Gå til innhold

Alene på 17.mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gruer meg til 17.mai... dagen hvor alle venner samles og har champagnefrokost og koser seg sammen. Jeg er ei jente på 22 uten noen å være sammen med.. Andre som er i samme situasjon?

Anonymkode: 44023...624

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i landet bor du? 

Anonymkode: 30d0e...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gruer meg til 17.mai... dagen hvor alle venner samles og har champagnefrokost og koser seg sammen. Jeg er ei jente på 22 uten noen å være sammen med.. Andre som er i samme situasjon?

Anonymkode: 44023...624

Samme her. Jeg er ei nitten år gammel jente og har ikke feiret 17. mai på flere år. De siste to årene på ungdomsskolen gikk jeg ikke en gang i toget da jeg ikke hadde noen å være med. Alle har sine grupper og jeg har aldri greid å skikkelig komme inn i dem. Dette året skal jeg kanskje ta en liten spasertur med min mor bare for å gjøre noe den dagen, men det føles fremdeles tungt å gå alene på slike dager enn til vanlig.

Anonymkode: 2ad45...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sove bort dagen, som jeg har gjort de siste årene. En god unnskyldning for å ta det helt med ro.

J23

Anonymkode: f27b1...029

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hill83 skrev:

Jises gå på jobb , ta en tur , spis is .. se på TV 

Jises?? Hva er det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i deres situasjon, jeg lå hjemme og sov bort dagen da jeg gikk på ungdomsskolen og ikke hadde noen gjeng eller noen venner å være med. I dag tenker jeg tilbake på ensomheten og setter pris på at jeg opplevde det, ettersom jeg setter pris på at jeg nå har gode venner jeg kan dele dagen med. Sender dere en god klem og håper på at dere også vil finne dere til rette 

Anonymkode: 55ebe...4aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn i en frivillig organisasjon. Det er alltid noe oppdrag rettet mot å hjelpe trengende på slike dager. Da gjør du en innsats samtidig som du er mer sosial :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gruer meg til 17.mai... dagen hvor alle venner samles og har champagnefrokost og koser seg sammen. Jeg er ei jente på 22 uten noen å være sammen med.. Andre som er i samme situasjon?

Anonymkode: 44023...624

Det måtte komme fra en kvinne....sukk. Sammenligner seg med hva andre gjør.

Om du tror champagnefrokost er vanlig så tar du feil. Personlig ser jeg på det som patetisk.

Anonymkode: b05cc...b3a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å ikke være med noen på 17 mai!! Luksus. Fred fra folk, kose seg hjemme i stillheten, stirre på folk fra vinduet. Ingen mas og stress!

Anonymkode: 0cd23...bcc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gruer meg til 17.mai... dagen hvor alle venner samles og har champagnefrokost og koser seg sammen. Jeg er ei jente på 22 uten noen å være sammen med.. Andre som er i samme situasjon?

Anonymkode: 44023...624

Det er slett ikke alle som sanles og har champagnefrokost på 17.mai. Mange bryr seg ikke engang om 17.mai. De tar det som en fridag og koser seg hjemme i pysjamasen eller joggedressen. Skjønner ikke hvorfor så mange har så store forventninger til denne dagen. Føler det har blitt litt konkurranse mellom enkelte om å legge ut bilder i sosiale media som viser hvor vellykkede og sosiale de er. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Jeg er ei nitten år gammel jente og har ikke feiret 17. mai på flere år. De siste to årene på ungdomsskolen gikk jeg ikke en gang i toget da jeg ikke hadde noen å være med. Alle har sine grupper og jeg har aldri greid å skikkelig komme inn i dem. Dette året skal jeg kanskje ta en liten spasertur med min mor bare for å gjøre noe den dagen, men det føles fremdeles tungt å gå alene på slike dager enn til vanlig.

Anonymkode: 2ad45...6ea

Siste gang jeg var på 17.mai-feiring var da jeg var russ i 96. Har ingen planer om å feire 17.mai i årene som kommer heller. 

Skjønner det er kjipt å alltid være alene, men å være alene og slappe av på 17.mai er vel ikke noe stress? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Thyra said:

Siste gang jeg var på 17.mai-feiring var da jeg var russ i 96. Har ingen planer om å feire 17.mai i årene som kommer heller. 

Skjønner det er kjipt å alltid være alene, men å være alene og slappe av på 17.mai er vel ikke noe stress? 

Det er stress for de som faller utenom uansett hvilken merkedag det er snakk om. Som ikke har noen å være med. Det er tøft, men ekstra tøft på dager hvor man liksom skal samles, pynte seg og ha det kjekt sammen med en haug andre. 

Anonymkode: ce73b...156

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi ikke alle nesten alene på 17.mai? Er vel ikke en dag der venner samles? Men, en dag man går ut, ser eller deltar i tog, spiser is og er sammen med familien? 

Anonymkode: c8305...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært på champagnefrokost. Ikke fordi jeg ikke kjenner eller har kjent folk, men de jeg var med når jeg var ung feiret ikke 17 mai. Vi var i naturen eller i stallen langt unna ståk og bråk. 

Som voksen så er alle opptatt med sin familie og jeg med min. Og ingen av oss har champagnefrokoster men går i barnetog. Noen år jeg var singel og uten barn så lå jeg på sofaen og takket høyere makter for at jeg slapp unna. Lykken er å være alene eller sammen med en venn langt inn i marka på 17 mai.

Anonymkode: 2c155...67d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er stress for de som faller utenom uansett hvilken merkedag det er snakk om. Som ikke har noen å være med. Det er tøft, men ekstra tøft på dager hvor man liksom skal samles, pynte seg og ha det kjekt sammen med en haug andre. 

Anonymkode: ce73b...156

Men hvem har bestemt at man skal samles, pynte seg og gjøre så mye ut av 17.mai? Veldig mange ser på det som en fridag man kan slappe av hjemme. Du kan kanskje få inntrykk av at "alle" samles og er sosiale på 17.mai. Men dette er langt fra tilfellet. Kjendiser og andre deler 17.mai-bilder og handelsstanden reklamerer med det perfekte 17.mai-antrekket. Men sannheten er at veldig mange ikke gjør noe spesielt på 17.mai. Og de synes det er helt greit! Jeg har ihvertfall aldri tenkt at det skal være noe nederlag å si at jeg var hjemme på 17.mai og gjorde absolutt ingenting. 

Endret av Thyra
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frankie85

Jeg anmeldte noen familiemedlemmer for noe selv så idag har vi ikke kontakt lengre noe som gjør at jeg feirer 17.mai hjemme hehe men det er så deilig å slippe hele greia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å like å være alene på 17.mai eller at man velger å være alene, men når man faktisk har veldig lyst til å delta, være med venner, oppleve å spise is mens man ser på tog etc sammen med noen, noen man kanskje også har tilhørighet til, da er det faktisk sårt når man ikke har de menneskene rundt seg og ender ufrivillig opp alene. 
 

Anonymkode: f32fe...9cc

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er spesielt vondt når man er så ung. Det er liksom da man ifølge samfunnet skal være sprudlende uforpliktet og ha masse venner man koser seg med før voksenlivet starter. 

Når man blir eldre er man mer avslappet og gir mer beng.

TS, jeg forstår dette er sårt for deg... Den eneste magre trøsten er at det er så uendelig mange som har det som deg, men det er for skamfullt å snakke om. 

Stor klem! 

Anonymkode: bc8b9...c4b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...