Gå til innhold

Hvordan takle usikkerheten i den første fasen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dating tar virkelig på! Har datet aktivt siden nyttår, og truffet flere menn jeg har vært interessert i. To av disse fikk jeg følelser for, men da det ikke var gjensidig ble jeg avvist av begge. Nå har jeg truffet en ny mann jeg kjenner jeg kan falle ganske så hardt for. Vi har bare datet i to uker, og truffet hverandre fire ganger, og vi har daglig kontakt på sms. Alt virker å være helt fint, og jeg får masse god oppmerksomhet. Allikevel går jeg rundt med angst og verdens største klump i magen. Føler at det bare er et spørsmål om tid før også denne mannen avviser meg, og jeg må ut i nok et nederlag. Dette er det altså ingen egentlig grunn til, men følelsen er så sterk at jeg til tider kjenner en voldsom uro i kroppen. Vil bare spole frem i tid, slik at jeg kan vite.

Blir gal av denne usikkerheten. Og klarer ikke å nyte fullt ut spenningen og det gode ved bli-kjent-fasen vi er i nå. 

Andre som har det sånn? Noen som er gode på å skyve slike tanker og følelser vekk, og bare leve i nuet?

Anonymkode: 0cdb9...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dating tar virkelig på! Har datet aktivt siden nyttår, og truffet flere menn jeg har vært interessert i. To av disse fikk jeg følelser for, men da det ikke var gjensidig ble jeg avvist av begge. Nå har jeg truffet en ny mann jeg kjenner jeg kan falle ganske så hardt for. Vi har bare datet i to uker, og truffet hverandre fire ganger, og vi har daglig kontakt på sms. Alt virker å være helt fint, og jeg får masse god oppmerksomhet. Allikevel går jeg rundt med angst og verdens største klump i magen. Føler at det bare er et spørsmål om tid før også denne mannen avviser meg, og jeg må ut i nok et nederlag. Dette er det altså ingen egentlig grunn til, men følelsen er så sterk at jeg til tider kjenner en voldsom uro i kroppen. Vil bare spole frem i tid, slik at jeg kan vite.

Blir gal av denne usikkerheten. Og klarer ikke å nyte fullt ut spenningen og det gode ved bli-kjent-fasen vi er i nå. 

Andre som har det sånn? Noen som er gode på å skyve slike tanker og følelser vekk, og bare leve i nuet?

Anonymkode: 0cdb9...00e

Høres litt ut som meg, dater en fyr og vi har truffet hverandre 3 ganger og jeg går også egentlig rundt og tenker at han skal dumpe meg snart. Mulig jeg er bare redd for det, for de jeg har datet, så går det liksom ikke lenger enn 2-3 måneder og så må man begynne på nytt igjen og det tærer litt på, og blir redd for å åpne seg, bare for å gå på en ny smell... Så derfor prøver jeg å ikke ha noen forventninger lenger, easier said than done og bare go with the Flow. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpenhet og kommunikasjon er kluet. 

Anonymkode: 09f0e...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...