Gå til innhold

Jeg fyller år snart og hva kan jeg forvente av daten


frubaluba

Anbefalte innlegg

Jeg fyller snart rundt år, og jeg har nettopp startet å date en fyr. Vi har hatt tre dater. Jeg forventer ingenting egentlig, bortsett fra et gratulerer med dagen på selve dagen, men mange menn har gullfisk hukommelse, så selv om jeg har sagt datoen, så regner jeg ikke med at han husker det engang. Men jeg har likevel et lite håp om å gjøre noe med han, og hadde vært hyggelig om han gav meg bittelitt oppmerksomhet rundt dette, men jeg føler ikke at jeg kan verken forvente eller kreve noe. Hva hadde dere forventet? Ville dere blitt skuffet om daten ikke husket det en gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AthenaRavenLuna

Hadde vært koselig om han husket det å sa gratulerer med dagen, men jeg hadde  ikke blitt fornærmet om han ikke husket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det betyr mye at han gjør noe på bursdagen din, så minner du han selvfølgelig på dagen rett før. Og sier samtidig, "vi skulle ikke funnet på noe sammen?". Eller noe i den retningen. 

Har virkelig, aldri, forstått kvinner som har klare forventninger til bursdager/valentine/gaver/blomster, og tror at mannen automatisk skal forstå hva de ønsker, og som så blir kjempeskuffet når det viser seg at han ikke har akkurat samme forhold til disse tingene som en selv. 

Anonymkode: 2c2c0...06c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Om det betyr mye at han gjør noe på bursdagen din, så minner du han selvfølgelig på dagen rett før. Og sier samtidig, "vi skulle ikke funnet på noe sammen?". Eller noe i den retningen. 

Har virkelig, aldri, forstått kvinner som har klare forventninger til bursdager/valentine/gaver/blomster, og tror at mannen automatisk skal forstå hva de ønsker, og som så blir kjempeskuffet når det viser seg at han ikke har akkurat samme forhold til disse tingene som en selv. 

Anonymkode: 2c2c0...06c

Jeg har egentlig sluttet å ha forventinger om noe, for de blir aldri innfridd uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forventninger. Dere har vært på 3 dater og definerer dere ikke som kjærester engang. 

Anonymkode: c2685...fae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, frubaluba skrev:

Jeg har egentlig sluttet å ha forventinger om noe, for de blir aldri innfridd uansett. 

Men hvorfor ikke kommunisere ønsker i stedet for? 

Det har gjort forholdet mitt så mye bedre å si ting som "jeg er ikke så opptatt av dette med valentines dag".  "kan vi ikke finne på noe koselig på bursdagen min i år?". "når vi en gang i fremtiden har lyst til å gifte oss ønsker jeg at vi blir enige sammen, jeg ønsker ikke et frieri". "det hadde vært koselig om du kom hjem med blomster innimellom - og jeg elsker tulipaner".  

Anonymkode: 2c2c0...06c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det betyr mye at han gjør noe på bursdagen din, så minner du han selvfølgelig på dagen rett før. Og sier samtidig, "vi skulle ikke funnet på noe sammen?". Eller noe i den retningen. 

Har virkelig, aldri, forstått kvinner som har klare forventninger til bursdager/valentine/gaver/blomster, og tror at mannen automatisk skal forstå hva de ønsker, og som så blir kjempeskuffet når det viser seg at han ikke har akkurat samme forhold til disse tingene som en selv. 

Anonymkode: 2c2c0...06c

Jeg ville gjort dette her.

Det er ikke enkelt bestandigens å huske bursdager og sånt, så å nevne det på forhånd er ganske smart. Men kanske en uke i forveien? Av typen "Jeg har bursdag på torsdag. Kunne du tenke deg å feire sammen med meg?" 

Så setter du deg pent ned og invitere noen venner og venter på gave. :)

Lykke til. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor ikke kommunisere ønsker i stedet for? 

Det har gjort forholdet mitt så mye bedre å si ting som "jeg er ikke så opptatt av dette med valentines dag".  "kan vi ikke finne på noe koselig på bursdagen min i år?". "når vi en gang i fremtiden har lyst til å gifte oss ønsker jeg at vi blir enige sammen, jeg ønsker ikke et frieri". "det hadde vært koselig om du kom hjem med blomster innimellom - og jeg elsker tulipaner".  

Anonymkode: 2c2c0...06c

Det har jeg gjort, har hatt to langvarige forhold og jeg kommuniserte sånne ønsker jeg, men det skjedde som regel aldri at jeg fikk blomster eller andre ting, og til slutt endte jeg opp med å planlegge mine egne bursdager, selv om jeg gav uttrykk av at jeg hadde ønske om at de kunne ordne noe. Skjedde svært sjelden. Så derfor har jeg sluttet å forvente ting, for å slippe skuffelser. 

Og dette er jo bare en date, vi har vært ute tre ganger, har en følelse av om man prøver å forvente noe så tidlig i en relasjon så får de helt angst og stikker av, så jeg prøver liksom å bare være helt avslappet og laid back, hehe, men det fungerer jo dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tøytigern said:

Jeg ville gjort dette her.

Det er ikke enkelt bestandigens å huske bursdager og sånt, så å nevne det på forhånd er ganske smart. Men kanske en uke i forveien? Av typen "Jeg har bursdag på torsdag. Kunne du tenke deg å feire sammen med meg?" 

Så setter du deg pent ned og invitere noen venner og venter på gave. :)

Lykke til. :tommelopp:

Jeg har allerede nevnt dagen og vil ikke virke masete. Det er jo snart en uke til, så jeg må tygge litt på den🙊

Med venner og familie er alt planlagt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har hverandre på snap eller Facebook, så får han varsel om dagen din der. Uansett vanskelig med bursdag så tidlig i datinga.. jeg fikk et sølvsmykke av kjæresten til forrige bursdag, da hadde vi datet i 2 mnd. Ble veldig overrasket, hadde ikke regnet med noe. 

Håper han overrasker deg positivt. Koselig med en oppmerksomhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ariadne# said:

Om dere har hverandre på snap eller Facebook, så får han varsel om dagen din der. Uansett vanskelig med bursdag så tidlig i datinga.. jeg fikk et sølvsmykke av kjæresten til forrige bursdag, da hadde vi datet i 2 mnd. Ble veldig overrasket, hadde ikke regnet med noe. 

Håper han overrasker deg positivt. Koselig med en oppmerksomhet!

Er ikke venner enda på Facebook og jeg har ikke Snapchat. Jeg håper også innerst inne at han overrasker meg positivt, men jeg tror ikke det. Men det jeg tenker da er om det blir et skille på om at vi fortsetter å date eller ikke etter det, for jeg tenker litt at om han er interessert nok, så vil han i det minste si gratulerer med dagen eller noe. Det er et rundt tall, så litt større om jeg bare hadde fylt 39 liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig i en datingfase kjenner man jo knapt hverandre, og kan bare ikke forvente at noen tenker over at daten har bursdag. Noe helt annet er det når det er blitt et forhold. Da handler det om å bry seg, vise oppmerksomhet ovenfor en person man holder av og er glad i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frubaluba skrev:

Er ikke venner enda på Facebook og jeg har ikke Snapchat. Jeg håper også innerst inne at han overrasker meg positivt, men jeg tror ikke det. Men det jeg tenker da er om det blir et skille på om at vi fortsetter å date eller ikke etter det, for jeg tenker litt at om han er interessert nok, så vil han i det minste si gratulerer med dagen eller noe. Det er et rundt tall, så litt større om jeg bare hadde fylt 39 liksom. 

Du gjentar stadig at du ikke har noen forventninger - men samtidig vurderer du om det er et være eller ikke være for forholdet som ikke engang er et forhold ennå? 

Anonymkode: 3ee2d...a44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du gjentar stadig at du ikke har noen forventninger - men samtidig vurderer du om det er et være eller ikke være for forholdet som ikke engang er et forhold ennå? 

Anonymkode: 3ee2d...a44

Hehe, ja... Jeg vet, jeg prøver liksom å si at det ikke er så farlig, og når jeg tenker realistisk på det så prøver jeg å holde meg til fakta, men så er det den lille delen av meg, den romantiske urealistiske delen som har et lite ønske om at han skal huske det, og at han vil uoppfordret gi det en liten oppmerksomhet. Men mulig jeg bare prøver å beskytte meg selv, for har datet noen usikre vinglepettere i det siste... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daten min spanderte en drink på meg på bursdagen min. Da hadde vi vel vært på 1 eller 2 dates tidligere.

Anonymkode: a693a...3a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, frubaluba skrev:

Er ikke venner enda på Facebook og jeg har ikke Snapchat. Jeg håper også innerst inne at han overrasker meg positivt, men jeg tror ikke det. Men det jeg tenker da er om det blir et skille på om at vi fortsetter å date eller ikke etter det, for jeg tenker litt at om han er interessert nok, så vil han i det minste si gratulerer med dagen eller noe. Det er et rundt tall, så litt større om jeg bare hadde fylt 39 liksom. 

Skjønner deg veldig godt! X-mannen min var av typen som alltid glemte merkedager, og overførte litt penger noen dager etterpå. 

Er jo flere ting som spiller inn da. Hvordan datene har vært, har dere snakka om forventinger og serisøsitet?  Men enig i at en 40-årsdag fortjener en oppmerksomhet, uansett hvor langt man er kommet i relasjonen. Håper han gir deg en koselig overraskelse:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Ariadne# said:

Skjønner deg veldig godt! X-mannen min var av typen som alltid glemte merkedager, og overførte litt penger noen dager etterpå. 

Er jo flere ting som spiller inn da. Hvordan datene har vært, har dere snakka om forventinger og serisøsitet?  Men enig i at en 40-årsdag fortjener en oppmerksomhet, uansett hvor langt man er kommet i relasjonen. Håper han gir deg en koselig overraskelse:-) 

Vi har hatt veldig koselige dater og vi har god kjemi, men vi har ikke snakket om seriøsitet eller forventinger enda, for av erfaring fra tidligere dates, så føler jeg at menn freaker ut av intet. Jeg vet ikke om han liker meg engang. Jeg tar derfor ingenting for gitt. Menn er forskjellige, for en jeg datet i fjor sommer, så dro vi på helgetur på 4. daten. 

Men jeg liker han her litt, og det er veldig skummelt, hadde egentlig ikke forventet å like han fordi han er helt forskjellig fra de jeg egentlig pleier å date. Derfor så håper jeg innerst inne på noe, og tenker vel at han ikke er så interessert hvis han ikke huske/tenker noe på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter kun tre dates så ville jeg ikke forventet ett gratulere med dagen engang. 
Hadde jeg hatt planer om feiring med venner og familie, så ville jeg ikke invitert daten med på det heller, det blir alt for tidlig etter kun tre dates etter min mening. 

Anonymkode: bc290...18e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Etter kun tre dates så ville jeg ikke forventet ett gratulere med dagen engang. 
Hadde jeg hatt planer om feiring med venner og familie, så ville jeg ikke invitert daten med på det heller, det blir alt for tidlig etter kun tre dates etter min mening. 

Anonymkode: bc290...18e

Jo, tenkte å be han på familiemiddag og introdusere han for hele sulamitten og gi fullstendig uttrykk for at han er the one🙊, hehe, nei... Jeg er ikke helt gal heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...