Gå til innhold

Dere muslimer. Hvordan finner dere en å bli kjent med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg merker med tiden at i vår kultur i Norge, blandt de som er født og oppvokst her, at det finnes flere unge jenter enn det finnes av voksne menn på "markedet" 😕 ... og av de voksne mennene i alder 29-32, de bor fortsatt hos mødrene sine og ikke er klare til å etablere seg. Enten fordi: 

1. De ikke har økonomi og egenkapital nok til å gå inn med i kjøp av bolig 

2. Dem har en stinkende bagasje fra fortiden som aldri tar slutt, i tillegg til at de lever i en ond sirkel med narkotika, alkohol osv. 

3. Dem er fortsatt som barn i hodet og vil fortsatt "leve livet" og spille ball. 

4. Dem har en sosiopatisk personlighet. I tillegg til bruk av vold og aggresivitet. 

 Det triste er også at ingen av mine venner kjenner andre muslimer som er fra samme hjemland som meg ect. Og jeg jobber i en feminin bransje. Det er heller ingen møteplasser eller arrangementer for muslimer, da er det i såfall i moskee. og da er menn og kvinner adskilt.

Eller en matsalgs-dag hvor alle er blandet.. Har vært på gratiskonserter også med arabisk musikk ect, og det er alltid menn som stirrer, selv de som sitter ved siden av sin kone OG mor haha.. ikke min type mao. 

Hva gjør dere jenter.. for å bli hooket up med en god, snill, ærlig mann, hvor finner dere disse.. :P begynner å nærme meg slutten av 20 årene og jeg er redd jeg kommer til å bli evig singel :( ... 

Anonymkode: 70ca2...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du mener at norske menn bor hos foreldre? Trodde det var en viktig ting her at man flyttet ut når man var 20 ? 

Regner med du er muslimsk kvinne, ts? 

Men kan si at som norsk kvinne er det ikke enklere, særlig ikke om man er avholds og "kresen". Nå er jeg også høy da.

Men mennene jeg treffer er for små og spinkle (for meg), de røyker, de drikker, de er "svake"...
Ellers er de for gamle 😛 og har barn fra før. 

Anonymkode: c96cc...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte min mann på nettet 😊

Anonymkode: c4c7c...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 18.51, AnonymBruker skrev:

Jeg merker med tiden at i vår kultur i Norge, blandt de som er født og oppvokst her, at det finnes flere unge jenter enn det finnes av voksne menn på "markedet" 😕 ... og av de voksne mennene i alder 29-32, de bor fortsatt hos mødrene sine og ikke er klare til å etablere seg. Enten fordi: 

1. De ikke har økonomi og egenkapital nok til å gå inn med i kjøp av bolig 

2. Dem har en stinkende bagasje fra fortiden som aldri tar slutt, i tillegg til at de lever i en ond sirkel med narkotika, alkohol osv. 

3. Dem er fortsatt som barn i hodet og vil fortsatt "leve livet" og spille ball. 

4. Dem har en sosiopatisk personlighet. I tillegg til bruk av vold og aggresivitet. 

 Det triste er også at ingen av mine venner kjenner andre muslimer som er fra samme hjemland som meg ect. Og jeg jobber i en feminin bransje. Det er heller ingen møteplasser eller arrangementer for muslimer, da er det i såfall i moskee. og da er menn og kvinner adskilt.

Eller en matsalgs-dag hvor alle er blandet.. Har vært på gratiskonserter også med arabisk musikk ect, og det er alltid menn som stirrer, selv de som sitter ved siden av sin kone OG mor haha.. ikke min type mao. 

Hva gjør dere jenter.. for å bli hooket up med en god, snill, ærlig mann, hvor finner dere disse.. :P begynner å nærme meg slutten av 20 årene og jeg er redd jeg kommer til å bli evig singel :( ... 

Anonymkode: 70ca2...24d

Hvis han MÅ være fra ditt hjemland så blir det automatisk færre å velge mellom i tillegg til at mange av mannfolka gjerne henter en brud som bor i hjemlandet, eller har som du sier; mye bagasje. Åpner du for å bli kjent med muslimske menn fra andre land også vil det bli lettere.

Anonymkode: 20e3f...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 0.06, AnonymBruker skrev:

Hvis han MÅ være fra ditt hjemland så blir det automatisk færre å velge mellom i tillegg til at mange av mannfolka gjerne henter en brud som bor i hjemlandet, eller har som du sier; mye bagasje. Åpner du for å bli kjent med muslimske menn fra andre land også vil det bli lettere.

Anonymkode: 20e3f...bfb

Jo så klart er åpen for nabolandene også. Men hvor skal jeg befinne meg for å bli kjent med en relevant person..? Det er det som er så utrolig tragisk. Har få og nære venner og de er ikke muslimer. De kjenner heller ikke non som kunne vært min type.. 

er tom medlem av fb grupper for folk fra de hjemlandene dom er oppvokst i norge. Men der er det 90% menn som har brødmage og er gift med kone og barn.. resten er 18 åringer. Og de 30 åringene som er enten uten jobb eller ikke har baller nok til å etablere seg 

Anonymkode: 70ca2...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jo så klart er åpen for nabolandene også. Men hvor skal jeg befinne meg for å bli kjent med en relevant person..? Det er det som er så utrolig tragisk. Har få og nære venner og de er ikke muslimer. De kjenner heller ikke non som kunne vært min type.. 

er tom medlem av fb grupper for folk fra de hjemlandene dom er oppvokst i norge. Men der er det 90% menn som har brødmage og er gift med kone og barn.. resten er 18 åringer. Og de 30 åringene som er enten uten jobb eller ikke har baller nok til å etablere seg 

Anonymkode: 70ca2...24d

Ser du selv hva du konkluderer med? Menn fra din kulturbakgrunn er ikke noe særlig å samle på...........Hvorfor ikke kaste åket og finne en vestlig mann uten religiøse vrangforestillinger og hangups?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo så klart er åpen for nabolandene også. Men hvor skal jeg befinne meg for å bli kjent med en relevant person..? Det er det som er så utrolig tragisk. Har få og nære venner og de er ikke muslimer. De kjenner heller ikke non som kunne vært min type.. 

er tom medlem av fb grupper for folk fra de hjemlandene dom er oppvokst i norge. Men der er det 90% menn som har brødmage og er gift med kone og barn.. resten er 18 åringer. Og de 30 åringene som er enten uten jobb eller ikke har baller nok til å etablere seg 

Anonymkode: 70ca2...24d

Har du vurdert en konvertitt? Og i worst case; kunne du vurdert å importere en fra hjemlandet hvis du ikke finner noen her? Vet at mange synes det er kjipt, men det blir bedre enn ingen mann. Dessverre så er det slik i dagens samfunn at både muslimske menn og ikke-muslimske er bare ute etter å playe andre, resten er søppel som ingen vil ha uansett🙈

Anonymkode: 20e3f...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er muslim og takket vere allah var jeg heldig og møte en mann som også er muslim, vi er nå gift og har barn og har det kjempe bra sammen! Veldig teit spørsmål må jeg si. Muslimer kan finne seg en mann/kone eller ha venner de også selvom de er muslimer.

Endret av Blessedmoom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare muslimske menn som er slik du beskriver... det har ingenting med religion eller kultur å gjøre, det er bare denne generasjonen. Guttene blir dullet med og er bortskjemte mammadalter som verken vil gi opp PC-spill eller fyllekuler med gutta for å få et familieliv.

Men det finnes selvfølgelig ordentlige menn innimellom. Men du må ha øynene åpne og lete. Han dukker nok opp etterhvert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Blessedmoom skrev:

Jeg er muslim og takket vere allah var jeg heldig og møte en mann som også er muslim, vi er nå gift og har barn og har det kjempe bra sammen! Veldig teit spørsmål må jeg si. Muslimer kan finne seg en mann/kone eller ha venner de også selvom de er muslimer.

Heeh. Hva er det som er teit spørsmål. 

Hvordan møtte du han da

Anonymkode: 70ca2...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange muslimer i Norge og spesielt i storbyene. Jeg fant min mann via felles venner 🥰 han er født og oppvokst her, fast jobb, høyere utdanning og vi har like verdier. 

Anonymkode: a0610...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Det er ikke bare muslimske menn som er slik du beskriver... det har ingenting med religion eller kultur å gjøre, det er bare denne generasjonen. Guttene blir dullet med og er bortskjemte mammadalter som verken vil gi opp PC-spill eller fyllekuler med gutta for å få et familieliv.

Men det finnes selvfølgelig ordentlige menn innimellom. Men du må ha øynene åpne og lete. Han dukker nok opp etterhvert 😊

Det er deet da .. ☺️ Hvor ellers kan jeg ha øyne åpne og lete når jeg er medlem av denne gruppa som er kanskje noe av de største tingene jeg har gjort haha (fordi den vokserr og vokser) men ser bare en teit bruker etter en annen.. kanskje en dag.. 

var faktisk en der som lika , tagga og kommenterte alt jeg skrev. Og til slutt adda han meg. Men da vi skrev litt fant jeg ut at han bare bor i Norge (5 år nå) i mellomtiden og vil tilbake igjen til spania om noen år der han er oppvokst. Og så heter vi f meg nesten det samme!!!! 😜😜 hadde nok ikke gått an likevel. Han spurte meg ut da.. 

ellers så har jeg blitt kjent med 2-3 stk via tinder fra samme hjemland også. Men tinder er i seg selv en dårlig start. Og de gutta forblir morrasønner. Som enten vil spille fotball i fred eller sniffe litt med og uten sin onde sirkel, alene eller med en til. Han fridde til og med og. «Nei takk!!» 

 

Anonymkode: 70ca2...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Finnes mange muslimer i Norge og spesielt i storbyene. Jeg fant min mann via felles venner 🥰 han er født og oppvokst her, fast jobb, høyere utdanning og vi har like verdier. 

Anonymkode: a0610...2e6

Såå bra🥰 så glad på dine vegne. ☺️

Anonymkode: 70ca2...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...