Gå til innhold

Tro på venninnes intensjon, eller er jeg veldig naiv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig konfrontert en snart tidligere venninne om det jeg mener er ganske stygge ting, som hun har gjort eller sagt om meg, flere ganger, over en periode på mange år. Som svar fikk jeg at hun ikke husket noe av det som hadde blitt sagt eller gjort, at hun bare er rappkjefta "som person", men at hun selvfølgelig "aldri mente å såre meg". Og at hun ikke bryr seg spesifikt om det jeg påpekte at hun hadde sagt om meg, gjentagende den samme negative bemerkningen, igjen og igjen. Men jeg kjenner likevel igjen mønsteret. Jeg vet at hun innerst inne ikke er noen dårlig person og gidder ikke spekulere om det hun har sagt er ment med en vond intensjon, men jeg vil samtidig ikke være naiv. Jeg føler at hun ikke tar ansvar for det hun sier, og at hun ikke husker det føler jeg er litt bullshit. Når det samme skjer igjen og igjen, da er det som nevnt tidligere et mønster.. og noe man må stå til rette for. Da hjelper det ikke å gjemme seg bak at man ikke husker det.. 

Hva tenker dere? Er jeg "for streng", mente hun ingen vond ting med det hun har gjort og sagt, eller er jeg naiv som tenker sånn? Hun tålte tydeligvis ikke at jeg sa ifra, og ville avslutte vennskapet. Helt greit for meg.. (Hadde forsåvidt brutt kontakten med henne lang tid i forveien). Hadde hun innrømt og stått opp for handlingene sine, kunne jeg kanskje ha gitt henne en sjanse. Men det skjer nok ikke! Helt utrolig at denne dama er over 30 år..

Anonymkode: ea32a...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er noen venninner her inne som nylig «endelig har blitt konfrontert», så er du identifisert. Du kan like godt si hva det gjelder.

Anonymkode: 62b2a...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er noen venninner her inne som nylig «endelig har blitt konfrontert», så er du identifisert. Du kan like godt si hva det gjelder.

Anonymkode: 62b2a...66d

Dårlig gjort å røpe at dv vet hvem ts er 

Anonymkode: 0fd8a...d5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er noen venninner her inne som nylig «endelig har blitt konfrontert», så er du identifisert. Du kan like godt si hva det gjelder.

Anonymkode: 62b2a...66d

Altså drama finnes ikke kun i din by, det finnes på ALLE kanter av landet, til og med verden. Visste du det? Vanlig med slik drama som TS er borti nå. Når jeg var 12 til 20 år var dette typisk. Dette er som å lese mine egne ord for 10 år siden. 

Anonymkode: 2eab3...38c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er noen venninner her inne som nylig «endelig har blitt konfrontert», så er du identifisert. Du kan like godt si hva det gjelder.

Anonymkode: 62b2a...66d

Dette var snakk om -en- venninne. Ikke flere 🤪

Anonymkode: 056f4...ef3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første skriver du veldig rotete, for det andre så kan det hende det er du som er for lett å såre og veldig selvhøytidelig. 

Jeg har selv tatt ting mer alvorlig enn det egentlig var, jeg ser det i ettertid. Jeg har også såret mennesker mer enn meningen.

Anonymkode: efaa2...975

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minitroll skrev:

Folk som sårer deg må du bare utestenge fra livet ditt. 

Er enig med deg i det altså. Synes egentlig det er synd at hu ikke tør å innrømme det hun har gjort, og istedet bare rømmer av gårde. Jeg kunne ha vært åpen for mer dialog med henne, for jeg har fortsatt mye å si. Jeg traff nok en nerve, ikke vet jeg. Men feige folk vil jeg ikke være venn med.

Anonymkode: ea32a...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For det første skriver du veldig rotete, for det andre så kan det hende det er du som er for lett å såre og veldig selvhøytidelig. 

Jeg har selv tatt ting mer alvorlig enn det egentlig var, jeg ser det i ettertid. Jeg har også såret mennesker mer enn meningen.

Anonymkode: efaa2...975

Dette er snakk om ganske stygge ting sagt til meg, men spesielt også til et familiemedlem av meg. Gang på gang. Familiemedlemmet mitt har et litt annerledes utseende grunnet en sykdom, og eks-venninnen min har ikke latt spare på ekle kommentarer. 

Anonymkode: ea32a...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier, helt utrolig at hun er over 30 år.

Anonymkode: 119b2...6ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en venninne sårer deg mye og ikke er åpen for dialog for å fikse problemet er det nok kanskje greit å kutte personen ut. Enkelte personen har en trang til å dytte andre ned for å føle seg bedre selv. Det er ikke noe å spare på. 

Anonymkode: 91483...ff9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...