Gå til innhold

Jeg hadde glemt å bekymre meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i ganske lik situasjon som dere. Jeg er også en person som bekymrer meg masse, men muligheten for ikke å få barn hadde jeg ikke vært innom. Sammen brukte vi et par dager på å være skikkelig skikkelig lei oss før vi søkte der vi måtte og satte i gang å glede oss til prosessen vi sto foran. Det tok ganske lang tid før vi var i gang med Ivf, vi brukte tida på å glede oss og legge planer. Da vi endelig var i gang og jeg hadde vært igjennom medisiner og egguttak fant vi ut at det ikke lenger var en eneste levende spermie så det forsøket gikk i vasken. Igjen et par dager helt i kjelleren før vi søkte om ivf med donor. Nå har vi to fantastisk skjønne barn som har blitt til ved hjelp av sæddonor! 

Anonymkode: 07ca2...8e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

❤️❤️❤️

Ta diskusjonen om donor nå, og ta avgjørelsen etter sommeren når mannen har fått sjekket svømmerne.

Jeg skjønner det på ingen måte er det samme, men jeg har biologisk barn (og er gravid med prøverør nå).

Min erfaring så langt i livet med barn er at jeg opplever barnet som en helt egen person, han er ikke klin lik på hverken meg eller pappaen på noen måter. Og det er jo vår måte å møte ham på og selve oppveksten som former han, ikke genene. 

Jeg synes ikke dere skal gi opp drømmen helt enda ❤️

Anonymkode: 6f90e...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er fortvilet, men "dumme drittfolk som blir gravide i fylla" hva Søren... Tror det er best du ikke får unger jeg. 

Anonymkode: 6fc9d...915

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du er fortvilet og har det vanskelig nå og at det er vanskelig å se lyspunkter. Men, mtp donor så er det så mye enklere at det er sæddonor dere trenger og ikke eggdonor. Dette lar seg løse. Og det kan være at neste sædprøve er bedre, at det er mulig å finne noen som man kan bruke ICSI på dine egg. 

Ja, man kan få søsken med samme donor, det er ikke noe problem. 

Jeg ble gravid, mot alle odds, med IVF. Men det var mine egg som var problemet, så det så ikke lyst ut. Men det gikk, på siste forsøk. 

Jeg krysser fingrene for dere. 

Anonymkode: 47ab5...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du er fortvilet, men "dumme drittfolk som blir gravide i fylla" hva Søren... Tror det er best du ikke får unger jeg. 

Anonymkode: 6fc9d...915

Det er en helt naturlig reaksjon å få når man får en sånn beskjed. Det kjennes helt ufattelig urettferdig at folk som ikke en gang prøver og kanskje ikke engang ønsker det, blir gravide på «slump». Jeg har følt på akkurat det samme så ufattelig mange ganger.

Når du kommer med en så idiotisk kommentar lurer jeg på hva som har skjedd med dine medmenneskelige evner og ikke minst hva slags forelder du eventuelt er.

 

Til deg som har fått denne beskjeden vil jeg tipse om en episode av Viten og Vilje på NRK. En ny behandling av sterile menn hjalp i hvertfall dette paret. 

Jeg vet det er urettferdig men ikke gi opp håpet😊

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du er fortvilet, men "dumme drittfolk som blir gravide i fylla" hva Søren... Tror det er best du ikke får unger jeg. 

Anonymkode: 6fc9d...915

Du bommer veldig. 

 

Til alle dere andre takk ❤️❤️ Jeg tar i mot alle tips og råd. 

Håper alt ordner seg. 

Lurer på om vi kommer til å kunne få 2 barn som jeg ønsket meg. Om vi kommer oss gjennom dette sammen. 

 

Anonymkode: 371f4...d75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

❤️❤️❤️

Ta diskusjonen om donor nå, og ta avgjørelsen etter sommeren når mannen har fått sjekket svømmerne.

Jeg skjønner det på ingen måte er det samme, men jeg har biologisk barn (og er gravid med prøverør nå).

Min erfaring så langt i livet med barn er at jeg opplever barnet som en helt egen person, han er ikke klin lik på hverken meg eller pappaen på noen måter. Og det er jo vår måte å møte ham på og selve oppveksten som former han, ikke genene. 

Jeg synes ikke dere skal gi opp drømmen helt enda ❤️

Anonymkode: 6f90e...96f

Gratulerer så mye til alle! Håper det er meg en dag ❤️

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i ganske lik situasjon som dere. Jeg er også en person som bekymrer meg masse, men muligheten for ikke å få barn hadde jeg ikke vært innom. Sammen brukte vi et par dager på å være skikkelig skikkelig lei oss før vi søkte der vi måtte og satte i gang å glede oss til prosessen vi sto foran. Det tok ganske lang tid før vi var i gang med Ivf, vi brukte tida på å glede oss og legge planer. Da vi endelig var i gang og jeg hadde vært igjennom medisiner og egguttak fant vi ut at det ikke lenger var en eneste levende spermie så det forsøket gikk i vasken. Igjen et par dager helt i kjelleren før vi søkte om ivf med donor. Nå har vi to fantastisk skjønne barn som har blitt til ved hjelp av sæddonor! 

Anonymkode: 07ca2...8e1

❤️

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår godt at du er fortvilet og har det vanskelig nå og at det er vanskelig å se lyspunkter. Men, mtp donor så er det så mye enklere at det er sæddonor dere trenger og ikke eggdonor. Dette lar seg løse. Og det kan være at neste sædprøve er bedre, at det er mulig å finne noen som man kan bruke ICSI på dine egg. 

Ja, man kan få søsken med samme donor, det er ikke noe problem. 

Jeg ble gravid, mot alle odds, med IVF. Men det var mine egg som var problemet, så det så ikke lyst ut. Men det gikk, på siste forsøk. 

Jeg krysser fingrene for dere. 

Anonymkode: 47ab5...0ff

❤️

Anonymkode: 371f4...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i ganske lik situasjon som dere. Jeg er også en person som bekymrer meg masse, men muligheten for ikke å få barn hadde jeg ikke vært innom. Sammen brukte vi et par dager på å være skikkelig skikkelig lei oss før vi søkte der vi måtte og satte i gang å glede oss til prosessen vi sto foran. Det tok ganske lang tid før vi var i gang med Ivf, vi brukte tida på å glede oss og legge planer. Da vi endelig var i gang og jeg hadde vært igjennom medisiner og egguttak fant vi ut at det ikke lenger var en eneste levende spermie så det forsøket gikk i vasken. Igjen et par dager helt i kjelleren før vi søkte om ivf med donor. Nå har vi to fantastisk skjønne barn som har blitt til ved hjelp av sæddonor! 

Anonymkode: 07ca2...8e1

Brukte du ivf med donor eller inseminasjon? (eller hva det heter) 

Anonymkode: 371f4...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Brukte du ivf med donor eller inseminasjon? (eller hva det heter) 

Anonymkode: 371f4...d75

Sorry ser du brukte ivf. Må man det med donor kanskje? 

Anonymkode: 371f4...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen til min søster fikk nedslående resultat på prøve, og de fikk gode råd (og tror søsteren min undersøkte endel på nett også) og i tre mnd før by prøve passet han på type undertøy, han tok ikke badstu, varme bad eller for lange og varme dusjer, han tok kosttilskudd som sink og multivitaminer og prøvde å leve sunt. 

Han er også en ivrig syklist men han droppet syklingen i denne perioden også. 

Og neste prøve var bra nok til ISCI! 

Dette var snart fire år siden de startet prosessen for å bli gravide og nå venter de nr 2.

Stor klem og masse lykkeønskninger til deg. 

Anonymkode: 31880...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brukte du ivf med donor eller inseminasjon? (eller hva det heter) 

Anonymkode: 371f4...d75

Prøvde inseminasjon tre ganger uten å bli gravid. Med ivf ble jeg gravid på første forsøk begge gangene. Barna har ikke samme donor da det ikke var mulig. 

Anonymkode: 07ca2...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde inseminasjon tre ganger uten å bli gravid. Med ivf ble jeg gravid på første forsøk begge gangene. Barna har ikke samme donor da det ikke var mulig. 

Anonymkode: 07ca2...8e1

Hvordan funker inseminasjon? Sjekker de når eggløsning er og spruter inn guffa eller? 

Anonymkode: 371f4...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du er fortvilet, men "dumme drittfolk som blir gravide i fylla" hva Søren... Tror det er best du ikke får unger jeg. 

Anonymkode: 6fc9d...915

Og din uttalelse til en person som mer eller mindre kanskje er i en personlig livskrise, er den er så mye bedre? 

Anonymkode: 0e994...17f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan funker inseminasjon? Sjekker de når eggløsning er og spruter inn guffa eller? 

Anonymkode: 371f4...d75

Jeg gikk på medisiner så vi visste når eggløsning kom. Da fikk jeg en time og så ble det sprøytet inn ja. 

Anonymkode: 07ca2...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på medisiner så vi visste når eggløsning kom. Da fikk jeg en time og så ble det sprøytet inn ja. 

Anonymkode: 07ca2...8e1

Kom på at jeg måtte inn til ultralyd og så kikket de på folliklene, hvis de var store nok så fikk jeg time til  inseminasjon, hvis ikke så måtte jeg gå lenger på medisiner og ny time til ultralyd. 

Anonymkode: 07ca2...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tre inseminasjoner med donorsæd uten hell, første forsøk med IVF nå, venter bare på en forhåpentligvis positiv test denne uka❤️

Anonymkode: 4364c...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt tre inseminasjoner med donorsæd uten hell, første forsøk med IVF nå, venter bare på en forhåpentligvis positiv test denne uka❤️

Anonymkode: 4364c...00a

Lykke til ❤️

Jeg tenker så mye. Tenk om vi bestemmer oss for ikke å få barn eller mannen min ikke orker påkjenningen. Og så går vi fra hverandre og så satset jeg på mannen min istedet for å bli mor. Hva er viktigst? MÅ jeg ha barn? 

Anonymkode: 371f4...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Lykke til ❤️

Jeg tenker så mye. Tenk om vi bestemmer oss for ikke å få barn eller mannen min ikke orker påkjenningen. Og så går vi fra hverandre og så satset jeg på mannen min istedet for å bli mor. Hva er viktigst? MÅ jeg ha barn? 

Anonymkode: 371f4...d75

Mannen min var veldig frustrert og lei seg i starten, han skulle aldri ha barn som ikke var hans biologiske osv. Men så fikk han litt tid til å tenke seg om å er nå veldig glad for at muligheten finnes :) Vi la inn ønsket høyde, hårfarge, øyefarge og hudfarge på donor, slik at det skal ligne mest på samboer :)

Jeg tenker at man er villig til å gjøre alt for den man elsker. Som min mann som var frustrert i starten mtp tanker som; klarer jeg å elske eller bli glad i et barn som ikke er biologisk mitt? men så kom han på tanken om at han eelsker jo hunden vår - selv om det ikke kan sammenlignes, men det blir jo familie ❤️ 

Anonymkode: 4364c...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 10.45, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du er fortvilet, men "dumme drittfolk som blir gravide i fylla" hva Søren... Tror det er best du ikke får unger jeg. 

Anonymkode: 6fc9d...915

Enig, det er en jævlig stygg ting å si. 

Anonymkode: 126bb...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, det er en jævlig stygg ting å si. 

Anonymkode: 126bb...6bd

Det føltes bare urettferdig. Det føles urettferdig at den styggeste mobberen fra skolen langt bak i tid, med rusproblemer, har klart å få 3 barn. Mens jeg ikke kan få en eneste en! 

Det føles urettferdig at venninna mi ble gravid på fylla og tok abort! 

 

Anonymkode: 371f4...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...