Gå til innhold

Hvorfor vil ikke eksen være venn?


Zeldax

Anbefalte innlegg

Hvorfor vil ikke eksen være venner fortsatt? Vi hadde mye til felles, og vi betydde mye for hverandre i en lang stund. Vi var ikke hverandres første kjæreste, men vi var hverandres første kjærlighet. Jeg har prøvd å kontakte han, men han sletter/blokkerer meg overalt. Sier at han ikke kan være venn med meg. Men han er venn med "alle" de andre eksene sine uten problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er enten fordi han fremdeles har følelser, eller han av en eller annen grunn misliker deg. Forklaringen ligger vel i hvorfor det ble slutt...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her med min ex. Velger å tro jeg var altfor bra og at han vil savne meg til evig tid. Og den nye kjæresten hans er ikke like pen som meg. 

Ja, jeg vet, stygg tankegang.. Holder det for meg selv. Men sånn seriøst, jeg tror det første er sant. Det vi hadde sammen var rett og slett for sterkt, og det er rart å skulle være venn når der var så mye kjærlighet. 

Anonymkode: f2cac...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ikke finnes produktivt å piske en død hest? Var det du som gjorde det slutt, TS? I de tilfellene kutter jeg kontakt på prinsipielt grunnlag 😎 De som sårer meg er ute av livet mitt. Jeg er ikke masochist. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kuttet kontakt med min ex da vi prøvde å være venner etter forholdet, men han såret meg med andre jenter. Han gjorde det slutt, og valgte meg bort. Det er ett halvt å siden bruddet, jeg gråter fortsatt og elsker han enda. Men ingen kontakt. I tillegg er jeg veldig sint på han for ting han gjorde mot meg, og derfor klarer jeg å holde "ingen kontakt" regelen når jeg tenker på dette. 

Anonymkode: 14834...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at han enten fremdeles har følelser, eller at han er redd for at dere skal ende opp slik dere gjorde forrige gang, med brudd. Derfor tror jeg han skjermer seg selv, for å slippe å bli avvist eller oppleve et nytt brudd med deg.

Kan jeg spørre hvorfor det ble slutt. Om du gjorde noe mot han, eller avsluttet det så forstår jeg han godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi han har blitt voksen og forstår at den nye dama ikke liker at han er venn med eksen. 

Anonymkode: ad8db...42f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snu det litt da ts: Ville du likt at din kjære hadde jevnlig  kontakt med sin eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tussi680 skrev:

Snu det litt da ts: Ville du likt at din kjære hadde jevnlig  kontakt med sin eks?

Hun skriver jo at han har kontakt med alle sine andre ekser, og heller ikke noe om at han er i ett nytt forhold?

Anonymkode: 14834...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men tenk litt på den situasjonen like fullt. Det er for å få litt innsyn i situasjoner som kan oppstå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tussi680 skrev:

Snu det litt da ts: Ville du likt at din kjære hadde jevnlig  kontakt med sin eks?

Han er ikke i noe nytt forhold, og har hatt vennlig kontakt med sine andre ekser før. Eller kontakt og kontakt, han blokkerte ikke og slettet de ikke overalt i Hvertfall om de poppet inn med "hvordan står det til" osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zeldax skrev:

Han er ikke i noe nytt forhold, og har hatt vennlig kontakt med sine andre ekser før. Eller kontakt og kontakt, han blokkerte ikke og slettet de ikke overalt i Hvertfall om de poppet inn med "hvordan står det til" osv.

Men var det han eller du som gjorde det slutt? Om han gjorde det slutt (sålenge det ikke var grunnet utroskap) ville jeg ikke lagt så mye i det foruten at han kanskje trenger å få ting på avstand eller er sint. Om du gjorde det slutt, vil jeg tro han har følelser og det gjør vondt for han. 

Anonymkode: 14834...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har LYST til å komme seg videre muligens, å ha et vennskapelig forhold kan skape problemer for han på markedet. Å han vil ikke måtte droppe deg som venn når han finner ei han elsker, Kansje. Mulig han syns du er i veien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Mumeod skrev:

Tydelig at han enten fremdeles har følelser, eller at han er redd for at dere skal ende opp slik dere gjorde forrige gang, med brudd. Derfor tror jeg han skjermer seg selv, for å slippe å bli avvist eller oppleve et nytt brudd med deg.

Kan jeg spørre hvorfor det ble slutt. Om du gjorde noe mot han, eller avsluttet det så forstår jeg han godt.

Det var veldig mye som skjedde i forholdet vårt. Mye dumt fra han sin side. Han drev med psykisk vold rett og slett da han den ene dagen kunne elske meg, for så dagen etterpå si det var slutt. Jeg gikk nå tilbake til han 10 ganger for å få det til å fungere, med Parterapi timer osv. Til ingen nytte. Han drev på med eskorter, løy til meg om smått og alt osv. Pluss moren hans som stadig kontrollerte han/hva han skulle si og gjøre mot meg (mammadalt rett og slett som var en neste kvinnen i hans liv)  Jeg ønsket meg alltid tilbake til den personen han viste seg å være i begynnelsen av forholdet. Personen som overøste meg med gaver og kjærlighet. Kan vel også legge inn at jeg var gravid med han til 7 måned da jeg mistet sønnen vår og han verken kom og besøkte meg eller så sønnen sin en siste gang fordi han måtte "sove og gå på jobb dagen etterpå". Det er så massseeee. regne den drama filmen. Jeg vet han ikke er en fin fyr og dere lurer nå på hvorfor jeg vil være "venn" med han i det hele tatt, men det er vel fordi selvom jeg hadde en dødfødsel så føler jeg likevel at vi hadde et bånd da vi hadde en sønn sammen 😞 Til tross for alt var han også min første kjærlighet, selvom jeg hr hatt flere forhold før. 

Etter at jeg satte ned foten etter fødselen( hvor det var helt slutt og aldri noe jeg kan tilgi) så kom han tilbake 2 måneder etterpå og sa han elsket meg osv. At det var moren som ba han om å ikke komme på sykehuset (noe som var sant da jeg sendte hun melding og hun innrømmet det) Jeg ville likevel ikke ha noe med han å gjøre. Han ville tilbake til meg, lovte meg gull og grønne skoger som han gjorde alltid før. men jeg sa nei en gang for alle. 

til tross for alt har jeg et godt hjerte og i og med at vi hadde en stor fortid sammen var/ er det ikke lett for meg å la han gå. Jeg er vel svakere etter alt som har skjedd nå. Da jeg ikke ville ta han tilbake igjen kunne han heller ikke snakke med meg lenger fordi han hadde så store følelser for meg? så han blokkerte meg overalt, og det føles ut som at han på toppen av alt kaster meg bort som dritt, etter alt jeg måtte gjennomgå. Rart han har så store følelser som gjorde så mye dritt mot en person tenker nå jeg, derfor stusser jeg litt på akkurat det At han føler det nødvendig å blokkere meg overalt, selvom jeg ikke kontakter han i hytt og pine heller.

nå er han jo på tinder og hele pakka og gnir det inn i trynet mitt at han ligger med andre,  for å komme seg over meg som han sa så fint, så ja, 

jeg er 25 og han 23 btw om noen lurte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, SoWhat? said:

Det er enten fordi han fremdeles har følelser, eller han av en eller annen grunn misliker deg. Forklaringen ligger vel i hvorfor det ble slutt...

Det trenger ikke å være en av de to. Det kan være så enkelt som at han var forelsket mens de var sammen men ikke har vennskapelige følelser for henne og derfor ikke ser noe poeng i å fortsette å henge med henne når forholdet er avsluttet. Det kan også være at han ikke ønsker å ha gamle flammer hengende rundt seg fordi det kan gjøre det vanskelig når han finner en ny, eller at han ikke ønsker å være i veien den dagen hun finner en ny. Selv har jeg alltid kuttet kontakten med ekser av den første av de nevnte grunnene. De ble en del av livet mitt som kjærester og ikke som venner. Jeg ville ikke valgt dem som venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hind skrev:

Det trenger ikke å være en av de to. Det kan være så enkelt som at han var forelsket mens de var sammen men ikke har vennskapelige følelser for henne og derfor ikke ser noe poeng i å fortsette å henge med henne når forholdet er avsluttet. Det kan også være at han ikke ønsker å ha gamle flammer hengende rundt seg fordi det kan gjøre det vanskelig når han finner en ny, eller at han ikke ønsker å være i veien den dagen hun finner en ny. Selv har jeg alltid kuttet kontakten med ekser av den første av de nevnte grunnene. De ble en del av livet mitt som kjærester og ikke som venner. Jeg ville ikke valgt dem som venner. 

Tenkte ut fra det Ts skrev om at de hadde mye felles, og at han ikke "kan" være venn. Høres ut som det er en grunn når han sier det sånn. Og at han er venner med alle andre ekser. Da blir det jo litt rart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eh... og hvorfor vil du på død og liv være venn med ham?? 

Anonymkode: d0779...480

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SoWhat? said:

Tenkte ut fra det Ts skrev om at de hadde mye felles, og at han ikke "kan" være venn. Høres ut som det er en grunn når han sier det sånn. Og at han er venner med alle andre ekser. Da blir det jo litt rart.

 

Ja, enig i det, men det kan jo skyldes at han har hatt helt andre følelser for henne enn for dem og derfor finner det mer naturlig å gå videre inn i venneforhold med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eh... og hvorfor vil du på død og liv være venn med ham?? 

Anonymkode: d0779...480

Jeg vil ikke på død og liv være venn med han, men jeg føler meg vel fortsatt knytta til han. Han har vel rota så mye med hodet mitt at det har blitt en vane å være knytta. Uansett hva en person har gjort tar det jo tid å komme over vedkommende. Når ting var på sitt beste var det som å gå på skyer, og jeg håpet vel alltid at den personen fortsatt fantes inni der. Til tross for alt det vonde hadde vi så mye til felles på et vennskapelig basis også. Jeg vet ikke jeg, har kanskje rabla for meg 😪 Er nok bare vanskelig å gi slipp på en fantasi om hvem jeg lagde han til å være i hodet. Kjærlighet gjør en ganske blind. Også ble jeg vel litt bitter og stusselig på at han kunne kaste meg bort så lett/ glemme meg til tross for alle de andre eksene han er venn med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zeldax said:

Jeg vil ikke på død og liv være venn med han, men jeg føler meg vel fortsatt knytta til han. Han har vel rota så mye med hodet mitt at det har blitt en vane å være knytta. Uansett hva en person har gjort tar det jo tid å komme over vedkommende. Når ting var på sitt beste var det som å gå på skyer, og jeg håpet vel alltid at den personen fortsatt fantes inni der. Til tross for alt det vonde hadde vi så mye til felles på et vennskapelig basis også. Jeg vet ikke jeg, har kanskje rabla for meg 😪 Er nok bare vanskelig å gi slipp på en fantasi om hvem jeg lagde han til å være i hodet. Kjærlighet gjør en ganske blind. Også ble jeg vel litt bitter og stusselig på at han kunne kaste meg bort så lett/ glemme meg til tross for alle de andre eksene han er venn med

Her har vi vel forklaringen. Det virker som det er du som ikke er klar for å legge ham bak deg, og da blir det vanskelig for ham å ha et vennskap med deg. Det er sikkert minst like mye av hensyn til deg som til ham selv. Når du har fått avstand til ham og forholdet kan det godt være at han slipper deg inn i vennekretsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...