Gå til innhold

Når man får sjans på drømmedama


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner/vet om et tilfelle.

Mannen var (u?)lykkelig gift og hadde vært det i mange år. Han var 50 år da han plutselig falt for en 15 år yngre dame. En dama LANGT over hans liga hvis man ser på det fra utsiden. Hun la seg etter ham og det tok ikke mange ukene før han forlot både kone og barn for den nye flammen. 

Dette er nå flere måneder siden og de er fremdeles et par, men jeg vet ikke hvordan de har det. De bor ikke sammen vet jeg, men har hørt fra andre at de ofte sees sammen ute, hånd i hånd eller tett omslynget.

Hva er greia? Hva feiler det menn som forlater både kone og barn for en «drømmedame» (utseende- (og sikkert sex)messig)? Kan man virkelig bli så forelska/blind at man driter i alt man har fra før? Eller gjelder dette spesielt veike, feige menn?

Må si jeg er spent på fortsettelsen når forelskelsen legger seg. Tipper han kryper hjem til gode, gamle.

Anonymkode: b120a...88d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det hender at folk forelsker seg i ei ny og går. 

Eller de går uten å ha noen ny. 

Både damer og menn, unge og gamle. 

Kjærlighet er ikke lett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et rart tilfelle med eksmannen min, som forlot meg og vårt barn. Jeg er frisk, pen, høyt utdannet og har en god personlighet. Vi fikk verdens fineste barn sammen og hadde "alt". Plutselig ble han veldig rar, stakk mye av gårde. Etter flere måneder viste det seg at han hadde datet en annen kvinne og flyttet dermed inn til henne. Meget lite attraktiv dame, ti år eldre enn meg og uføretrygdet(!). Nå er de forlovet og han har ikke latt høre fra seg siden. Han forlot familien for å være med hva enn deg der er... 

Anonymkode: e0fef...304

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det motsatte. Der var det dama som gjorde slik.

Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, men ut fra det jeg tror så har forholdet de gikk fra vært rimelig dødt lenge og en slags frustrasjon har bygget seg opp. Når de da får bekreftelse fra en evt. ny partner at de faktisk ikke er over middagshøyden, men fremdeles er attraktive så kan man lett bli revet med hvis man ikke stopper opp og tenker seg om. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner/vet om et tilfelle.

Mannen var (u?)lykkelig gift og hadde vært det i mange år. Han var 50 år da han plutselig falt for en 15 år yngre dame. En dama LANGT over hans liga hvis man ser på det fra utsiden. Hun la seg etter ham og det tok ikke mange ukene før han forlot både kone og barn for den nye flammen. 

Dette er nå flere måneder siden og de er fremdeles et par, men jeg vet ikke hvordan de har det. De bor ikke sammen vet jeg, men har hørt fra andre at de ofte sees sammen ute, hånd i hånd eller tett omslynget.

Hva er greia? Hva feiler det menn som forlater både kone og barn for en «drømmedame» (utseende- (og sikkert sex)messig)? Kan man virkelig bli så forelska/blind at man driter i alt man har fra før? Eller gjelder dette spesielt veike, feige menn?

Må si jeg er spent på fortsettelsen når forelskelsen legger seg. Tipper han kryper hjem til gode, gamle.

Anonymkode: b120a...88d

Du beskriver min veike feige ex kone, forlot mann og 2 barn for en ung vaktmester.

Anonymkode: 38c0a...e9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et rart tilfelle med eksmannen min, som forlot meg og vårt barn. Jeg er frisk, pen, høyt utdannet og har en god personlighet. Vi fikk verdens fineste barn sammen og hadde "alt". Plutselig ble han veldig rar, stakk mye av gårde. Etter flere måneder viste det seg at han hadde datet en annen kvinne og flyttet dermed inn til henne. Meget lite attraktiv dame, ti år eldre enn meg og uføretrygdet(!). Nå er de forlovet og han har ikke latt høre fra seg siden. Han forlot familien for å være med hva enn deg der er... 

Anonymkode: e0fef...304

Om man ser hverandre er vel egentlig alt som teller. Om det er kjærlighet. 

Håper far og barn får samvær etterhvert. 

Anonymkode: 05f68...4de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et rart tilfelle med eksmannen min, som forlot meg og vårt barn. Jeg er frisk, pen, høyt utdannet og har en god personlighet. Vi fikk verdens fineste barn sammen og hadde "alt". Plutselig ble han veldig rar, stakk mye av gårde. Etter flere måneder viste det seg at han hadde datet en annen kvinne og flyttet dermed inn til henne. Meget lite attraktiv dame, ti år eldre enn meg og uføretrygdet(!). Nå er de forlovet og han har ikke latt høre fra seg siden. Han forlot familien for å være med hva enn deg der er... 

Anonymkode: e0fef...304

Du vet, også damer som er uføretrygdet kan være noens drømmedame.

Ikke at jeg forsvarer måten han gjorde det på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner/vet om et tilfelle.

Mannen var (u?)lykkelig gift og hadde vært det i mange år. Han var 50 år da han plutselig falt for en 15 år yngre dame. En dama LANGT over hans liga hvis man ser på det fra utsiden. Hun la seg etter ham og det tok ikke mange ukene før han forlot både kone og barn for den nye flammen. 

Dette er nå flere måneder siden og de er fremdeles et par, men jeg vet ikke hvordan de har det. De bor ikke sammen vet jeg, men har hørt fra andre at de ofte sees sammen ute, hånd i hånd eller tett omslynget.

Hva er greia? Hva feiler det menn som forlater både kone og barn for en «drømmedame» (utseende- (og sikkert sex)messig)? Kan man virkelig bli så forelska/blind at man driter i alt man har fra før? Eller gjelder dette spesielt veike, feige menn?

Må si jeg er spent på fortsettelsen når forelskelsen legger seg. Tipper han kryper hjem til gode, gamle.

Anonymkode: b120a...88d

Du vet jo ingenting om det forholdet han var i. Tenk om kona var en drittkjerring som mishandlet han? Og så fant han en kvinne som SER han og LIKER han og han følte at livet plutselig ble mindre svart og skjønte at han måtte ta vare på det ene livet han har. Så får han heller leve med at utenforstående dømmer han som en idiot som lot seg lokke av en ung vakker fristerinne og lot den stakkars kona være alene.

Det er ikke alltid det gamle er så GODT! At det var på tide at han tenkte litt på seg selv nå som barna hadde flyttet ut og han har holdt ut den heksa i årevis, kan være sannheten ;) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

Du vet jo ingenting om det forholdet han var i. Tenk om kona var en drittkjerring som mishandlet han? Og så fant han en kvinne som SER han og LIKER han og han følte at livet plutselig ble mindre svart og skjønte at han måtte ta vare på det ene livet han har. Så får han heller leve med at utenforstående dømmer han som en idiot som lot seg lokke av en ung vakker fristerinne og lot den stakkars kona være alene.

Det er ikke alltid det gamle er så GODT! At det var på tide at han tenkte litt på seg selv nå som barna hadde flyttet ut og han har holdt ut den heksa i årevis, kan være sannheten ;) 

Ja, eller om så var at kona er ok og at han velger henne bort, så er det ikke nødvendigvis i hennes interesse at han kommer tilbake etter noen mnd og vil ha det gode gamle. 

Noen av oss ok mennesker som blir forlatt, inludert meg selv, er mer tilbøyelig til å tenke at søpla tok seg selv ut. Når eksen ikke verdsatte det han hadde, får det heller være. Litt selvrespekt har man jo...

Anonymkode: 05f68...4de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, eller om så var at kona er ok og at han velger henne bort, så er det ikke nødvendigvis i hennes interesse at han kommer tilbake etter noen mnd og vil ha det gode gamle. 

Noen av oss ok mennesker som blir forlatt, inludert meg selv, er mer tilbøyelig til å tenke at søpla tok seg selv ut. Når eksen ikke verdsatte det han hadde, får det heller være. Litt selvrespekt har man jo...

Anonymkode: 05f68...4de

Eller det! Håper hun (og du) allerede har fått seg en hot elsker ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når eksen ikke verdsatte det han hadde, får det heller være. Litt selvrespekt har man jo...

Anonymkode: 05f68...4de

Ja, denne selvrespekten er jo alltids en grei unnskyldning for å slippe å måtte gå for dypt inn i seg selv! 

Anonymkode: 847ce...3b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

Eller det! Håper hun (og du) allerede har fått seg en hot elsker ;) 

Ja, jeg har ny hot kjæreste ;)

Anonymkode: 05f68...4de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, denne selvrespekten er jo alltids en grei unnskyldning for å slippe å måtte gå for dypt inn i seg selv! 

Anonymkode: 847ce...3b2

Jeg har prøvd å gå i meg selv siden bruddet. Men kan ikke se at jeg behandla eksen stygt. Jeg prøvde å elske ham det beste jeg kunne. Tom han sier at han stengte meg ute og ikke ville snakke med meg hvis jeg spurte om noe var galt. 

Anonymkode: 05f68...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et rart tilfelle med eksmannen min, som forlot meg og vårt barn. Jeg er frisk, pen, høyt utdannet og har en god personlighet. Vi fikk verdens fineste barn sammen og hadde "alt". Plutselig ble han veldig rar, stakk mye av gårde. Etter flere måneder viste det seg at han hadde datet en annen kvinne og flyttet dermed inn til henne. Meget lite attraktiv dame, ti år eldre enn meg og uføretrygdet(!). Nå er de forlovet og han har ikke latt høre fra seg siden. Han forlot familien for å være med hva enn deg der er... 

Anonymkode: e0fef...304

ok, men dere snakket aldri sammen eller? fordi ingen drar uten at det har vært noe i mellom? hvordan kommuniserte du etter det med han? fikk ingen forklaring? dere giftet dere engang, og hvor lenge var dere gift? 

Anonymkode: 34d9e...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han var ulykkelig gift i mange år så vil han vel ikke tilbake til det samme gamle, uavhengig av hvordan det går med den nye.

Anonymkode: 6ebaf...da5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 17.39, CamillaCollett skrev:

Du vet, også damer som er uføretrygdet kan være noens drømmedame.

Ikke at jeg forsvarer måten han gjorde det på.

Haha! Du tror at når voksne blir sammen eller gifter seg så er det drømmemannen eller dama? Kjærligheten er bare vanskelig og de fleste må vel ta til takke med en annen enn den de elsker, det må i hvert fall jeg, ung og attraktiv kvinne... best å leve alene, bare drit og ensomhet i forhold 😂 så skjønner ikke at folk klarer å gifte seg og leve lykkelige. Klarer ikke et forhold til en mann knappe uker... og hvem vet? Kanskje hun gav han lite nærhet så han følte seg verdiløs og denne uføretrygdede damen gir han mye.

Anonymkode: 58715...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil tru hans forhold til kona ikke var verdens beste til å begynne med.

Og ja, vakre kvinner kan få til hva som helst. Vi menn er helt maktesløse.

Anonymkode: 9928a...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 21.42, AnonymBruker skrev:

Hvis han var ulykkelig gift i mange år så vil han vel ikke tilbake til det samme gamle, uavhengig av hvordan det går med den nye.

Anonymkode: 6ebaf...da5

En venn av meg klaget i mange år på at han var så ulykkelig gift med konen og sa flere ganger at han gruet seg til å dra hjem til henne. Han begynte å være utro med en mye yngre kone men var veldig påpasselig med at det ikke skulle bli oppdaget. Det ble likevel oppdaget etter 4 mnders utroskap å mannen ble kastet ut umiddelbart av konen! Nå gjør han alt han kan for å få henne tilbake. Menn er rare vesen.

Anonymkode: a442a...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 16.41, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner/vet om et tilfelle.

Mannen var (u?)lykkelig gift og hadde vært det i mange år. Han var 50 år da han plutselig falt for en 15 år yngre dame. En dama LANGT over hans liga hvis man ser på det fra utsiden. Hun la seg etter ham og det tok ikke mange ukene før han forlot både kone og barn for den nye flammen. 

Dette er nå flere måneder siden og de er fremdeles et par, men jeg vet ikke hvordan de har det. De bor ikke sammen vet jeg, men har hørt fra andre at de ofte sees sammen ute, hånd i hånd eller tett omslynget.

Hva er greia? Hva feiler det menn som forlater både kone og barn for en «drømmedame» (utseende- (og sikkert sex)messig)? Kan man virkelig bli så forelska/blind at man driter i alt man har fra før? Eller gjelder dette spesielt veike, feige menn?

Må si jeg er spent på fortsettelsen når forelskelsen legger seg. Tipper han kryper hjem til gode, gamle.

Anonymkode: b120a...88d

Når man er 50 har kanskje barna blitt så store at familien kan brytes opp med minimal skade. Ekteparet har levd lenge sammen og kjeftet på hverandre mange ganger. Hver eneste gang har kjeftingen drept litt kjærlighet. Dersom denne kjærligheten er utslitt , og bare kritikk er igjen, så er det veldig fristende å bytte ut kona/gubben. Utseendet spiller neppe noen rolle. Jeg tror det er slitasjen som har gjort sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...