Gå til innhold

Anette (40) ble frisk av ME – har fått hundrevis av hatmeldinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er det jo absolutt ikke, bortkastet, om resultatet er at pasienten fungerer bedre. 

Anonymkode: e1ffe...119

Man må ikke glemme at flere har blitt sykere av en slik type behandling. De som blir sykere av slik type behandling (LP, KAT, GET) blir ignorert. Deres stemmer blir ikke hørt. Hadde en psykisk tilnærming vært svaret hadde alle respondert positivt. Jeg har ikke artikkelen tilgjengelig, men det er en 12 år gammel gutt som prøvde å ta selvmord etter å ha tatt et LP kurs. Vet du hva man lærer der? At man "gjør" sin egen sykdom. At man skal fortelle seg selv (og andre rundt seg) at man er frisk. Kjenner man symptomer skal man ignorere disse. Det LP forteller deg er rett ut at det er din egen feil at du er syk, for du har ikke brukt verktøyene vi har gitt deg riktig. Flere blir, av denne metoden på dårligere psykisk som fysisk. Flere av dem er permanent forverret av dette kurset. LP har vel også gått ut med å kurere homofile... Jeg kan være enig i at KAT kan være et godt verktøy for å lære seg å takle sykdommen bedre, men man blir jo ikke frisk av det. 

 

3 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg kan ikke se at du svarer på det jeg skriver. Ingen av linkene dine virker avkrefte teorien brukeren du siterte kom med eller gi deg støtte i å uttale deg på vegne av ME-pasienter og pårørende. 

Den "undergruppen" du snakker om som "ikke vil bli frisk" regner jeg med er oss som tror på biomedisinsk svar.

Anonymkode: 80b19...833

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den "undergruppen" du snakker om som "ikke vil bli frisk" regner jeg med er oss som tror på biomedisinsk svar.

Anonymkode: 80b19...833

Jeg vet ikke hvem disse er. Poenget er at du virker å avfeie en annen brukers teori ved å uttale deg på vegne av en gruppe du vanskelig kan være representativ for. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må ikke glemme at flere har blitt sykere av en slik type behandling. De som blir sykere av slik type behandling (LP, KAT, GET) blir ignorert. Deres stemmer blir ikke hørt. Hadde en psykisk tilnærming vært svaret hadde alle respondert positivt. Jeg har ikke artikkelen tilgjengelig, men det er en 12 år gammel gutt som prøvde å ta selvmord etter å ha tatt et LP kurs. Vet du hva man lærer der? At man "gjør" sin egen sykdom. At man skal fortelle seg selv (og andre rundt seg) at man er frisk. Kjenner man symptomer skal man ignorere disse. Det LP forteller deg er rett ut at det er din egen feil at du er syk, for du har ikke brukt verktøyene vi har gitt deg riktig. Flere blir, av denne metoden på dårligere psykisk som fysisk. Flere av dem er permanent forverret av dette kurset. LP har vel også gått ut med å kurere homofile... Jeg kan være enig i at KAT kan være et godt verktøy for å lære seg å takle sykdommen bedre, men man blir jo ikke frisk av det. 

 

Anonymkode: 80b19...833

Her var det mye som ikke stemte. Skjønner at du ikke har vært på LP-kurs, men heller hører på mytene rundt dette kurset.

Anonymkode: 6a3df...c41

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, herzeleid skrev:

Jeg vet ikke hvem disse er. Poenget er at du virker å avfeie en annen brukers teori ved å uttale deg på vegne av en gruppe du vanskelig kan være representativ for. 

:rolleyes:

Anonymkode: 80b19...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:rolleyes:

Anonymkode: 80b19...833

Ser ut som argumentene dine var like svakt fundert som jeg misstenkte ja ;) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her var det mye som ikke stemte. Skjønner at du ikke har vært på LP-kurs, men heller hører på mytene rundt dette kurset.

Anonymkode: 6a3df...c41

Et fantastisk eksempel på at de som ikke blir bedre, men verre blir ignorert :) Nei, heldigvis har jeg klart å styre unna dette. Det koster jo også 16 000 for tre dager og slike penger hadde jeg ikke tilgjengelig da jeg ble syk. Jeg har derimot lest fleres historier på hva som har skjedd under slike kurs. Og det er mange! Hva tenker du om den 12 år gamle gutten som prøvde å ta selvmord etter å ha gått på LP kurs?

Anonymkode: 80b19...833

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, herzeleid skrev:

Ser ut som argumentene dine var like svakt fundert som jeg misstenkte ja ;) 

Heller det at jeg ikke gidder å diskuterte med en kverulant :)

Anonymkode: 80b19...833

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heller det at jeg ikke gidder å diskuterte med en kverulant :)

Anonymkode: 80b19...833

Du avfeier andres teorier uten et eneste argument, uttaler deg på vegne av mennesker du ikke har noen rett til å uttale deg og mener det er jeg som kverulerer? Du har nok litt å lære. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff.. ikke ennå en tråd for å henge ut ME-syke. 

Anonymkode: 5e81e...634

Det er jo de ME-syke som henger ut seg selv ved å sende vedkommende hatmeldinger. Fordi de tydeligvis ikke vil bli frisk da. 🙄

Anonymkode: 12fe0...86a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et fantastisk eksempel på at de som ikke blir bedre, men verre blir ignorert :) Nei, heldigvis har jeg klart å styre unna dette. Det koster jo også 16 000 for tre dager og slike penger hadde jeg ikke tilgjengelig da jeg ble syk. Jeg har derimot lest fleres historier på hva som har skjedd under slike kurs. Og det er mange! Hva tenker du om den 12 år gamle gutten som prøvde å ta selvmord etter å ha gått på LP kurs?

Anonymkode: 80b19...833

Det er mange myter ute og går. Folk dikter opp det utroligste for å sverte LP.

Den 12 år gamle gutten har jeg ingen formening om. Det kan være mange grunner til at han prøvde på det.

Anonymkode: 6a3df...c41

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange myter ute og går. Folk dikter opp det utroligste for å sverte LP.

Den 12 år gamle gutten har jeg ingen formening om. Det kan være mange grunner til at han prøvde på det.

Anonymkode: 6a3df...c41

Det er ikke myter, det er slik LP fungerer dessverre. Hva har du å si til at flere blir sykere og permanent verre av LP da? At flesteparten faktisk blir sykere LP, enn friske eller bedre?

Anonymkode: 80b19...833

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://kampenforlivet.blogg.no/i-avisen-igjen-og-hatet-fortsetter.html'

Er det sånn var ME-folk ikke vil høre at det går an å bli frisk?

Anonymkode: 3a65b...a4b

Syns det er et ganske håpløst premiss for debatten, all den tid vi ikke vet hvem som sendte disse meldingen, hva det stod i meldingene eller innholdet i artikkelen (den er bak betalingsmur, og regner med at de fleste ikke har abonnement på en lokalavis). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint hun ble frisk, som ME syk selv skulle jeg ønske at kognitiv terapi hadde en effekt på min sykdom. 

Anonymkode: 62422...86b

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke myter, det er slik LP fungerer dessverre. Hva har du å si til at flere blir sykere og permanent verre av LP da? At flesteparten faktisk blir sykere LP, enn friske eller bedre?

Anonymkode: 80b19...833

Jeg vet godt hvordan LP fungerer, da jeg har tatt kurset selv og jeg ser at det er mange myter ute og går.

Hvor har du det fra at flesteparten blir sykere? Det vil jeg gjerne se dokumentasjon på. Det jeg har sett er at veldig mange blir bedre/friske. Les f.eks Recovery Norge.

Anonymkode: 6a3df...c41

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Syns det er et ganske håpløst premiss for debatten, all den tid vi ikke vet hvem som sendte disse meldingen, hva det stod i meldingene eller innholdet i artikkelen (den er bak betalingsmur, og regner med at de fleste ikke har abonnement på en lokalavis). 

Hun har lagr ut en rekke screenshots på sin Facebook-profil.

Endret av Husholdning1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste på uføre ER syke!!

Anonymkode: e9bf6...1cf

Er de det?

Anonymkode: c9c22...1b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er de det?

Anonymkode: c9c22...1b7

Det er nok utvilsomt over 50% av de  som er syke, har skade eller lyte som gjør de ufør i noen grad. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Syns det er et ganske håpløst premiss for debatten, all den tid vi ikke vet hvem som sendte disse meldingen, hva det stod i meldingene eller innholdet i artikkelen (den er bak betalingsmur, og regner med at de fleste ikke har abonnement på en lokalavis). 

Jeg har lest litt. Det var vel eksempler på 5 meldinger. Ingen av de vil jeg si er hatmeldinger. Noen meldinger var ufine, andre var ikke det. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet godt hvordan LP fungerer, da jeg har tatt kurset selv og jeg ser at det er mange myter ute og går.

Hvor har du det fra at flesteparten blir sykere? Det vil jeg gjerne se dokumentasjon på. Det jeg har sett er at veldig mange blir bedre/friske. Les f.eks Recovery Norge.

Anonymkode: 6a3df...c41

Det ligger vel kanskje noe i at alle må skrive en kontrakt på at de er friske etter å ha fullført kurset, for hvis de ikke gjør det så "gjør" de ME. Hva med at alle som tar kurset må godkjennes først? Er man litt skeptisk får man ikke ta kurset. RN har jeg ingen interesse av. Hva tenker du om de som er blitt sykere av LP da? Hva tenker du om de som er for biomedisinsk tilnærming?

Anonymkode: 80b19...833

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unner virkelig ingen å få ME. Jeg har selv kronisk sykdom med fatigue og smerter som følgetilstander, og tenker at på mange måter er jeg heldig som har et navn på sykdommen. Et annet navn en ME. Fordi ME er en så stigmatisert sykdom, men faktisk ekstremt alvorlig. 

Om ME er en rekke sykdommer puttet i en slags pott, javel? Da må jo videre forskning komme frem til hva som hjelper de ulike gruppene. Om "Pia" blir frisk med kognitiv terapi mens "Guri" blir dårligere bør man jo klare å være glad for "Pia" og forståelsesfull for "Guri". 

Så flott at noen blir friske. Om det var ME eller ikke i utgangspunktet er ikke like viktig for personen det gjelder. Så må man klare å  juble for de som blir friske og samtidig jobbe for forskning for de som er syke!! 

Hadde jeg kunne blitt frisk hadde jeg prøvd alt i min makt! Jeg hadde derimot ikke "hatet" de som ble friske bare fordi jeg selv fortsatt var syk.... 

Anonymkode: 5956c...278

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ligger vel kanskje noe i at alle må skrive en kontrakt på at de er friske etter å ha fullført kurset, for hvis de ikke gjør det så "gjør" de ME. Hva med at alle som tar kurset må godkjennes først? Er man litt skeptisk får man ikke ta kurset. RN har jeg ingen interesse av. Hva tenker du om de som er blitt sykere av LP da? Hva tenker du om de som er for biomedisinsk tilnærming?

Anonymkode: 80b19...833

Det du skriver her er en myte. Jeg måtte ikke skrive under på noe som helst.

Du har fortsatt ikke dokumentert at de fleste blir sykere av kurset?

Når det gjelder biomedisinsk tilnærming så tenker jeg at de fortsatt ikke har kommet noen vei etter alle disse årene. Da mener jeg man må tenke litt bredere og innse at kropp og hode faktisk henger sammen.

Anonymkode: 6a3df...c41

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...