Gå til innhold

Synes du Game of Thrones er tidenes beste serie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 12.5.2019 den 18.46, hind skrev:

Jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan de fungerer, de som synes dette er det beste verden har blitt servert på underholdningsfronten.

Folk har forskjellig smak når det gjelder TV, film og annen underholdning. Så enkelt er det faktisk. Folk har også forskjellig musikksmak, klessmak, liker forskjellig mat, noen foretrekker øl -mens andre foretrekker vin, folk har forskjellige seksuelle preferanser, noen er hetero/homofil/bifil, folk har forskjellige hobbyer, forskjellige jobber...kan fortsette i det uendelige. Hva er så vanskelig å forstå?  Er alle som ikke liker det samme som deg rare eller teite? 🤔 De synes antageligvis at du har like dårlig smak og kan spørre deg om det samme...må man analysere hvorfor man liker alt det man liker?

Anonymkode: 70baa...560

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12.5.2019 den 18.46, hind skrev:

Jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan de fungerer, de som synes dette er det beste verden har blitt servert på underholdningsfronten.

Hva liker du å se på da, og hvorfor? Hvordan fungerer du, siden du liker det du liker?

Jeg liker serier og filmer som GoT, men jeg vet da ikke hvorfor...jeg liker også fargen rosa og mye annet, uten at jeg vet hvorfor jeg liker akkurat det. Føler ikke at jeg må utredes akkurat, bare fordi jeg har den smaken jeg har. 

Anonymkode: 70baa...560

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 18.31, hind skrev:

Overhodet ikke. Jeg datt ut før sesong 1 var over. Monstre, drager, overbarske helter og pene nakne damer er bare så ikke min greie at jeg ikke kan få sagt det tydelig nok. Jeg synes det er rart at sånt slår an hos voksne mennesker, men det er sikkert bare meg. Den er etter min mening tidenes mest oppskrytte serie.

Og jeg synes det er rart med voksne mennesker som ikke forstår eller aksepterer at folk er forskjellige...og i tillegg må rakke ned på det som andre mennesker liker, fordi man ikke liker det selv og da er det ikke "riktig" 🤦🏼‍♀️

Så fint for deg, at du har så korrekt, voksen og sofistikert smak 👌🏻 

Anonymkode: 70baa...560

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Folk har forskjellig smak når det gjelder TV, film og annen underholdning. Så enkelt er det faktisk. Folk har også forskjellig musikksmak, klessmak, liker forskjellig mat, noen foretrekker øl -mens andre foretrekker vin, folk har forskjellige seksuelle preferanser, noen er hetero/homofil/bifil, folk har forskjellige hobbyer, forskjellige jobber...kan fortsette i det uendelige. Hva er så vanskelig å forstå?  Er alle som ikke liker det samme som deg rare eller teite? 🤔 De synes antageligvis at du har like dårlig smak og kan spørre deg om det samme...må man analysere hvorfor man liker alt det man liker?

Anonymkode: 70baa...560

Jeg lurer på hva de eller liker av kultur. Filmer, bøker, musikk og annet. Leser de bare trash eller har de litt peiling? Jepp, jeg er fordomsfull så det holder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Og jeg synes det er rart med voksne mennesker som ikke forstår eller aksepterer at folk er forskjellige...og i tillegg må rakke ned på det som andre mennesker liker, fordi man ikke liker det selv og da er det ikke "riktig" 🤦🏼‍♀️

Så fint for deg, at du har så korrekt, voksen og sofistikert smak 👌🏻 

Anonymkode: 70baa...560

Takk. Man må være kvalitetsbevisst :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva folk mener om denne avslutningen, så er alle sammen sikkert VELDIG glade for at hele greia omsider er 100 % overstått...                        

Anonymkode: d4711...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uansett hva folk mener om denne avslutningen, så er alle sammen sikkert VELDIG glade for at hele greia omsider er 100 % overstått...                        

Anonymkode: d4711...f28

Jeg er ikke det

Anonymkode: 63859...971

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del, så nei. Prøvde å se sesong 1-5, men en del ganger var det gøyere å scrolle gjennom Facebook på mobilen enn å følge med på GoT.

Anonymkode: 40eda...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten synes jeg det var den beste serien jeg noensinne hadde sett. Det endret seg desverre de siste sesongene. Den beste serien er The Sopranos synes nå jeg. Eller Breaking Bad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er langt ifra tidenes beste serie. 

Band Of Brothers og Sopranos er serier som er mye bedre. Om 5 år er GoT glemt blandt alle andre enn fansen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 17.29, AnonymBruker skrev:

Jeg liker veldig godt Game of Thrones. Men synes ikke det er den beste serien som er laget. F.eks. Sopranos er langt mer kompleks og med subtile detaljer som virkelig er kunst. GoT er underholdende i øyeblikket, men har ikke betydd noe for meg personlig på samme vis.

Dette er min mening. Synes du GoT er den beste serien? 

Anonymkode: bc4e5...dbf

Ja

Jeg har aldri blitt mer engasjert i en serie, og jeg er gammel.

Den er veldig langt fra feilfri, men jeg er ikke så interessert i "perfeksjon", og i alle fall ikke kompleksitet i seg selv. Jeg gir blanke f i om noe kan regnes som "kunst". Jeg liker ikke "flinke" forfattere som ikke tar sjanser.

(Men, ja: Jeg synes de kunne latt siste sesong ha 10 episoder for å få ting til å henge mer sammen. Ting dukker opp og forsvinner litt vel ut av det blå)

Forresten: Når 1.3 millioner fans er så engasjert at de krever en ny slutt, så sier det egentlig alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 18.31, hind skrev:

Overhodet ikke. Jeg datt ut før sesong 1 var over. Monstre, drager, overbarske helter og pene nakne damer er bare så ikke min greie at jeg ikke kan få sagt det tydelig nok. Jeg synes det er rart at sånt slår an hos voksne mennesker, men det er sikkert bare meg. Den er etter min mening tidenes mest oppskrytte serie.

Hvis du ikke liker eller forstår sjangeren er du ikke rette person til å avgjøre om serien er oppskrytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 18.29, Hedersbrukeren skrev:

De fire første sesongene er meget bra, men de fire siste ikke det helt store :)

Det virker nesten som at folk sier det bare fordi noen andre sier det, at etter 3-4 sesong blir serien dårligere. Game Of Trones ble aldri dårlig og sesong 6, selv for meg som har lest bøkene, er én av de beste sesongene. Folk er blitt bortskjemte og det er litt teit å lese all denne sutringen. GoT er absolutt noe av det beste inne TVserie-universet. Ser at folk sier at Sopranos og Breaking Bad er bedre, dette er gode serier, men GoT er så mye mer enn disse seriene. Siste sesong føltes litt «rushed», men at den var dårlig? Nei.

Anonymkode: 4b405...341

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.5.2019 den 17.59, hind skrev:

Takk. Man må være kvalitetsbevisst :) 

Og dét faktum at du ikke klarer å like en så intrikat og dyp historie, forteller meg at du ikke er så kvalitetsbevisst. Du får holde deg til serier som Hotel Cæsar og frustrerte fruer 👌

Anonymkode: 4b405...341

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Og dét faktum at du ikke klarer å like en så intrikat og dyp historie, forteller meg at du ikke er så kvalitetsbevisst. Du får holde deg til serier som Hotel Cæsar og frustrerte fruer 👌

Anonymkode: 4b405...341

Hahaha! Her bommer du bittelitt. Jeg har nemlig aldri sett noen av delene. Takke meg til nordisk noir og engelsk krim. Drager, monstre og prinsesser får dere ha for meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 hours ago, Isambard said:

Hvis du ikke liker eller forstår sjangeren er du ikke rette person til å avgjøre om serien er oppskrytt.

Du fikk med deg overskriften  "Synes du GOT er tidenes beste serie?" Det stod ikke "Synes dere som liker fantasysjangeren at GOT er verdens beste serie"?

Nei, det synes jeg altså ikke, men det er jo mange barske menn, pene damer og skumle drager og sånn. Mye puling også. Jeg ser bare ikke storheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, hind skrev:

Hahaha! Her bommer du bittelitt. Jeg har nemlig aldri sett noen av delene. Takke meg til nordisk noir og engelsk krim. Drager, monstre og prinsesser får dere ha for meg :) 

Dette viser jo bare at du ikke snøring, hvis du tror at det er dét serien handler om. Får gi det samme rådet som blir gitt til vaksinemotstandere: slutt uttal deg om ting du ikke har peiling på. 

Anonymkode: 4b405...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er min favorittserie gjennom tidene. Siste sesong trekker dessverre veldig ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hind skrev:

Du fikk med deg overskriften  "Synes du GOT er tidenes beste serie?" Det stod ikke "Synes dere som liker fantasysjangeren at GOT er verdens beste serie"?

Nei, det synes jeg altså ikke, men det er jo mange barske menn, pene damer og skumle drager og sånn. Mye puling også. Jeg ser bare ikke storheten. 

Jeg fikk med overskriften og hva du svarte. Jeg skjønner at drager og prinsesser ikke er for alle, men når du sier at serien er oppskrytt så er du kanskje feil person til å uttale deg. 

Jeg har ikke noe forhold til metal-sjangeren, men da vil jeg heller ikke uttale meg om det tredje albumet til Slayer er oppskrytt. Jeg vil ikke stemple metal-fansen som gruppe og påstå at de har dårlig smak. 

Du er, som du selv sier, ganske fordomsfull. Du setter din egen smak som norm for hva voksne bør like. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette viser jo bare at du ikke snøring, hvis du tror at det er dét serien handler om. Får gi det samme rådet som blir gitt til vaksinemotstandere: slutt uttal deg om ting du ikke har peiling på. 

Anonymkode: 4b405...341

Dæven, så touchy dere fantasyfans er! Nesten så man kunne mistenke at det føles litt kleint å like eventyr..? :P  Jeg mener jeg har sett mange nok episoder både til å skjønne hva det handler om og til å uttale meg, takk, så jeg holder ikke munn bare fordi jeg er uenig med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...