Gå til innhold

Er møkklei de som bor under!! De skal klage på alt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Resignert skrev:

Finn ut når gamla hører på kristenradio, og spill noe death metal passe høyt. Eller enda bedre, Ebba Grøn sin låt, "Heng Gud"  😎

Det vil jo ikke gjøre ting bedre. Ts skal ikke risikere klage fra andre naboer. Det beste er å kontakte styret.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En oppdatering 

Støvsuger for noen dager siden og dama hamret på døra, som forventet. Da sa jeg "ærlig talt, jeg bryter ingen regler og jeg har full rett til å støvsuge i mitt eget hjem. Liker du ikke det, så får du flytte inn i en enebolig" da ble hun lang i maska og jeg luket igjen døra foran trynet på ho. Kommer ikke til å lukke opp igjen 

Var faktisk litt deilig å få det ut 🙂

Anonymkode: 28f07...a2d

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
47 minutter siden, AnonymBruker said:

En oppdatering 

Støvsuger for noen dager siden og dama hamret på døra, som forventet. Da sa jeg "ærlig talt, jeg bryter ingen regler og jeg har full rett til å støvsuge i mitt eget hjem. Liker du ikke det, så får du flytte inn i en enebolig" da ble hun lang i maska og jeg luket igjen døra foran trynet på ho. Kommer ikke til å lukke opp igjen 

Var faktisk litt deilig å få det ut 🙂

Anonymkode: 28f07...a2d

Så flink du var! Må føles godt. Bor man tett så må folk venne seg med helt vanlige lyder fra andre altså. Ja, synes du var skikkelig flink jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, LaptopPute skrev:

Så flink du var! Må føles godt. Bor man tett så må folk venne seg med helt vanlige lyder fra andre altså. Ja, synes du var skikkelig flink jeg! 

Ja og det satt litt langt inne siden jeg er konfliktsky.  Nå håper jeg de kan la meg være i fred og ikke klage på alt 🙄 Det er jo slitsomt når man må liste seg rundt i sitt eget hjem og må nærmest hviske når man har besøk 

Anonymkode: 28f07...a2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
Just now, AnonymBruker said:

Ja og det satt litt langt inne siden jeg er konfliktsky.  Nå håper jeg de kan la meg være i fred og ikke klage på alt 🙄 Det er jo slitsomt når man må liste seg rundt i sitt eget hjem og må nærmest hviske når man har besøk 

Anonymkode: 28f07...a2d

Et hjem skal være et fristed hvor man kan være seg selv så lenge det ikke skader andre. Høres ut som dem under ikke har et fristed, og heller skal blande seg i andre. Får håpe de får interesse for noe annet enn deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte en skriftlig klage på naboen under siden maset hennes resulterte at jeg listet meg på tå over gulvet døgnet rundt, og ble stiv av skrekk om jeg mistet noe i gulvet. Helt klart at det begrenset mitt liv utover det normale. Så hun var den som ble innkalt til samtale med styret. Etter dette sluttet hun ikke å ringe på døren. MEN, når hun nå kom, gjorde hun det for å spørre om jeg ville ha nystekte boller.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og det satt litt langt inne siden jeg er konfliktsky.  Nå håper jeg de kan la meg være i fred og ikke klage på alt 🙄 Det er jo slitsomt når man må liste seg rundt i sitt eget hjem og må nærmest hviske når man har besøk 

Anonymkode: 28f07...a2d

Jeg håper du sender inn en skriftlig klage til styre også. Det kan være lurt å være først ute, siden det hun har drevet med til nå kan anses som trakassering (dvs. ringe på i tide og utide, forstyrre privatslivets fred med klager på hverdagslige aktiviteter som pågår i et tidsrom det er tillatt å gjøre dem). Om ikke annet for å dokumentere oppførselen hennes fra ditt perspektiv, slik at styre har det hvis det skulle oppstå noe mer bråk mellom dere. 

Anonymkode: 58196...852

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg håper du sender inn en skriftlig klage til styre også. Det kan være lurt å være først ute, siden det hun har drevet med til nå kan anses som trakassering (dvs. ringe på i tide og utide, forstyrre privatslivets fred med klager på hverdagslige aktiviteter som pågår i et tidsrom det er tillatt å gjøre dem). Om ikke annet for å dokumentere oppførselen hennes fra ditt perspektiv, slik at styre har det hvis det skulle oppstå noe mer bråk mellom dere. 

Anonymkode: 58196...852

Second this.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2019 den 11.57, AnonymBruker skrev:

Har et eldre ektepar under (pensjonist) og skal klage på alt. De burde heller bo i enebolig. Jeg føler jeg må liste meg rundt og kan ikke ha besøk 

Støvsuger jeg, så er dama på døra for å klage. Jeg må kutte ut bråket da hun høre på kristen radio i fred. JAVEL, ikke mitt problem.Jeg må få lov til å støvsuge på dagtid. Forrige helg hadde jeg to venninner her. Vi hadde innestemme og bråket ikke, men da kom mannen opp for å klage 🙄 demp dere. Eh skal vi sitte her å viske da?! Da jeg flyttet inn her, så hamret jeg i veggen for å henge opp bilder. Klokka var 5 på ettermiddagen. Vel, da var de fort på døra for å klage. Jeg hadde nevøen på 3 her. Han  kunne ikke løpe over gulvet eller noe. Dama mente han måtte roe seg og sitte pent i sofaen.

Jeg er hyggelig pga jeg ikke vil det blir dårlig stemning, men har de laangt oppi vranghalsen! Vet de har klaget mye på de under og,som er rolige. Jeg eier så er stuck her. Som sagt, føler jeg må liste meg rundt. Plutselig hanrer de på døra igjen. Hva er det nå da?! 🤦‍♀️

Flere som har naboer som ikke tåler noe? Det er så slitsomt. 

Anonymkode: 28f07...a2d

Du må bare irettesette dem! Si du BOR der. Si du har LOV å rydde, gå, vaske og styre på i ditt hjem, plager det dem for DE flytte ut. 

Anonymkode: 4d531...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FirstNameLastName

Noen naboer sitter visst med ørene på stilk for å henge seg opp i enhver lyd. Har en sånn nabo selv. Jeg liker musikk, men har av hensyn til naboer gått fra ordentlig anlegg til små fisle-høytalere. Selv liker jeg å høre lyder fra naboene. Syns det er koselig å høre lyd og liv rundt meg. Syns egentlig det er den som plages av normale  lyder som burde brukt øreklokker el lign hjemme. Ikke vi som har et helt normalt lydnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FirstNameLastName skrev:

Noen naboer sitter visst med ørene på stilk for å henge seg opp i enhver lyd. Har en sånn nabo selv. Jeg liker musikk, men har av hensyn til naboer gått fra ordentlig anlegg til små fisle-høytalere. Selv liker jeg å høre lyder fra naboene. Syns det er koselig å høre lyd og liv rundt meg. Syns egentlig det er den som plages av normale  lyder som burde brukt øreklokker el lign hjemme. Ikke vi som har et helt normalt lydnivå.

Da kommer det jo litt på hva du legger i "ordentlig anlegg" og hvor mye trøkk du pleide å spille med. Man skal kunne høre på musikk på et normalt eller litt høyere nivå på dagtid, men man har likevel ikke lov til å la et PAish anlegg dundre på full guffe, heller ikke på dagtid.

Anonymkode: 58196...852

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FirstNameLastName
Just now, AnonymBruker said:

Da kommer det jo litt på hva du legger i "ordentlig anlegg" og hvor mye trøkk du pleide å spille med. Man skal kunne høre på musikk på et normalt eller litt høyere nivå på dagtid, men man har likevel ikke lov til å la et PAish anlegg dundre på full guffe, heller ikke på dagtid.

Anonymkode: 58196...852

Tja, mitt forrige anlegg bråkte ikke noe mer enn enkeltes tv-surround system, men merkelig nok reagerte naboen aldri på TV-lyder. Uansett, jeg ga meg kjapt, og har gått over til liten pc-høytaler. Null bassrumling, eller noe som kan høres av andre. Jeg gidder ikke skape dårlig stemning. Men, straks naboen er ute, hvis jeg får det med meg, setter jeg av og til på høy musikk en liten stund. Det burde man tåle. Irriterer vettet av meg dette merkelige behovet for stillhet overalt  hele tiden nordmenn har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, FirstNameLastName skrev:

Tja, mitt forrige anlegg bråkte ikke noe mer enn enkeltes tv-surround system, men merkelig nok reagerte naboen aldri på TV-lyder. Uansett, jeg ga meg kjapt, og har gått over til liten pc-høytaler. Null bassrumling, eller noe som kan høres av andre. Jeg gidder ikke skape dårlig stemning. Men, straks naboen er ute, hvis jeg får det med meg, setter jeg av og til på høy musikk en liten stund. Det burde man tåle. Irriterer vettet av meg dette merkelige behovet for stillhet overalt  hele tiden nordmenn har.

Ja, det bør gå fint på dagtid. Dessverre er det enkelte som tar seg til rette, og som heller burde ha bodd i enebolig der de ikke hører lyder fra andre. Men stå på ditt, moderat lyd på musikk er tillatt på dagtid innen de tidspunktene styret fastsetter så lenge det ikke går utover lovverket. 

Anonymkode: 58196...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, FirstNameLastName skrev:

Tja, mitt forrige anlegg bråkte ikke noe mer enn enkeltes tv-surround system, men merkelig nok reagerte naboen aldri på TV-lyder. Uansett, jeg ga meg kjapt, og har gått over til liten pc-høytaler. Null bassrumling, eller noe som kan høres av andre. Jeg gidder ikke skape dårlig stemning. Men, straks naboen er ute, hvis jeg får det med meg, setter jeg av og til på høy musikk en liten stund. Det burde man tåle. Irriterer vettet av meg dette merkelige behovet for stillhet overalt  hele tiden nordmenn har.

Bassrumling kan være helt psycho irriterende når man bor under noen. Det bærer gjennom bygget på en helt annen måte enn andre lyder, og får det ofte til å føles som om ryggraden vibrerer. Så om bassen din var normalt til høyt stilt, kan det ha vært tortur for boenhetene rundt deg selv om du ikke spilte høyt og basslyden var behagelig hos deg. 

Når det er sagt, litt må man tåle når man deler tak. De få gangene husverten oppe har hatt besøk utover natta med musikk og alkohol, har jeg valgt å ikke klage. For det er såpass sjelden at jeg unner henne såpass.

Anonymkode: 99c52...113

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FirstNameLastName
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Bassrumling kan være helt psycho irriterende når man bor under noen. Det bærer gjennom bygget på en helt annen måte enn andre lyder, og får det ofte til å føles som om ryggraden vibrerer. Så om bassen din var normalt til høyt stilt, kan det ha vært tortur for boenhetene rundt deg selv om du ikke spilte høyt og basslyden var behagelig hos deg. 

Når det er sagt, litt må man tåle når man deler tak. De få gangene husverten oppe har hatt besøk utover natta med musikk og alkohol, har jeg valgt å ikke klage. For det er såpass sjelden at jeg unner henne såpass.

Anonymkode: 99c52...113

Ja, har skjønt at andre syns det er irriterende og derfor jeg tilpasser meg. Men jeg syns som sagt det er de som plages av lyder som burde bruke hørselsvern, ørepropper el.lign. Siden det ikke fungerer slik, spiller jeg sjeldent virkelig høy musikk (typ, 1-2 ganger i året, kanskje). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, FirstNameLastName skrev:

Ja, har skjønt at andre syns det er irriterende og derfor jeg tilpasser meg. Men jeg syns som sagt det er de som plages av lyder som burde bruke hørselsvern, ørepropper el.lign. Siden det ikke fungerer slik, spiller jeg sjeldent virkelig høy musikk (typ, 1-2 ganger i året, kanskje). 

Men ørepropper hjelper lite mot bassrumling, for det går ikke bare på volum. Det gir vibrasjoner i bygget som faktisk er fysisk følbare om bassen er stilt for høyt. 

En aktiv sub bør rett og slett ikke brukes i bygg med flere boenheter.

Anonymkode: 99c52...113

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ørepropper hjelper lite mot bassrumling, for det går ikke bare på volum. Det gir vibrasjoner i bygget som faktisk er fysisk følbare om bassen er stilt for høyt. 

En aktiv sub bør rett og slett ikke brukes i bygg med flere boenheter.

Anonymkode: 99c52...113

Litt bassrumling bør man tåle på dagtid, så lenge det ikke tar helt av med en 24" bass på full guffe. Tåler man ikke litt musikk (med eller uten bass) på dagtid, så bør man finne seg en enebolig. 

Anonymkode: 58196...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lukk opp døra. Der er klart du skal få lov å leve. Her anbefaler jeg deg å ignorere dem. Om det er for mye for dem at du lever et normalt liv, så må de nesten flytte derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bassrumling kan være helt psycho irriterende når man bor under noen. Det bærer gjennom bygget på en helt annen måte enn andre lyder, og får det ofte til å føles som om ryggraden vibrerer. Så om bassen din var normalt til høyt stilt, kan det ha vært tortur for boenhetene rundt deg selv om du ikke spilte høyt og basslyden var behagelig hos deg. 

Når det er sagt, litt må man tåle når man deler tak. De få gangene husverten oppe har hatt besøk utover natta med musikk og alkohol, har jeg valgt å ikke klage. For det er såpass sjelden at jeg unner henne såpass.

Anonymkode: 99c52...113

Enig. Å høre på bassdundring er jævlig irriterende! Så klart må man tåle litt når enn bor i blokk osv, men å måtte høre på "dunk dunk dunk" musikk i flere timer er til å bli GAL av!:bond: Bor heldigvis en rolig dame over meg. I 50 årene. Bor like ved en vei og ofte hører jeg folk som har musikken på full guffe kjørende forbi. Hele bilen dunker pga bassen. At de orker

Anonymkode: 28f07...a2d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...