Gå til innhold

Betatt av vår felles venn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vært sammen med typen i noen år nå og vi bor sammen. Forholdet skranter for tiden, med vekselsvis dårlige og gode tider omhverandre. Vi har en vennegjeng vi har blitt kjent med sammen som vi pleier å være med ganske mye med. Han ene mannen der har jeg kommer godt overens med fra starten, og kjæreste hans er jeg også god venn med. Men nå har det seg slik at jeg har begynt å tenke litt mer ekstra på han etter at han snakket en samtale med meg på en måte som kanskje kan virke litt flørtete. Jeg vet at forholdet hans og hennes er litt dårlig også. Jeg og min type og han og hans jente har alltid tullet fra vi ble kjent at jeg og han fyren hadde passet bedre sammen på fleip, fordi vi er ganske like, kommer godt overens og har like meninger. Når slikt blir sagt har jeg reagert på at han blir litt rar og rød i ansiktet. 

Har jeg blitt betatt bare fordi det står dårlig til i min egen hage eller skal jeg tolke det som noe mer? Om noen så svarer at det virker som jeg kunne tolket det som noe mer vet jeg at det aldri kanskje skje noe, men det er fint å vite om jeg blir betatt av han fordi forholdet mitt skranter eller om jeg er i et forhold som egentlig ikke passer meg? Setter pris på meninger her:-)

Anonymkode: 61ef5...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er nok betatt siden forholdet til deg og din kjæreste ikke er helt bra. Da tiltrekkes man ubevisst mot mennesker som har en fin utstråling, er morsomme, gir oppmerksomhet og/eller har en form for glimt i øyet. Man begynner drømme seg bort om andre menn, begynner pynte seg litt ekstra for den man liker, føler hjertet banke...

Hadde ditt forhold vært på topp ville du sikkert ikke blitt betatt. Har du/dere prøvd å ordne i problemene deres, eller er det mer at dere ikke tørr snakke om problemene og håper på det beste?

Anonymkode: 9a161...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er nok betatt siden forholdet til deg og din kjæreste ikke er helt bra. Da tiltrekkes man ubevisst mot mennesker som har en fin utstråling, er morsomme, gir oppmerksomhet og/eller har en form for glimt i øyet. Man begynner drømme seg bort om andre menn, begynner pynte seg litt ekstra for den man liker, føler hjertet banke...

Hadde ditt forhold vært på topp ville du sikkert ikke blitt betatt. Har du/dere prøvd å ordne i problemene deres, eller er det mer at dere ikke tørr snakke om problemene og håper på det beste?

Anonymkode: 9a161...763

Jeg har tatt opp problemene i snart 1,5 år, men det skjer kun endringer den første måneden, så er vi tilbake til det samme gamle sporet. Nå i det siste tar han det heller ikke seriøst lengre, han dysser det ned, mener jeg overdriver og påstår at det ikke er sant at andre har det noe bedre i sine forhold, eller så bare sitter han og hører på meg gråte mens jeg forteller at jeg ikke orker det sånn her lengre og det eneste han klarer å si da er «vet ikke helt hva jeg skal si jeg..» så må jeg dra alle svarene ut av han. Så virker ikke akkurat som han bryr seg så mye når han ikke klarer å si noe engang. Så tror vi er like dritt lei begge to av at det er sånn her, men han tror ting blir bedre av seg selv, mens jeg prøver å få oss begge to aktivt til å bli bedre i forholdet.

-TS

Anonymkode: 61ef5...231

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slutten av mitt ekteskap ble jeg betatt av andre noen ganger, sånn voldsomt også for jeg tenkte på det hele tiden; hva betyr dette? Bør jeg skilles? Hva gjør jeg hvis det er gjensidig? Jeg dagdrømte om den "nye" og fortvilte over å skilles om hverandre. Da eksen og jeg gikk fra hverandre, orket jeg ikke tanken på en ny mann i starten, så begynte jeg å date men ble ikke tiltrukket av noen på lenge. Da jeg først ble det, var det på en rolig og fin måte, ikke sånn altoppslukende. (Vi ble kjærester) Har trukket konklusjonen, for meg selv, at når noe er "forbudt" så blir det større enn det ville vært om begge var single. Ikke hold på et forhold hvis det ikke fungerer og gjør deg lykkelig. Avslutt og deretter ser du deg rundt etter andre single. Kanskje denne felles vennen også tar steget og det blir dere, kanskje ikke. 

Anonymkode: 7aa2a...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å avslutte forholdet deres? 

Anonymkode: 9a161...763

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å avslutte forholdet deres? 

Anonymkode: 9a161...763

Vil ikke avslutte forholdet når jeg ikke er helt sikker. Vet ikke om jeg overdriver og tror at vanlige forhold er bedre enn dette, eller om jeg bare tror alle andre har det bedre i sine forhold, men så har dem egentlig ikke det. Vi eier også hus sammen, så er ikke bare å avslutte det og gå.

Anonymkode: 61ef5...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du reise boet en helg alene for å kjenne litt pp ting.. 

Anonymkode: 8c7e8...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å betatt av en felles venn i et par år, nå er vi sammen på sjette året. 

Anonymkode: 5c432...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...