Gå til innhold

17 og 20


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er ei jente på 17 som nettopp har møtt en gutt på 20 på «fest». 

 

Ettersom foreldrene mine ikke godtok 21-åring da jeg var 16, mener jeg at 17 og 20 er en litt annen sak.

 

Er 17 og 20 innafor? Jeg

 har strenge foreldre og de har en tendens til å vestemme hvem jeg kan være sammen med og ikke, har jeg blitt utrolig usikker og nærmest hemmelighetsfull når det kommer til dette....

Anonymkode: 6ecbf...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innafor spør du meg. Og enda bedre om du bikker 18 i løpet av året. Men hva foreldrene dine synes? De vil kanskje ikke like det uansett hvor gammel han er? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe galt i at en 20 åring og 17 åring er sammen.

Anonymkode: e3fbc...7e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, atropos skrev:

Innafor spør du meg. Og enda bedre om du bikker 18 i løpet av året. Men hva foreldrene dine synes? De vil kanskje ikke like det uansett hvor gammel han er? 

Hmm har snakket med dem selvfølgelig, og har fått beskjed om at 2 år er innafor.... nevnte jeg 3 så ble det bare stort nei. 

Uansett hvem det er eller hvordan de er, så blir det et nei....

De er overbeskyttende ja, men jeg mener de styrer mer enn normalt. Er jo 4-5 år mellom foreldrene mine...

Anonymkode: 6ecbf...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke noe galt i at en 20 åring og 17 åring er sammen.

Anonymkode: e3fbc...7e0

Foreldrene mine har bikket over 50 år så kan vel være at de er litt av den andre generasjonen, jeg vet ikke helt hvorfor de har de meningene de har..... Har også lagt merke til at de ikke er litt rasistiske ettersom de ikke vil jeg skal date noen som ikke er fra Norge heller....

Anonymkode: 6ecbf...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm har snakket med dem selvfølgelig, og har fått beskjed om at 2 år er innafor.... nevnte jeg 3 så ble det bare stort nei. 

Uansett hvem det er eller hvordan de er, så blir det et nei....

De er overbeskyttende ja, men jeg mener de styrer mer enn normalt. Er jo 4-5 år mellom foreldrene mine...

Anonymkode: 6ecbf...0da

Du er et lite barn på 17. Han er en gammel mann på 20!!! Dette er hårreisende.HÅÅRREEEIIISENDEEE:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innafor det. Når du er 17 er det uansett ikke foreldrene dine sin rett å bestemme hvem du kan være sammen med. De kan gi deg råd ja, men de bestemmer ikke. Det er det du som gjør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo 4-5 år mellom foreldrene mine...

Da kan det jo passe å spørre hvorfor det er greit med 4 år i mellom dem..

Alternativet er at du holder kjæresten din hemmelig. Ikke så lett, men en mulighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gent82 skrev:

Du er et lite barn på 17. Han er en gammel mann på 20!!! Dette er hårreisende.HÅÅRREEEIIISENDEEE:kjefte:

Hm noen mener det ja, men så gjelder det å se det fra andre perspektiv... det er ingen informasjon om hvordan jeg er eller denne 20-åringen... litt trangsynt spør du meg¿  

Har ei venninne som er 16 og sammen med en 19-åring... første gang jeg så de sammen virket de like gamle, de hadde like holdninger og verdier... de har vært sammen lenge nå og har det supert...

Anonymkode: 6ecbf...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hm noen mener det ja, men så gjelder det å se det fra andre perspektiv... det er ingen informasjon om hvordan jeg er eller denne 20-åringen... litt trangsynt spør du meg¿  

Har ei venninne som er 16 og sammen med en 19-åring... første gang jeg så de sammen virket de like gamle, de hadde like holdninger og verdier... de har vært sammen lenge nå og har det supert...

Anonymkode: 6ecbf...0da

Gjesp jeg bare kødda med deg, dere er så og si jevngamle. Its been a fucked up day I need to go sleepy-bye

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Det er innafor det. Når du er 17 er det uansett ikke foreldrene dine sin rett å bestemme hvem du kan være sammen med. De kan gi deg råd ja, men de bestemmer ikke. Det er det du som gjør. 

Takk for svar☺️ Helt enig, meeeeeen jeg er ikke 18 og de kan fremdeles bestemme litt (full respekt og forståelse for det). 

 

Hadde bare foreldrene mine forstått haha

Anonymkode: 6ecbf...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gent82 skrev:

Gjesp jeg bare kødda med deg, dere er så og si jevngamle. Its been a fucked up day I need to go sleepy-bye

Daså haha, takk for svar uansett. Gir mening i det du sa da, skal ikke si at jeg har tenkt det selv.

Anonymkode: 6ecbf...0da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sosialt skrev:

Det er greit med 17 og 20. Null problem!

Takk for svar☺️ 

Anonymkode: 6ecbf...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt ikke det høres ut som noe problem med 17 og 20. Hadde du vært 15 og han 18 er det ikke fullt så greit, men det er fordi man utvikler seg veeldig mye og fort i løpet av de årene. Synes du skal prøve enda litt mer å godsnakke med foreldrene dine, litt frihet og ungdomstid må du jo få lov å ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar☺️ Helt enig, meeeeeen jeg er ikke 18 og de kan fremdeles bestemme litt (full respekt og forståelse for det). 

 

Hadde bare foreldrene mine forstått haha

Anonymkode: 6ecbf...0da

De kan bestemme litt ja så lenge du er under 18, og de kan også bestemme litt så lenge du bor hjemme. Men valg av kjæreste er ikke en av de tingene. Om du LAR dem bestemme så kan du jo bare gjøre det. Men det trenger du ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Det er innafor det. Når du er 17 er det uansett ikke foreldrene dine sin rett å bestemme hvem du kan være sammen med. De kan gi deg råd ja, men de bestemmer ikke. Det er det du som gjør. 

Foreldre bestemmer fram til man er 18.

Anonymkode: e3fbc...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare du kan bestemme om dette er greit eller ikke, det er du som styret livet ditt, ikke foreldrene dine. Du er tross alt voksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet. Jeg var sammen med en på 20 da jeg var 17, merket ikke så mye til aldersforskjellen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...