Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en mann som ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjer det ofte at mennesker går bort til menn og er voldelige?

Anonymkode: 1d5c6...2e9

Ikke veldig ofte, men de fleste kommer nok borti slike situasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, Isambard skrev:

Ikke veldig ofte, men de fleste kommer nok borti slike situasjoner. 

Tja synes det går greit å bakke unna å hvis det skulle være tilløp et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg aldri har tenkt over det. Om noen ypper med bråk regner jeg med han er fornuftig nok til å roe ned situasjonen og ikke ty til slossing. Når det gjelder beskyttelse har jeg gjort det klinkende klart at om noen prøver seg på meg, eller er innpåslitne er det kroken på døra om han ypper til bråk pga det. Jeg passer på meg selv takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anki skrev:

Tror jeg aldri har tenkt over det. Om noen ypper med bråk regner jeg med han er fornuftig nok til å roe ned situasjonen og ikke ty til slossing. Når det gjelder beskyttelse har jeg gjort det klinkende klart at om noen prøver seg på meg, eller er innpåslitne er det kroken på døra om han ypper til bråk pga det. Jeg passer på meg selv takk!

Problemet er bare når de som er innpåslitne eller prøver seg ikke gir seg når du selv eller han forsøker å løse det med minnelige løsninger. Det er heldigvis sjelden, men en gang i blant kan man dessverre treffe på ustabile folk uten respekt for andre, og det er da en viss evne til å forsvare seg selv kan komme til nytte. Det er mange som kunne ha godt av å ha trent litt kampsport. Ikke for å yppe til bråk, men for å kunne bruke det i aller verste fall hvis man blir angrepet selv. Seriøse kampsportmiljøer har uansett en hard linje ovenfor de som bruker kunnskapene de lærer mot andre uinnvidde, med mindre det er rent selvforsvar. Klubben jeg trente i før kastet ut bråkmakere. 

Anonymkode: 62e8c...4cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Problemet er bare når de som er innpåslitne eller prøver seg ikke gir seg når du selv eller han forsøker å løse det med minnelige løsninger. Det er heldigvis sjelden, men en gang i blant kan man dessverre treffe på ustabile folk uten respekt for andre, og det er da en viss evne til å forsvare seg selv kan komme til nytte. Det er mange som kunne ha godt av å ha trent litt kampsport. Ikke for å yppe til bråk, men for å kunne bruke det i aller verste fall hvis man blir angrepet selv. Seriøse kampsportmiljøer har uansett en hard linje ovenfor de som bruker kunnskapene de lærer mot andre uinnvidde, med mindre det er rent selvforsvar. Klubben jeg trente i før kastet ut bråkmakere. 

Anonymkode: 62e8c...4cf

Nå har jeg generelt hatt en god tone både med bartendere og utkastere om slike situasjoner har oppstått. Kampsport ville jeg absolutt ikke brukt med mindre det var selvforsvar som du sier, så det har ikke stort å si for meg. Å yppe til bråk førerer bare til regninger, legevakt og fegsel/bot. Det gidder jeg ikke rote meg borti altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Gent82 skrev:

Om kvinner styrte verden så ville det ikke vært krig. Da hadde det bare vært mye silent treatment, utfrysing og baksnakking mellom landene :nigo:

Det er det jo allerede ,i tillegg til krig.

Anonymkode: e83db...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg helt tilfeldig valgt meg en mann som har en yrkesbakgrunn som gjør det naturlig at han kan forsvare seg (og meg). Det var ikke noe jeg vektla i det hele tatt, men det er jo for så vidt en fin bonus å vite at han kan kanskje kan være til hjelp hvis vi en dag står i en truende situasjon. 

Men den viktigste egenskapen er vel å kunne unngå å sette seg selv (og meg) i farlige situasjoner! Kunne aldri vært sammen med en fyr som oppsøkte bråk for å si det sånn. Å løse uoverensstemmelser med ord, og kunne lese en situasjon så godt at man ikke havner unødvendig i fare  - det synes jeg er flotte egenskaper å ha!

Klarer man det, så har man jo bare blind vold, terrorangrep og liknende igjen, og det skjer jo heldigvis veldig sjelden. Har hittil aldri hatt «bruk for» min manns selvforsvarsevner, selv etter mange år sammen. 

Anonymkode: b03c3...c7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jo allerede ,i tillegg til krig.

Anonymkode: e83db...9a9

Bra poeng. Vel det er jo en del kvinnelige ledere nå da, så det er kanskje grunnen. Men krigene ville stoppet. Hadde vært bra 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bedre med en mann som kan snakke seg ut av situasjonen.

Anonymkode: 11f04...ddd

Jeg har en mann som kan snakke seg ut av de mest kinkige situasjoner, det er hot det! Ord er makt.

Anonymkode: f12c8...57a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Det er personligheten som teller.  Ville heller være sammen med noen som skyr bråk en en bølle som skal konfrontere alle som er litt ufine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ballene produserer testosteron.

Anonymkode: cef87...ea9

Det gjør da eggstokkene mine også. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange i tråden setter likhetstegn mellom selvforsvar og folk som ypper/eskalerer bråk. Dette er jo to helt forskjellige egenskaper. 

Uansett, jeg synes det er viktig at både partnere og nære venner er folk jeg kan stole på at stiller opp og gjør det rette i en krisesituasjon. Å forsvare seg, eller vennene sine handler ikke om å være stor og sterk, men å tenke raskt, og vite når man bør forsøke å deeskalere en situsjon, og når det er hensiktsmessig å true og skremme motparten, og kunne backe det opp med fysisk handling, enten det er å slå noen, ringe politiet eller utføre nødvendig førstehjelp. 

Det jeg ikke har noen respekt for er folk som stikker av fra vanskelige situasjoner, og i verste fall lar deg stå igjen alene. Dette er ikke folk man kan ha med seg i krigen, og sånne folk vil jeg ikke ha som partner. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 5ec8d...967

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 hours ago, Stina234 said:

Ja, Det er personligheten som teller.  Ville heller være sammen med noen som skyr bråk en en bølle som skal konfrontere alle som er litt ufine.

Det er veldig sant. Og det mener jo i all hovedsak jeg også, så skjønner ikke hvorfor jeg sitter med blandede følelser bare fordi han ikke var istand til å forsvare oss på fredag. Det er jo overhode ikke noe som skjer så ofte, og han er jo perfekt på alle områder ellers. Jeg skammer meg for at jeg tenker som jeg gjør. 🙁

Anonymkode: 31fee...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig sant. Og det mener jo i all hovedsak jeg også, så skjønner ikke hvorfor jeg sitter med blandede følelser bare fordi han ikke var istand til å forsvare oss på fredag. Det er jo overhode ikke noe som skjer så ofte, og han er jo perfekt på alle områder ellers. Jeg skammer meg for at jeg tenker som jeg gjør. 🙁

Anonymkode: 31fee...686

Vel, biologien vår tilsier at evnen hans til å forsvare seg og sine betyr noe for deg. Men vi er ikke tvers gjennom styrt av vår biologi og de refleksjonene du gjør nå er med på å forme hva du til syvende og sist føler rundt situasjonen. Med andre ord: hvis du føler deg mindre tiltrukket av han fordi han fikk bank bør du kanskje sette et kritisk blikk på egne følelser og jobbe med dem.

Anonymkode: 732cc...c98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/12/2019 at 4:55 PM, AnonymBruker said:

Bedre med en mann som kan snakke seg ut av situasjonen.

Anonymkode: 11f04...ddd

Da er dette mannen for deg.

peter-dinklage-as-tyrion-lannister-in-game-of-thrones.jpeg

Anonymkode: de3f5...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest #Rasshøl
På 13.5.2019 den 16.11, AnonymBruker skrev:

Jeg har en mann som kan snakke seg ut av de mest kinkige situasjoner, det er hot det! Ord er makt.

Anonymkode: f12c8...57a

Nei, kunnskap er makt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig sant. Og det mener jo i all hovedsak jeg også, så skjønner ikke hvorfor jeg sitter med blandede følelser bare fordi han ikke var istand til å forsvare oss på fredag. Det er jo overhode ikke noe som skjer så ofte, og han er jo perfekt på alle områder ellers. Jeg skammer meg for at jeg tenker som jeg gjør. 🙁

Anonymkode: 31fee...686

Nå vet jo ikke vi akkurat hva som hendte, men har han samme opplevelse av det? Kan det like gjerne hende at du følte deg sviktet som ubeskyttet? Hvis han er perfekt på alle andre måter bør dere kunne snakke om det, kanskje han hater seg selv for å ikke ha strukket til? Eller oppfattet han situasjonen mindre truende enn deg? 

Minner meg om filmen Turist, om du har sett den? Familiefaren gjemmer seg når snøskredet kommer, mor beskytter barna. Ble god stemning resten av ferien. 

Anonymkode: aff5d...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Nå vet jo ikke vi akkurat hva som hendte, men har han samme opplevelse av det? Kan det like gjerne hende at du følte deg sviktet som ubeskyttet? Hvis han er perfekt på alle andre måter bør dere kunne snakke om det, kanskje han hater seg selv for å ikke ha strukket til? Eller oppfattet han situasjonen mindre truende enn deg? 

Minner meg om filmen Turist, om du har sett den? Familiefaren gjemmer seg når snøskredet kommer, mor beskytter barna. Ble god stemning resten av ferien. 

Anonymkode: aff5d...131

Han virker veldig lite påvirket av hendelsen. Oppfører seg som om ingenting har hendt. Det er delvis hans egen skyld, samtidig ikke. Han sto og diskuterte med en kompis utenfor festen vi var på, da det kom en annen bak han og slo han ned. Dette er jo også blind vold når jeg tenker meg om, så tankene mine rundt hendelsen er jo totalt irrasjonell🙁 jeg skjønner nå at det er jeg som har et problem, og at det ikke var hendelsen i seg selv som er problemet her. Huff jeg skammer meg.

Anonymkode: 31fee...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han virker veldig lite påvirket av hendelsen. Oppfører seg som om ingenting har hendt. Det er delvis hans egen skyld, samtidig ikke. Han sto og diskuterte med en kompis utenfor festen vi var på, da det kom en annen bak han og slo han ned. Dette er jo også blind vold når jeg tenker meg om, så tankene mine rundt hendelsen er jo totalt irrasjonell🙁 jeg skjønner nå at det er jeg som har et problem, og at det ikke var hendelsen i seg selv som er problemet her. Huff jeg skammer meg.

Anonymkode: 31fee...686

Case closed. Jobb med deg selv. I mellomtiden, fake at du faktisk bryr deg om kjæresten din etter at han ble utsatt for blind vold. Og så kan du jo fortsette å minne deg selv om det totalt irrasjonelle i å snakke om evnen til å forsvare seg mot et blindt bakholdsangrep.

Anonymkode: 732cc...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...