Gå til innhold

Ensom med kjæresten


brannjinta

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg må bare få ut det jeg har på hjertet før jeg blir gal.. 

Jeg bor sammen med verdens herligste fyr som jeg er forlovet med. Møtte han i fjor og vi flyttet sammen ganske tidlig.  Han er bonde og jobber veeeeldig mye. Nå om dagen er jeg arbeidsledig og jobber bare noen dager i uka da jeg er vikar. Nå er det ganske travle tider med harving, pløying, korn, potet og dyr.. Greit nok det, men jeg blir gal av å bare sitte hjemme hele dagen.. Har ikke lappen(Jobber med saken), bor ganske langt unna folk/butikker og hjemstedet mitt er 2 timer unna så vanskelig å besøke folk. Jeg kunne ha dratt til der jeg kommer fra å være der noen dager, men han forventer at jeg skal sitte hjemme alene hele dagen, lage middag til han så han får kommet hjem å spist litt før han fortsetter også kommer han ikke hjem før 12 tiden på kvelden og drar før jeg våkner om morgenen. 

Jeg sier til han at jeg syns det er veldig kjedelig å bare være hjemme, men han forventer likevel at jeg skal det for sånn er livet hans.  Jeg skjønner jo så klart at ting må gjøres, men jeg vet ikke om jeg kommer til å like det livet her for å være helt ærlig.. Føler meg mer ensom nå, enn når jeg var ingen og bodde hjemme.. Da kunne jeg besøke familien min så mye som jeg ville.. Det vil antageligvis være lettere når jeg får lappen, men er ei lita stund til og jeg vil jo veldig gjerne være med han. 

 

Kjenner ingen her, bare familien hans og de jobber jo de å.. 

 

Noen tips, forslag? Kanskje noen som er i samme båt?

Endret av brannjinta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne det vært ett alternativt å være med å jobbe på gården?

Anonymkode: 6fb74...769

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melis123

Høres ikke ut som en situasjon jeg heller hadde trivdes med, men stusser på en ting... om han er bonde og har en gård, er det ikke naturlig at du er med å bidrar på gården de dagene du ikke jobber? Jeg hadde blitt sprø av å sitte å vente på han hele dagen, så hadde heller deltatt i dyrestell og gårdsarbeide. Kan jo også gjøre at han han får litt kortere dager😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne det vært ett alternativt å være med å jobbe på gården?

Anonymkode: 6fb74...769

Det er liksom ikke så mye jobb på gården enda, mest traktor kjøring, sette potet, harve, pløye og så korn. Ikke så lett å være med på det når man ikke kan å kjøre traktor og bruke redskapene. Og det vil de helst gjøre selv. De er 3 stk som gjør det akkurat nå

Endret av brannjinta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å hjelpe han på gården, ikke nødvendigvis sammen med han men får egne oppgaver? Da er sikkert alltid noe som må gjøres? Eller finn deg noe idrett at du kommer litt ut av huset . 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Melis123 skrev:

Høres ikke ut som en situasjon jeg heller hadde trivdes med, men stusser på en ting... om han er bonde og har en gård, er det ikke naturlig at du er med å bidrar på gården de dagene du ikke jobber? Jeg hadde blitt sprø av å sitte å vente på han hele dagen, så hadde heller deltatt i dyrestell og gårdsarbeide. Kan jo også gjøre at han han får litt kortere dager😊

Kuene går liksom bare ute her nå.. er ikke noe mer jobb enn å gi de mat annenhver dag, som jeg er med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det der hørtes veldig rart ut. Om du vil ta deg en ukes tur til familie så gjør det. Han klarte fint å lage middag og spise før dere ble sammen, så han burde klare det nå også.

Anonymkode: fed16...99b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så totalt uinteressert i gårdsliv og landbruk som du fremstår kan du selvsagt ikke være sammen med en bonde.

Det er jo dette de gjør og dette som er livet deres. Jobb, jobb og atter jobb. Alltid noe å gjøre, passe på, følge opp, se til. Alltid mye ansvar, dårlig tid, travle sesonger, uforutsette hendelser. Enten er du en del av det - eller så passer du ikke inn.

Anonymkode: 338fe...76a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ksfjord skrev:

Hva med å hjelpe han på gården, ikke nødvendigvis sammen med han men får egne oppgaver? Da er sikkert alltid noe som må gjøres? Eller finn deg noe idrett at du kommer litt ut av huset . 

Akkurat nå er det ikke noe som trengs å gjøres her på gården. Men jeg trener, så jeg kommer meg ut en liten time i løpet av dagen hvis jeg vil, men litt vanskelig å komme seg dit når jeg ikke har lappen og han ikke har tid til å kjøre meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring vet jeg at det alltid er noe som kan gjøres på en gård. Kanskje du kan snakke med han og si at du syns det er kjedelig å sitte hjemme hele dagen, og at du heller vil bidra med noen mindre gjøremål for eks?

Hvis å jobbe på gården ikke er et alternativ, så gjør noe positivt for deg selv. Gå en tur, ta bussen en plass eller finn deg en hobby.

Jeg skjønner godt at mannen din ønsker at du skal bidra med matlaging for eks, men er han en fornuftig mann som folk flest, så skjønner han at du trenger å gjøre noe bra for deg selv. Hvis ikke, så holder han deg jo fanget i eget hjem. Det er IKKE greit!

Anonymkode: 16280...353

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært med han veldig masse på alt mulig egentlig. Men jeg syns det ikke er så veldig givende å sitte i traktoren sammen med han 12 timer om dagen, når jeg kan vaske klær hjemme. men det blir kjedelig å gå å rydde og vaske huset hele tiden også. Jeg er med på det meste på gården her, men ikke ute på alle forskjellige jordene de har rundt omkring :P 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du muligheten til å jobbe på nett, liksom hjemmekontor, eller hjelpe til med Regnskapsarbeid til gården,  samle og ordne papirer slik at terminoppgjøret går litt raskere? 

Hvor langt må du får å komme deg til sivilisasjon? Kan man sykle dit, fint trening det å!! 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ksfjord skrev:

Har du muligheten til å jobbe på nett, liksom hjemmekontor, eller hjelpe til med Regnskapsarbeid til gården,  samle og ordne papirer slik at terminoppgjøret går litt raskere? 

Hvor langt må du får å komme deg til sivilisasjon? Kan man sykle dit, fint trening det å!! 😉

Funker å sykle når det er fint vær 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er aldri ingenting å gjøre på en gård. Det er vel heller viljen det står i😉 tror du kanskje skal tenke deg om engang til om dette faktisk er noe for deg. Ett år og du kjeder deg allerede. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, brannjinta skrev:

Funker å sykle når det er fint vær 😊 

Sykkelen bryr seg ikke om været!! 😉👍🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre hagen til ditt domene? Regner med at det er både plen og blomsterbed der, så bør være en del å gjøre med gressklipping, planting og luking. Du kan jo også lage deg en kjøkkenhage/urtehage, om det ikke finnes.

Skaffe en katt/hund?

Bake? Strikke?

Bør være nok av ting å holde på med for ei bondekone.

Anonymkode: a3abe...556

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...