Gå til innhold

Underlivet etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sist jeg fødte så ble jeg klipt, vondt å sitte men et døgn senere så gikk det seg til alikevel. 

Denne gangen så fikk jeg bare noen vanlige rifter, men jeg klarer ikke sitte ordentlig selv nå fire dager etter fødsel!

Sitter bare på den ene siden av rumpa for å ikke ha vondt, og ligger helst på den siden jeg ikke har revnet. Hva hjelper? 

Paracet, ibux/naproxen hjelper lite. Jeg fikk xylocain gel av jordmor og bruker den på kvelden så jeg kan rekke å sovne uten å kjenne vondtene så altfor mye. 

Noen gode råd der ute? Og hvor lang tid tok det før andre klarte å sitte ? 

Anonymkode: 63b6e...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være at du har forstuet halebeinet, da tar det som regel litt tid før du kan sitte ordentlig.

Anonymkode: 7b0cf...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble klippet, og tok smertestillende i 4 uker etter fødsel. Kunne ikke sitte ordentlig første par døgnene, og ikke på vanlige stoler den første uka. Deretter gikk det seg gradvis til

Anonymkode: 4fa6f...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være at du har forstuet halebeinet, da tar det som regel litt tid før du kan sitte ordentlig.

Anonymkode: 7b0cf...4c5

Det hadde jeg ikke tenkt på som en mulighet engang 😩 de symptomene jeg fant på det stemmer veldig godt med hvordan det føles. 

Vet du hvor lang tid sånt kan ta?

Anonymkode: 63b6e...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble klippet, og tok smertestillende i 4 uker etter fødsel. Kunne ikke sitte ordentlig første par døgnene, og ikke på vanlige stoler den første uka. Deretter gikk det seg gradvis til

Anonymkode: 4fa6f...e22

Huff hørtes ikke godt ut 😕 

Jeg klarer ikke å sitte i senga engang, vanlig stol eller sofaen kan jeg glemme. 

Skal jeg sitte så må det bli på den ene siden og masse puter for å støtte opp så jeg ikke sitter med hele rumpa ned, og det maks 5 min 😕  etter klippet sist så klarte jeg ihvertfall å sitte i senga den første dagen...

 

Anonymkode: 63b6e...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg ikke tenkt på som en mulighet engang 😩 de symptomene jeg fant på det stemmer veldig godt med hvordan det føles. 

Vet du hvor lang tid sånt kan ta?

Anonymkode: 63b6e...867

Kan dessverre ta inntil ett år, alt ettersom hvilke plager du har og hvor stor "skaden" er. Noen ganger er det halebeinet som enten er forstuet eller brukket, andre ganger er det muskler som fører til halebeinet som gir smerter. Vet sabla godt hvor vanvittig vondt det kan gjøre. Det beste du kan gjøre er å kjøpe deg en badering du kan sitte på, og bestille deg en time hos fastlegen for å finne ut av om du må ta røntgen eller begynne med noen øvelser. Masse lykke til ❤️ 

Anonymkode: 7b0cf...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff hørtes ikke godt ut 😕 

Jeg klarer ikke å sitte i senga engang, vanlig stol eller sofaen kan jeg glemme. 

Skal jeg sitte så må det bli på den ene siden og masse puter for å støtte opp så jeg ikke sitter med hele rumpa ned, og det maks 5 min 😕  etter klippet sist så klarte jeg ihvertfall å sitte i senga den første dagen...

 

Anonymkode: 63b6e...867

Ikke fordel vekten på den ene rumpeballen. Det høres helt feil ut, men det er viktig å fordele vekten på begge rumpeballene. Uansett, smerter som du beskriver bør avvta de nærmeste dagene dersom det gjelder revningen, ellers kan du kontakte barselavdelingen og be om å få en sjekk. De har fortsatt ansvaret for deg og baby de første 14 dagene om det skulle være noe. 

 

Anonymkode: 3c63f...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan dessverre ta inntil ett år, alt ettersom hvilke plager du har og hvor stor "skaden" er. Noen ganger er det halebeinet som enten er forstuet eller brukket, andre ganger er det muskler som fører til halebeinet som gir smerter. Vet sabla godt hvor vanvittig vondt det kan gjøre. Det beste du kan gjøre er å kjøpe deg en badering du kan sitte på, og bestille deg en time hos fastlegen for å finne ut av om du må ta røntgen eller begynne med noen øvelser. Masse lykke til ❤️ 

Anonymkode: 7b0cf...4c5

Skal få kjøpt meg en badering nå og se om det kan hjelpe :) takk for tips! Fikk besøk av jordmor i dag og hun tok en titt og mente at det enten var halebenet eller en blodansamling jeg vist hadde så jeg skulle se det Ann om noen dager og få ringt sykehuset om det ikke ble litt bedre :) 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke fordel vekten på den ene rumpeballen. Det høres helt feil ut, men det er viktig å fordele vekten på begge rumpeballene. Uansett, smerter som du beskriver bør avvta de nærmeste dagene dersom det gjelder revningen, ellers kan du kontakte barselavdelingen og be om å få en sjekk. De har fortsatt ansvaret for deg og baby de første 14 dagene om det skulle være noe. 

 

Anonymkode: 3c63f...370

Det gjør så vondt at jeg ikke har noe sjangs på å gjøre det på en annen måte. Prøver jevnlig men like vondt om ikke vondere hver gang... 

tar kontakt om det ikke gir seg litt de neste dagene. Hadde glemt det bort at de enda har ansvar for meg så takk for påminnelsen :) 

Anonymkode: 63b6e...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vondt i halebeinet etter fødsel og var overbevist om at det var brukket. Satt på badering. Tok smertestillende i 3 uker. Max dose. Kom meg etter hvert til kiropraktor og ble henvist til røntgen. Viste seg at det var muskulært. Fikk øvelser av kiropraktor, men fikk ikke tid til å gjøre dem. Begynte istedenfor å leve mer vanlig, til tross for smertene. Slutta å bruke badering, og pute i bilen. Trigget smertene mer, satt selv om det var vondt. Og vet du hva, jeg ble bra på kort tid! Etter to uker var jeg besten helt bra igjen. Dette er et par uker siden nå, så ble bra ca 10 uker etter fødsel. Skulle ønske jeg hadde kommet meg til kiropraktor og røntgen tidligere! 

Anonymkode: d9dcc...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badering. 

Innlegg i frysen for å lindre. 

Ligg når du kan. 

 

Anonymkode: b437d...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 18.50, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde vondt i halebeinet etter fødsel og var overbevist om at det var brukket. Satt på badering. Tok smertestillende i 3 uker. Max dose. Kom meg etter hvert til kiropraktor og ble henvist til røntgen. Viste seg at det var muskulært. Fikk øvelser av kiropraktor, men fikk ikke tid til å gjøre dem. Begynte istedenfor å leve mer vanlig, til tross for smertene. Slutta å bruke badering, og pute i bilen. Trigget smertene mer, satt selv om det var vondt. Og vet du hva, jeg ble bra på kort tid! Etter to uker var jeg besten helt bra igjen. Dette er et par uker siden nå, så ble bra ca 10 uker etter fødsel. Skulle ønske jeg hadde kommet meg til kiropraktor og røntgen tidligere! 

Anonymkode: d9dcc...602

Jeg skal vurdere kiropraktor om det ikke gir seg snart. Jeg har prøvd å tvinge meg selv til å sitte men det er en så intens smerte som gjør det umulig. Fjernet noen sting for noen dager siden da de tydeligvis hadde gått inn i andre sting så får jeg håpe at det gir seg snart :( men ingen gode tegn enda... og veldig flaut når andre jeg ikke vil dele det med lurer på hvorfor jeg står 😩

Anonymkode: 63b6e...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal vurdere kiropraktor om det ikke gir seg snart. Jeg har prøvd å tvinge meg selv til å sitte men det er en så intens smerte som gjør det umulig. Fjernet noen sting for noen dager siden da de tydeligvis hadde gått inn i andre sting så får jeg håpe at det gir seg snart :( men ingen gode tegn enda... og veldig flaut når andre jeg ikke vil dele det med lurer på hvorfor jeg står 😩

Anonymkode: 63b6e...867

Si bare at du har vondt i bekken etter fødsel, så kan de ikke spørre mer.❤️

Anonymkode: 7b0cf...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal vurdere kiropraktor om det ikke gir seg snart. Jeg har prøvd å tvinge meg selv til å sitte men det er en så intens smerte som gjør det umulig. Fjernet noen sting for noen dager siden da de tydeligvis hadde gått inn i andre sting så får jeg håpe at det gir seg snart :( men ingen gode tegn enda... og veldig flaut når andre jeg ikke vil dele det med lurer på hvorfor jeg står 😩

Anonymkode: 63b6e...867

Jeg hadde også intense smerter (Jeg med halebeinet). Men klarer du å lokalisere dem?

Anonymkode: d9dcc...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...