litt på toppen av annen misnøye ja...Dvs han har fortsatt ikke kvittet seg med div nakenbilder av henne. Samt at dette ligger på soverommet vi oppholder oss...Noe annet om det var lagt i en eske på loftet, liksom....ikke bildene..han har lovet å kvitte seg med de,  ,men sier som en bisetning at han ikke gidder å lete aktivt etter dem,,,Så ja,jeg føler hennes fortsatte nærvær er over normalen...

Anonymkode: d0125...67e

Nakenbilder må han jo kvitte seg med! Er han helt lost i skallen? Hadde ikke taklet en mann i hus med nakenbilder av ekser! Kvalmt og usmakelig. Om han vil ha ringer så fint det, men når han skal ha bilder...no. er du sikker dette er sunt forhold? 

Anonymkode: b9acd...a2b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gitt ham beskjed at alt jeg kommer over av nudes, går rett i søpla,,,( hvilket var greit). Det skuffende er at han selv ikke gjør jobben. Så vi får se.....

Anonymkode: d0125...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også beholdt min giftering, selv om jeg ikke vil tilbake til eksen. Symboliserer en stor del av livet mitt. Ligger i smykkeskrinet, ikke noe jeg bruker. Har ikke tenkt på at min nye kjæreste kan ha problemer med det, han har også et langt forhold bak seg så vi har forståelse for ekser og samarbeid om barna vi har med dem etc. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min forlovede, kommende ektemann, vil ikke kvitte seg med gifteringen fra forrige ekteskap.  Hva tenker dere om det ? For meg er det sårende. 

Anonymkode: d0125...67e

Hvis han har barn fra sitt første ekteskap så forstår jeg hvorfor han ikke ønsker å kvitte seg med ringen, men sparer den til barnet/barna blir voksne.

Det er jo en kjært minne for barna å kunne ha ringen etter mor eller far.

Anonymkode: 8d07d...af0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel naturlig for ham å beholde gifteringen fra forrige ekteskap, og jeg ser ikke noe galt i det. Selv om det nå er en eks, så har han vel flere gode minner med henne - giftermål inkludert ;) Har han barn med sin forrige dame så har han kanskje tanker om at den eldste skal få den ringen til konfirmasjonen, bare at den smeltes om på forhånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte både giftering og morgengave. Jeg kommer aldri til å bruke dem igjen, og hadde ingen barn med ham å gi dem videre til. Å bare la dem ligge i et smykkeskrin føltes helt meningsløst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftering er da helt greit å ta vare på. Jeg har tatt vare på min, den ligger i smykkeskrinet. Aner ikke hva jeg skal med den, men den er bare der. 

Nakenbilder er no-go. Sett hardt mot hardt og nekt å vær på soverommet før de er ute derfra. Evt kan du si at hvis han ikke fjerner de, kommer du til å lete etter de og fjerne de selv. Det er totalt respektløst både mot deg og eksen å ha nakenbilder liggende. 

Anonymkode: 87e7f...c99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt vare på min giftering, i tilfelle ungene vil ha den. Hvis ikke får jeg se hva jeg gjør, om jeg får diamanten plukket ut og brukt den i noe annet e.l. Den har ingen personlig affeksjonsverdi for meg, men den var dyr og jeg har ikke lyst til å bare kaste den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, McMary said:

Jeg har også beholdt min giftering, selv om jeg ikke vil tilbake til eksen. Symboliserer en stor del av livet mitt. Ligger i smykkeskrinet, ikke noe jeg bruker. Har ikke tenkt på at min nye kjæreste kan ha problemer med det, han har også et langt forhold bak seg så vi har forståelse for ekser og samarbeid om barna vi har med dem etc. 

 

Jeg har også beholdt min. Den ligger i smykkeskrinet, og blir selvfølgelig ikke brukt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppe i hodet sitt forstår ikke menn at mange kvinner kan være så eiesyke tenker jeg...

Anonymkode: 317a0...f89

Nå er det vel mannen som er så eiesyk? Siden han vil beholde ringen 😂 Nå syns jeg selv at jeg var hysterisk morsom, men jeg gjetter at ikke du synes det samme. 

Anonymkode: 89291...87b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke kvittet meg med min giftering fra eksen. For min del er det fordi jeg ikke har fått ut fingern (vel, det har jeg vel forsåvidt, av ringen ihvertfall) for å kvitte meg med den. Den (eller de, siden jeg har eksen sin også), ligger og støver i en skuff. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg så er det litt på toppen av annen misnøye ja...Dvs han har fortsatt ikke kvittet seg med div nakenbilder av henne. Samt at dette ligger på soverommet vi oppholder oss...Noe annet om det var lagt i en eske på loftet, liksom....ikke bildene..han har lovet å kvitte seg med de,  ,men sier som en bisetning at han ikke gidder å lete aktivt etter dem,,,Så ja,jeg føler hennes fortsatte nærvær er over normalen...

Anonymkode: d0125...67e

....men gifteringen er det du reagerer på? 😳

Anonymkode: e5d07...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg så er det litt på toppen av annen misnøye ja...Dvs han har fortsatt ikke kvittet seg med div nakenbilder av henne. Samt at dette ligger på soverommet vi oppholder oss...Noe annet om det var lagt i en eske på loftet, liksom....ikke bildene..han har lovet å kvitte seg med de,  ,men sier som en bisetning at han ikke gidder å lete aktivt etter dem,,,Så ja,jeg føler hennes fortsatte nærvær er over normalen...

Anonymkode: d0125...67e

Rart du bare nevnte gifteringen i åpningsinnlegget dersom han faktisk har nakenbilder av henne. En giftering er naturlig å ta vare på, nakenbilder av en eks bør destrueres. De fleste liker vel heller ikke tanken på at en eks fortsatt har nakenbilder av dem. De kan fort komme på avveie. 

Gidder ikke å lete aktivt etter dem? Han vet altså ikke hvor de er. I så tilfelle vet man jo ikke når og hvor de kan komme til å dukke opp. Håper du ikke lar han ta nakenbilder av deg, om han har så dårlig oversikt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende han sparer på den av en grunn?

Jeg fikk gifteringene som mammaen min hadde, og broren min fikk pappen vår sin. De hadde spart på hver sin for å gi til oss, og den ringen betyr mye for meg...

Anonymkode: 7800c...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt min gamle giftering i et smykkeskrin, er kvinne i nytt forhold. Jeg foreslo for eksen at hans ring ble smeltet om til et smykke til vår felles sønn, og at min ring ble smeltet om til et smykke til vår felles datter. Men han var ikke klar for det. Så da ligger den der. Tenker ikke på den. Antar min nye samboer også har sin gamle giftering et sted. 

Anonymkode: 3fba9...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...