Gå til innhold

Synes du Game of Thrones er tidenes beste serie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Isambard said:

Jeg fikk med overskriften og hva du svarte. Jeg skjønner at drager og prinsesser ikke er for alle, men når du sier at serien er oppskrytt så er du kanskje feil person til å uttale deg. 

Jeg har ikke noe forhold til metal-sjangeren, men da vil jeg heller ikke uttale meg om det tredje albumet til Slayer er oppskrytt. Jeg vil ikke stemple metal-fansen som gruppe og påstå at de har dårlig smak. 

Du er, som du selv sier, ganske fordomsfull. Du setter din egen smak som norm for hva voksne bør like. 

Ja, men så har jeg også god smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal innrømme at siste sesong var skuffende, men det er bare min mening. Objektivt sett er nok Game of Thrones tidenes beste serie.

Anonymkode: 4770a...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hind skrev:

Ja, men så har jeg også god smak.

Joda. Det blir ikke mer klassisk enn engelsk og nordisk krim.

Jeg for min del liker mange sjangere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, hind skrev:

Ja, men så har jeg også god smak.

Si hva du liker så skal jeg avgjøre om du faktisk har god smak,.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det virker nesten som at folk sier det bare fordi noen andre sier det, at etter 3-4 sesong blir serien dårligere. Game Of Trones ble aldri dårlig og sesong 6, selv for meg som har lest bøkene, er én av de beste sesongene. Folk er blitt bortskjemte og det er litt teit å lese all denne sutringen. GoT er absolutt noe av det beste inne TVserie-universet. Ser at folk sier at Sopranos og Breaking Bad er bedre, dette er gode serier, men GoT er så mye mer enn disse seriene. Siste sesong føltes litt «rushed», men at den var dårlig? Nei.

Anonymkode: 4b405...341

Jeg gav klart uttrykk for dette alt under sesong 5, at serien med ett var blitt mye svakere, og jeg så ingen forbedring senere. Svært mange likte både sesong 5, 6 og til dels 7, men mislikte sesong 8 sterkt, så synes ikke jeg «løper så mye i flokk» med andre her :)

Det er for øvrig ikke sutring å konstatere at en serie har falt drastisk i kvalitet. Det er den jo ikke alene om. Dexter, Lost, Prison Break m.fl. var serier som startet godt, men gikk på en smell, uten at de som konstaterer dette nødvendigvis er sytepaver bare fordi de ikke ukritisk hyller makkverk :)

Endret av Hedersbrukeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal innrømme at siste sesong var skuffende, men det er bare min mening. Objektivt sett er nok Game of Thrones tidenes beste serie.

Anonymkode: 4770a...07b

Og hva betyr så objektivt? F.eks The Wire er jo mye, mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, hind skrev:

Dæven, så touchy dere fantasyfans er! Nesten så man kunne mistenke at det føles litt kleint å like eventyr..? :P  Jeg mener jeg har sett mange nok episoder både til å skjønne hva det handler om og til å uttale meg, takk, så jeg holder ikke munn bare fordi jeg er uenig med dere.

 

2 timer siden, hind skrev:

Ja, men så har jeg også god smak.

Måten du argumenterer/svarer på er ikke spesielt reflektert eller smart, du fremstår som en som har et tunnelsyn og litt for "enkel" tankegang, derfor er det ganske ironisk at du snakker om å være kvalitetsbevisst. 

Anonymkode: 4b405...341

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Aragorn ll Elessar said:

Si hva du liker så skal jeg avgjøre om du faktisk har god smak,.

Sorry min gode mann, men ingenting jeg har lest av deg får meg til å tro du er den rette til å avgjøre det.. Du har helt sikkert andre evner og talenter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Hedersbrukeren said:

Og hva betyr så objektivt? F.eks The Wire er jo mye, mye bedre :)

Det er jeg enig i. Der har vi en god serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hind skrev:

Sorry min gode mann, men ingenting jeg har lest av deg får meg til å tro du er den rette til å avgjøre det.. Du har helt sikkert andre evner og talenter da.

Jeg liker arrogante mennesker som deg.

Å jo du er arrogant du er et perfekt eksempel på et arrogant menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal innrømme at siste sesong var skuffende, men det er bare min mening. Objektivt sett er nok Game of Thrones tidenes beste serie.

Anonymkode: 4770a...07b

Hva som er verdens beste serie kan ikke bedømmes objektivt fordi det uansett er så avhengig av hva man foretrekker.

Anonymkode: 84a21...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er DIGER fan av GoT, men også av Sopranos, som nok fremdeles er på topp, og Friends og Seinfeld, skjønt de ikke er av samme kunstneriske karakter. De har alle vært viktige for meg, på hver sin måte. 

Endret av Pysa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal innrømme at siste sesong var skuffende, men det er bare min mening. 

Anonymkode: 4770a...07b

Er neppe bare din mening. 4.4 har siste episode på IMDB.  Virker som de eneste som likte siste episode er de som betrakter Game of Thrones som fotballaget sitt og må forsvare alt som skjer uansett hva. Motstanderne filmer alltid og det er alltid rødt kort til motspillerne om ens egne spillere galler. 

Anonymkode: f9008...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Fjollefyr skrev:

Band Of Brothers 

Enig! 

Anonymkode: 1cbea...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp 5 et sted. Selve førsteplassen varierer veldig på humør. Buffy the vampire slayer Og Firefly er med på topp 5 for meg, sammen med Gilmore Girls pga fantastisk og vittig dialog og god historie på alle tre. Siste på topp 5 må være Breaking Bad for meg. 

Anonymkode: 1d5f0...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok inne blant topp 5, ja. Hadde jeg aldri trodd da jeg ble overtalt til å gi den en sjanse, gitt at jeg ikke har noe særlig til overs for fantasy.

Anonymkode: 19712...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 De aller første sesongene var jo selvdølgelig de aller BESTE da! 

 Men etterhvert gikk hele greia dessverre rett på søppel-fyllinga...        

Anonymkode: d4711...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...