Gå til innhold

Hvorfor vil ikke eksen være venn?


Zeldax

Anbefalte innlegg

Forstår ikke hvorfor du absolutt skal være venn med ham, når han har utøvet psykisk vold osv. Han føler kanskje du maser, derfor blokkerer han deg "overalt"? Du må bare respektere at han ikke ønsker kontakt med deg. Det er hans fulle rett.

Anonymkode: 298ad...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvorfor du absolutt skal være venn med ham, når han har utøvet psykisk vold osv. Han føler kanskje du maser, derfor blokkerer han deg "overalt"? Du må bare respektere at han ikke ønsker kontakt med deg. Det er hans fulle rett.

Anonymkode: 298ad...f4f

Selvfølgelig er det hans fulle rett. Var kanskje litt frustrasjon i begynnelsen, men ikke noe mas. Kjipt, men jaja 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hind skrev:

Det trenger ikke å være en av de to. Det kan være så enkelt som at han var forelsket mens de var sammen men ikke har vennskapelige følelser for henne og derfor ikke ser noe poeng i å fortsette å henge med henne når forholdet er avsluttet. Det kan også være at han ikke ønsker å ha gamle flammer hengende rundt seg fordi det kan gjøre det vanskelig når han finner en ny, eller at han ikke ønsker å være i veien den dagen hun finner en ny. Selv har jeg alltid kuttet kontakten med ekser av den første av de nevnte grunnene. De ble en del av livet mitt som kjærester og ikke som venner. Jeg ville ikke valgt dem som venner. 

Enig. Jeg blokkerte min ex men ikke fordi jeg hade følelser Eller forsi jeg mislikte han, men jeg orket ikke gnålet hans. 

Anonymkode: c30eb...753

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Zeldax skrev:

Hvorfor vil ikke eksen være venner fortsatt? Vi hadde mye til felles, og vi betydde mye for hverandre i en lang stund. Vi var ikke hverandres første kjæreste, men vi var hverandres første kjærlighet. Jeg har prøvd å kontakte han, men han sletter/blokkerer meg overalt. Sier at han ikke kan være venn med meg. Men han er venn med "alle" de andre eksene sine uten problem. 

Hvorfor vil du på død og liv være venn med Eksen? Det var vel en grunn for at det ble slutt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Zeldax skrev:

Det var veldig mye som skjedde i forholdet vårt. Mye dumt fra han sin side. Han drev med psykisk vold rett og slett da han den ene dagen kunne elske meg, for så dagen etterpå si det var slutt. Jeg gikk nå tilbake til han 10 ganger for å få det til å fungere, med Parterapi timer osv. Til ingen nytte. Han drev på med eskorter, løy til meg om smått og alt osv. Pluss moren hans som stadig kontrollerte han/hva han skulle si og gjøre mot meg (mammadalt rett og slett som var en neste kvinnen i hans liv)  Jeg ønsket meg alltid tilbake til den personen han viste seg å være i begynnelsen av forholdet. Personen som overøste meg med gaver og kjærlighet. Kan vel også legge inn at jeg var gravid med han til 7 måned da jeg mistet sønnen vår og han verken kom og besøkte meg eller så sønnen sin en siste gang fordi han måtte "sove og gå på jobb dagen etterpå". Det er så massseeee. regne den drama filmen. Jeg vet han ikke er en fin fyr og dere lurer nå på hvorfor jeg vil være "venn" med han i det hele tatt, men det er vel fordi selvom jeg hadde en dødfødsel så føler jeg likevel at vi hadde et bånd da vi hadde en sønn sammen 😞 Til tross for alt var han også min første kjærlighet, selvom jeg hr hatt flere forhold før. 

Etter at jeg satte ned foten etter fødselen( hvor det var helt slutt og aldri noe jeg kan tilgi) så kom han tilbake 2 måneder etterpå og sa han elsket meg osv. At det var moren som ba han om å ikke komme på sykehuset (noe som var sant da jeg sendte hun melding og hun innrømmet det) Jeg ville likevel ikke ha noe med han å gjøre. Han ville tilbake til meg, lovte meg gull og grønne skoger som han gjorde alltid før. men jeg sa nei en gang for alle. 

til tross for alt har jeg et godt hjerte og i og med at vi hadde en stor fortid sammen var/ er det ikke lett for meg å la han gå. Jeg er vel svakere etter alt som har skjedd nå. Da jeg ikke ville ta han tilbake igjen kunne han heller ikke snakke med meg lenger fordi han hadde så store følelser for meg? så han blokkerte meg overalt, og det føles ut som at han på toppen av alt kaster meg bort som dritt, etter alt jeg måtte gjennomgå. Rart han har så store følelser som gjorde så mye dritt mot en person tenker nå jeg, derfor stusser jeg litt på akkurat det At han føler det nødvendig å blokkere meg overalt, selvom jeg ikke kontakter han i hytt og pine heller.

nå er han jo på tinder og hele pakka og gnir det inn i trynet mitt at han ligger med andre,  for å komme seg over meg som han sa så fint, så ja, 

jeg er 25 og han 23 btw om noen lurte. 

Men herrefred da Ts. Er du masochist? Du skal jo være overlykkelig for at du slipper å ha dette råtne mennesket i livet ditt. Good riddance. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Maleficenta skrev:

Men herrefred da Ts. Er du masochist? Du skal jo være overlykkelig for at du slipper å ha dette råtne mennesket i livet ditt. Good riddance. 

Ja jeg er vel enig i det, likevel får tankene mine meg til å tenke på den tiden hvor ting faktisk var som å gå på skyer. Jeg kunne selvsagt aldri tilgitt  han, men jeg føler meg fortsatt blind til hvem han var, og føler fortsatt båndet da vi så å si har en sønn sammen likevel😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel ikke vi vite.

Anonymkode: c8e25...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...