Gå til innhold

Anette (40) ble frisk av ME – har fått hundrevis av hatmeldinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

https://kampenforlivet.blogg.no/i-avisen-igjen-og-hatet-fortsetter.html'

Er det sånn var ME-folk ikke vil høre at det går an å bli frisk?

Anonymkode: 3a65b...a4b

Ja, det vil jeg si er mitt inntrykk. Det å bli frisk er ikke et alternativ, og de er de sykeste. Har til og med lest om ME-folk som har sammenlignet seg med kreftpasienter. Dette er et av vår tids merkeligste fenomener, syns jeg.

Anonymkode: 8641b...292

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Det handler nok ene og alene om at det er en sykdom med mye stigma der mange mener det er psykisk og man kan nærmest tenke seg frisk. Mennesker som har/ sier de har ME og går ut i mediene og sier de ble friske bidrar til å forsterke stigma og gjøre det vanskeligere for mennesker med ME å bli tatt seriøst av både helsevesen og på privaten

Man kan trekke paralleller til hvordan voldtektsdebatten var for noen år siden. Det var absolutt "ikke lov" å si at kvinner måtte ta forhåndsregler. Nettopp fordi det bidro til det sterke stigma om at de som ble voldtatt på en eller annen måte var uforsiktig og var skyld i det selv. Men idag, når de fleste mener at voldtektspersonen alltid har skylden, så er det mer innafor å si at man må passe seg for disse syke menneskene. Fordi man bidrar ikke like mye til å stigmatisere og dømme offrene ved å si dette, som man gjorde bare for noen år siden. https://www.nrk.no/hordaland/visepolitimester-ba-jenter-unnga-a-sovne-pa-nachspiel-_-roses-av-overgrepssenter-1.14421361

Endret av Parkeringsvakt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me pasienter har jo prøvd å stanse forskning på me og psykisk helse. De nekter at det forskes på tilogmed:( 

Anonymkode: 16bc1...e84

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje mange som har ME, som har blitt uføretrygdet. Hvis dem har mulighet for å bli frisk, så er dem kanskje redd for at uføretrydgen deres skal bli revurdert, og at en ny fungerende behandling for ME, skal bli satt i verks.

Hvis en kan behandles for ME, og bli frisk, så vil jo mange nåværende uføretrygdede, rissikere å miste uføetrygd og dermed måtte jobbe. Mange har nok fått seg en tilværelse som dem kanskje er tilfreds med, da dem ikke trenger å jobbe.

Tanken på at dem kan bli frisk, og kanskje en redsel for at Nav en dag vil innkalle dem til møter, hvor utprøving av nye metoder for å bli frisk fra ME, anses sikkert som en trussel mot den tilværelsen dem har i dag. Å bli frisk, betyr for mange null inntekter fra Nav. Mange blir naturlig nok bekymret, og dette vises ved at dem er verbal aggressiv mot hun som ble konstatert frisk.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TrekStar skrev:

Det er kanskje mange som har ME, som har blitt uføretrygdet. Hvis dem har mulighet for å bli frisk, så er dem kanskje redd for at uføretrydgen deres skal bli revurdert, og at en ny fungerende behandling for ME, skal bli satt i verks.

Hvis en kan behandles for ME, og bli frisk, så vil jo mange nåværende uføretrygdede, rissikere å miste uføetrygd og dermed måtte jobbe. Mange har nok fått seg en tilværelse som dem kanskje er tilfreds med, da dem ikke trenger å jobbe.

Tanken på at dem kan bli frisk, og kanskje en redsel for at Nav en dag vil innkalle dem til møter, hvor utprøving av nye metoder for å bli frisk fra ME, anses sikkert som en trussel mot den tilværelsen dem har i dag. Å bli frisk, betyr for mange null inntekter fra Nav. Mange blir naturlig nok bekymret, og dette vises ved at dem er verbal aggressiv mot hun som ble konstatert frisk.

Hvis dette hadde vært sant, hvorfor tror du at vi heier frem biomedisinsk forskning? At vi er glade, spente og håpefulle for fremskrittene? Hvorfor tror du at det er så sterke motpoler? Hadde vi ikke ønsket å bli frisk hadde vi ikke hatt en sterk stemme. Vi hadde ikke brydd oss om debatten i det hele tatt. #Millionsmissing

https://edition.cnn.com/2019/05/12/health/stanford-geneticist-chronic-fatigue-syndrome-trnd/index.html

 

https://scopeblog.stanford.edu/2019/04/29/first-diagnostic-test-for-chronic-fatigue-syndrome-identified/?fbclid=IwAR2_abD0yQGpojJhO3TPZnBwxpippz4f921tw-2In8rO_iqzXjJ4d-b7dhA

 

https://mecfsresearchreview.me/2019/04/25/something-in-the-blood/?fbclid=IwAR13bFQ-AZNwocFAHmCjLRk6djpl9EMz-mavlJPikE5HYfQcqhAyhrOnw48

Anonymkode: 80b19...833

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Me pasienter har jo prøvd å stanse forskning på me og psykisk helse. De nekter at det forskes på tilogmed:( 

Anonymkode: 16bc1...e84

Det gjelder ikke alle me-pasienter!

Anonymkode: 45a9c...c02

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette hadde vært sant, hvorfor tror du at vi heier frem biomedisinsk forskning? At vi er glade, spente og håpefulle for fremskrittene? Hvorfor tror du at det er så sterke motpoler? Hadde vi ikke ønsket å bli frisk hadde vi ikke hatt en sterk stemme. Vi hadde ikke brydd oss om debatten i det hele tatt. #Millionsmissing

https://edition.cnn.com/2019/05/12/health/stanford-geneticist-chronic-fatigue-syndrome-trnd/index.html

 

https://scopeblog.stanford.edu/2019/04/29/first-diagnostic-test-for-chronic-fatigue-syndrome-identified/?fbclid=IwAR2_abD0yQGpojJhO3TPZnBwxpippz4f921tw-2In8rO_iqzXjJ4d-b7dhA

 

 https://mecfsresearchreview.me/2019/04/25/something-in-the-blood/?fbclid=IwAR13bFQ-AZNwocFAHmCjLRk6djpl9EMz-mavlJPikE5HYfQcqhAyhrOnw48

Anonymkode: 80b19...833

Hvem er "vi" i denne sammenhengen? Vedkommende du siterer snakker åpenbart om at det kan være en undergruppe som ikke er like entusiastiske. Du virker å avfeie dette med et "vi" jeg ikke kan se det er særlig dekning for. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder ikke alle me-pasienter!

Anonymkode: 45a9c...c02

Det er kun du som snakker om alle.

Anonymkode: c9c22...1b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette hadde vært sant, hvorfor tror du at vi heier frem biomedisinsk forskning? At vi er glade, spente og håpefulle for fremskrittene? Hvorfor tror du at det er så sterke motpoler? Hadde vi ikke ønsket å bli frisk hadde vi ikke hatt en sterk stemme. Vi hadde ikke brydd oss om debatten i det hele tatt. #Millionsmissing

 

Anonymkode: 80b19...833

Når ble du talsperson for alle ME-rammede?

Anonymkode: c9c22...1b7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder ikke alle me-pasienter!

Anonymkode: 45a9c...c02

Det er heller ikke noen som har skrevet at det gjelder alle ME-pasienter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, TrekStar skrev:

Det er kanskje mange som har ME, som har blitt uføretrygdet. Hvis dem har mulighet for å bli frisk, så er dem kanskje redd for at uføretrydgen deres skal bli revurdert, og at en ny fungerende behandling for ME, skal bli satt i verks.

Hvis en kan behandles for ME, og bli frisk, så vil jo mange nåværende uføretrygdede, rissikere å miste uføetrygd og dermed måtte jobbe. Mange har nok fått seg en tilværelse som dem kanskje er tilfreds med, da dem ikke trenger å jobbe.

Tanken på at dem kan bli frisk, og kanskje en redsel for at Nav en dag vil innkalle dem til møter, hvor utprøving av nye metoder for å bli frisk fra ME, anses sikkert som en trussel mot den tilværelsen dem har i dag. Å bli frisk, betyr for mange null inntekter fra Nav. Mange blir naturlig nok bekymret, og dette vises ved at dem er verbal aggressiv mot hun som ble konstatert frisk.

Haha... for et dårlig argument *spy*

Om det finnes slike folk som vil leve helt ute av samfunnet frivillig og late som man er syk, da ville vi ikke hørt dem klage. Jeg tror det er en ekte sykdom og at man kan muligens bli frisk, forhåpentligvis for alle ME syke, så finnes det håp. 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. ikke ennå en tråd for å henge ut ME-syke. 

Anonymkode: 5e81e...634

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Thyroidea skrev:

Haha... for et dårlig argument *spy*

Om det finnes slike folk som vil leve helt ute av samfunnet frivillig og late som man er syk, da ville vi ikke hørt dem klage. Jeg tror det er en ekte sykdom og at man kan muligens bli frisk, forhåpentligvis for alle ME syke, så finnes det håp. 

Det er slett ikke et dårlig argument, all den tid verken du eller andre vet hva som er fakta her.

Anonymkode: c9c22...1b7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, herzeleid skrev:

Hvem er "vi" i denne sammenhengen? Vedkommende du siterer snakker åpenbart om at det kan være en undergruppe som ikke er like entusiastiske. Du virker å avfeie dette med et "vi" jeg ikke kan se det er særlig dekning for. 

Pårørende av ME syke og ME syke :) 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når ble du talsperson for alle ME-rammede?

Anonymkode: c9c22...1b7

Les artiklene jeg linket til :) 

Anonymkode: 80b19...833

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det vil jeg si er mitt inntrykk. Det å bli frisk er ikke et alternativ, og de er de sykeste. Har til og med lest om ME-folk som har sammenlignet seg med kreftpasienter. Dette er et av vår tids merkeligste fenomener, syns jeg.

Anonymkode: 8641b...292

Jeg har hatt begge deler Fatiguen og den kognitive svikten jeg fikk i forbindelse med cellegift kan absolutt sammenlignes med ME.

Anonymkode: 71190...cf4

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Me pasienter har jo prøvd å stanse forskning på me og psykisk helse. De nekter at det forskes på tilogmed:( 

Anonymkode: 16bc1...e84

De har da ingen påvirkning mtp hva som skal forskes på!

Kjenner to som har ME; ene er frisk nå, den andre håper hun feiler noe annet, noe som kan fikses... Hun tror hun blir frisk en dag.

At der finnes noen særinger som liker å velte seg i elendighet, ja, helt sikkert!

Men tror nok at størstedelen av ME-pasientene ønsker ALL forskning velkommen! Og at de blir friske!

Anonymkode: e9bf6...1cf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert burugler som sitter å leser om den flotte dama som har kjempet seg tilbake og da verker det så mye i sjalusihånda at de må sende avgårde noen hatmeldinger for å gjøre dagen litt bedre for seg selv.

ME-kritikere minner om folk fra fortiden som trodde det var vampyrer på ferde når folk var syke.

Anonymkode: 511ec...42b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at hatet kommer fra ME-rammede? Er det noe jeg ikke skjønner her? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har da ingen påvirkning mtp hva som skal forskes på!

Kjenner to som har ME; ene er frisk nå, den andre håper hun feiler noe annet, noe som kan fikses... Hun tror hun blir frisk en dag.

At der finnes noen særinger som liker å velte seg i elendighet, ja, helt sikkert!

Men tror nok at størstedelen av ME-pasientene ønsker ALL forskning velkommen! Og at de blir friske!

Anonymkode: e9bf6...1cf

Der tror jeg du tar feil. Det er kun biomedisinsk forskning som støttes. Mange har blitt friske med mantale teknikker, den type forskning støttes ikke.

Anonymkode: 6a3df...c41

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...