Jump to content
Ullvott

Hvordan bli kvitt sang som har satt seg på hjernen?

Recommended Posts

Ullvott

Jeg har hatt en sang på hjernen i en hel uke nå. Den går ustanselig. De første to-tre dagene synes jeg den var fin, men nå er jeg igrunnen temmelig lei. :fnise:

Hvordan bli kvitt den, helst utenom det åpenbare, nemlig å skaffe seg en annen sang som setter seg like hardt? 

Fortsetter under...

AnonymBruker

Slå hjernen av. Så på igjen. Da resettes den.

Anonymkode: 84124...5a2

Amistad

Jeg så en dokumentar som tok opp dette. Fasiten var å finne teksten, og lære seg den. Synge sangen sammen med artisten mens du leste teksten. For hjernen reagerer slik på en sang i visse toneleier, og så lenge hjernen ikke husker hele teksten går den på repeat. 

om det stemmer vet jeg ikke, men det var mange i den dokumentaren som mente fasiten hjalp. 

Ullvott
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slå hjernen av. Så på igjen. Da resettes den.

Anonymkode: 84124...5a2

Jeg gjorde mitt beste i går kveld. Et fat rødvin hjalp ikke, så da turte jeg ikke mer. :hoho:

Dr. A. Kula
4 minutter siden, Ullvott skrev:

Jeg har hatt en sang på hjernen i en hel uke nå. Den går ustanselig. De første to-tre dagene synes jeg den var fin, men nå er jeg igrunnen temmelig lei. :fnise:

Hvordan bli kvitt den, helst utenom det åpenbare, nemlig å skaffe seg en annen sang som setter seg like hardt? 

Du må åpne den skuffen i hjernen som inneholder ingenting så du kan tenke på bare ingenting. 

Rykter sier det dog bare fungerer for menn, så hvilket kjønn du er kan ha innvirkning på muligheten for om løsningen fungerer. 

Ullvott
3 minutter siden, Amistad skrev:

Jeg så en dokumentar som tok opp dette. Fasiten var å finne teksten, og lære seg den. Synge sangen sammen med artisten mens du leste teksten. For hjernen reagerer slik på en sang i visse toneleier, og så lenge hjernen ikke husker hele teksten går den på repeat. 

om det stemmer vet jeg ikke, men det var mange i den dokumentaren som mente fasiten hjalp. 

Tusen takk! Det kan stemme for min del. Jeg kan ikke hele teksten, og synes også at et par partier i melodien er litt vanskelig, så jeg får rett og slett gjøre en innsats for å lære meg sangen skikkelig godt! 

Annonse

Ullvott
1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev:

Du må åpne den skuffen i hjernen som inneholder ingenting så du kan tenke på bare ingenting. 

Rykter sier det dog bare fungerer for menn, så hvilket kjønn du er kan ha innvirkning på muligheten for om løsningen fungerer. 

Jeg er kvinne. Det er noe i alle skuffene mine. Enkelte av dem er overfylte ;) 

Frida
4 minutter siden, Ullvott skrev:

Jeg er kvinne. Det er noe i alle skuffene mine. Enkelte av dem er overfylte ;) 

Tenk om Konmari-metoden hadde fungert på hjerneskuffene også! 😊

Ullvott
Akkurat nå, Frida skrev:

Tenk om Konmari-metoden hadde fungert på hjerneskuffene også! 😊

😂😂

Eneri

Jeg har hørt tips om at man skal synge den norske nasjonalsangen. Å gnåle seg gjennom hele 'Ja vi elsker' skal visstnok slette repeat-sanger fra hjernen fordi melodien på nasjonalsangen er så vanskelig. Har ikke prøvd dette selv, men dattera mi sier det funker for henne 😊