MortenMinstelønn Skrevet 11. mai 2019 #1 Skrevet 11. mai 2019 (endret) Tenker andre som meg? At man gjennom å være grei har gitt bort år? Jeg kan finne på å dra ut på camping alene noen dager for å tenke. Sitter der foran bålet og tenker på år jeg ga bort. Årene i Afghanistan. Årene jeg ga til en selvopptatt bitch med diagnose. Årene jeg bare lot renne bort for at andre skulle ha det bra. Nå høres jeg eldgammel ut. Jeg ikke det. Men føles som jeg har levd veldig lenge. Det som forundrer meg er hvordan noen mennesker ikke gir bort så mye som en time og andre gir bort år. At noen er så opptatt av å alltid ha rett og går i konflikt for hver minste ting, mens andre lar andre vinne fordi det kan være det samme. De orker ikke en ny krangel over hva de anser som små ting. Vi er så forskjellige, vi mennesker. Jeg forstår ikke de som må lage en kamp for detaljer. Men de finnes. Og hvis jeg ikke passer på, kan de ødelegge hele mitt liv. For på et tidspunkt er jeg nødt til å slå neven i veggen og si nå er det nok! Men så vil jeg helst unngå å være den som skremmer andre. Men jeg har kastet bort år. Mange har gjort. Vi generøse. Andre kaster som sagt ikke en gang bort en time. Er det noen som kjenner seg igjen, eller er jeg helt på villspor? Endret 11. mai 2019 av MortenMinstelønn 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #2 Skrevet 11. mai 2019 3 minutter siden, MortenMinstelønn said: Årene i Afghanistan. Årene jeg ga til en selvopptatt bitch med diagnose. Årene jeg bare lot renne bort for at andre skulle ha det bra. Har du vært i Afghanistan som militær? Anonymkode: ba108...eb0
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #3 Skrevet 11. mai 2019 Så en meme om det i dag. Takers May eat better, but givers sleeps better. Virker som at du ikke sover så godt egentlig? Jeg er en giver. Og har blitt flinkere med årene til å kjenne mine egne grenser. Man blir syk hvis man skal gi til alle. Og bitter hvis man ga for mye. Det virker som om du kanskje er på vei inn i bitterheten. Du sier du ikke er så gammel, så begynn å gi til deg selv nå. Ikke bare andre. Anonymkode: 57eb8...b25 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #4 Skrevet 11. mai 2019 Du minner meg om en annen som var i forumet her for en stund siden. Ikke sett noe til han på lenge. Han jobbet vel som militær i et annet land og hadde vært i Midtøsten eller noe? Jeg likte han. Og til TS: jeg kjenner meg igjen. Og jeg liker skrivemåten din. Anonymkode: 966c7...4cf 3
MortenMinstelønn Skrevet 11. mai 2019 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2019 Ok, var dette oversharing? Så sletter jeg. Ble noen glass vin i kveld:)
MortenMinstelønn Skrevet 11. mai 2019 Forfatter #6 Skrevet 11. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært i Afghanistan som militær? Var der hovedsaklig som sparkepike;) 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #7 Skrevet 11. mai 2019 Nei, dette var ekte, tankevekkende, rørende og filosofisk. Ikke ofte man får det på KG. Eller noe annet sted forøvrig. Anonymkode: 966c7...4cf 3
MortenMinstelønn Skrevet 11. mai 2019 Forfatter #8 Skrevet 11. mai 2019 Nei. Dette ble for mye. Må slette. Igjen. Duste meg tåler ikke alkohol.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #9 Skrevet 11. mai 2019 2 minutter siden, MortenMinstelønn said: Var der hovedsaklig som sparkepike;) Anonymkode: ba108...eb0 1
MortenMinstelønn Skrevet 11. mai 2019 Forfatter #10 Skrevet 11. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, dette var ekte, tankevekkende, rørende og filosofisk. Ikke ofte man får det på KG. Eller noe annet sted forøvrig. Wow. På hvilken måte da?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #11 Skrevet 11. mai 2019 Flott innlegg. Skulle hørt litt om sparkepike erfaringen din da😂 Anonymkode: 93e6a...371 2
MortenMinstelønn Skrevet 11. mai 2019 Forfatter #12 Skrevet 11. mai 2019 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Svaret er ja. Endret 11. mai 2019 av MortenMinstelønn
MortenMinstelønn Skrevet 11. mai 2019 Forfatter #13 Skrevet 11. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flott innlegg. Skulle hørt litt om sparkepike erfaringen din da😂 Både pappa og jeg holder den delen skjult for resten av familien;) 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #14 Skrevet 11. mai 2019 Det at du har vært i Afghanistan viser jo at du tør ting...... Ja, jeg føler ikke nødvendigvis at jeg gir bort år, men at årene forsvinner i depreson. Og ja, jeg har tatt for mye hensyn til andres følelser, særlig at moren min har vært redd for meg. Har liksom hatt så dårlig samvittighet for henne hele tiden. Har liksm ikke følt meg helt fri pga henne, men når jeg nå konfronterer henne blir det bare krangling hele tiden. jeg vet ikke om det er fordi jeg overdriver eller om det er fordi hun synes det er ubehagelig. Er så sint fordi jeg liksom skulle handle slik hun synes er behagelig, men så blir hun så sliten av meg til slutt at hun liksom ikke orker å høre om ting mer. Denne overbeskyttelsen hennes tærer på forholdet nå i voksen alder. Jeg er også veldig lei av at mødre alltid får all støtten. "hun er redd for deg" og bla bla. men det er bare et instinkt og ikke fordi HENNES avkom er så spesielt, slik som mange mødre tror. Anonymkode: 0070e...958 8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #15 Skrevet 11. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du minner meg om en annen som var i forumet her for en stund siden. Ikke sett noe til han på lenge. Han jobbet vel som militær i et annet land og hadde vært i Midtøsten eller noe? Jeg likte han. Og til TS: jeg kjenner meg igjen. Og jeg liker skrivemåten din. Anonymkode: 966c7...4cf Lanista? Han er på vg debatt, lignende nick. Anonymkode: 76b14...744
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #16 Skrevet 11. mai 2019 4 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Wow. På hvilken måte da? Nå ber du om for mye;) Men jeg tror du er noe helt spesielt. Jeg datet en nederlandsk marinesoldat for noen år siden, han er det mest fantastiske mennesket jeg har møtt noen gang. Så følsom, god, dyp, ekte, morsom, selvironisk, reflektert, åpen, nysgjerrig, klok, spesiell. I tillegg til at han var helt magisk deilg;), så hadde han disse kvalitetene. Han var ikke klar over hvor vakker han var, innside til utside. Poenget med dette snikskrytet?;) At du minner meg litt om han(nå vet jeg ikke noe om utseendet ditt, men det er vel heller ikke av betydning). Hvem sa du ikke tålte alkohol? Anonymkode: 966c7...4cf 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #17 Skrevet 11. mai 2019 Noen ser fremover, andre blir hengende igjen i gammelt ræl. Anonymkode: 8e3ad...aa8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #18 Skrevet 11. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lanista? Han er på vg debatt, lignende nick. Anonymkode: 76b14...744 Jaa, sant det. Takk 😘 Anonymkode: 966c7...4cf
MortenMinstelønn Skrevet 11. mai 2019 Forfatter #19 Skrevet 11. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ber du om for mye;) Men jeg tror du er noe helt spesielt. Jeg datet en nederlandsk marinesoldat for noen år siden, han er det mest fantastiske mennesket jeg har møtt noen gang. Så følsom, god, dyp, ekte, morsom, selvironisk, reflektert, åpen, nysgjerrig, klok, spesiell. I tillegg til at han var helt magisk deilg;), så hadde han disse kvalitetene. Han var ikke klar over hvor vakker han var, innside til utside. Poenget med dette snikskrytet?;) At du minner meg litt om han(nå vet jeg ikke noe om utseendet ditt, men det er vel heller ikke av betydning). Hvem sa du ikke tålte alkohol? Dette var gøy å lese. Mer av det! 1
MortenMinstelønn Skrevet 11. mai 2019 Forfatter #20 Skrevet 11. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lanista? Han er på vg debatt, lignende nick. Hvem er Lanista. Det betyr gladiator. tror ikke jeg er helt der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå