Gå til innhold

Familieterapeuten truer med melding til barnevernet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Nina1975

Samme hva som feiler mannen din, om det er psykisk sykdom, sur/gretten personlighet eller svulst; din hovedoppgave som mor er å BESKYTTE DINE BARN! 

Flytt ut, med den begrunnelsen at du må beskytte de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at du hjelper meg i situasjonen ved å klandre meg?

Selvsagt har jeg dratt han til legen og han tok masse prøver og konkluderer med at han er nok litt sliten av jobben. Fikk en ukes sykmelding. 

Selvom endringen har kommet siste året så var det jo ikke like alvorlig i starten, og derfor har det jo tatt tid før FVK ble nødvendig osv.

Om det viser seg å IKKE være sykdom /svulst e.l så er det jo også grunn til bekymring!

Dette er "endringene "

Mye mer sur og sint 

Trettere og sover dårlig 

Nedlatende ordbruk 

Kritisk 

Konstant sliten 

Husker ikke alle kjipe episoder 

Elendig hukommelse - jeg kan feks be han hente en brus i Kjøleskapet og når han kommer inn på kjøkkenet roper han "hva var det jeg skulle hente?"(Evt kommer han tilbake med noe helt annet)

Barna er periodevis redd han 

Han kan si skikkelig stygge ting til meg og barna, hvor håpløse vi er

....

Det skal sies at mannen har hatt en traumatisk oppvekst. Begge foreldre døde tragisk da hav var 7 år. Dette er aldri bearbeidet i terapi.

Så kan det være at noe nå, senere tid, kan ha utløst en form for psykisk ustabilitet hos han?

Anonymkode: f7808...ceb

Ja. Siden han har vært stabil inntil for et år siden, så kan det være noe som plutselig har trigget han nå. Det kan skje at barn vokser opp og tilsynelatende fungerer veldig greit tross traumer, men at smellen først kommer i voksen alder. 

Har han vurdert psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ja. Siden han har vært stabil inntil for et år siden, så kan det være noe som plutselig har trigget han nå. Det kan skje at barn vokser opp og tilsynelatende fungerer veldig greit tross traumer, men at smellen først kommer i voksen alder. 

Har han vurdert psykolog?

Han er henvist psykolog. Takk for godt svar. 

Anonymkode: f7808...ceb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at du hjelper meg i situasjonen ved å klandre meg?

Selvsagt har jeg dratt han til legen og han tok masse prøver og konkluderer med at han er nok litt sliten av jobben. Fikk en ukes sykmelding. 

Selvom endringen har kommet siste året så var det jo ikke like alvorlig i starten, og derfor har det jo tatt tid før FVK ble nødvendig osv.

Om det viser seg å IKKE være sykdom /svulst e.l så er det jo også grunn til bekymring!

Dette er "endringene "

Mye mer sur og sint 

Trettere og sover dårlig 

Nedlatende ordbruk 

Kritisk 

Konstant sliten 

Husker ikke alle kjipe episoder 

Elendig hukommelse - jeg kan feks be han hente en brus i Kjøleskapet og når han kommer inn på kjøkkenet roper han "hva var det jeg skulle hente?"(Evt kommer han tilbake med noe helt annet)

Barna er periodevis redd han 

Han kan si skikkelig stygge ting til meg og barna, hvor håpløse vi er

....

Det skal sies at mannen har hatt en traumatisk oppvekst. Begge foreldre døde tragisk da hav var 7 år. Dette er aldri bearbeidet i terapi.

Så kan det være at noe nå, senere tid, kan ha utløst en form for psykisk ustabilitet hos han?

Anonymkode: f7808...ceb

Informerte du hans lege om alle disse endringene?

Jeg beklager mine store bokstaver. Jeg klandrer deg ikke for noen ting. Jeg bare stilte spørsmål.

Anonymkode: 8c6fe...bce

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Selvsagt har jeg dratt han til legen og han tok masse prøver og konkluderer med at han er nok litt sliten av jobben. Fikk en ukes sykmelding. 

Anonymkode: f7808...ceb

Her nevnte du ikke henvisning til psykolog.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er henvist psykolog. Takk for godt svar. 

Anonymkode: f7808...ceb

Er han nylig henvist? Uansett må du snakke med hans fastlege og fortelle alt om endringene og du bør også si til fastlegen at du mener at han bør utredes for alt tenkelig fysisk inkl hjernesvulst.

Anonymkode: 8c6fe...bce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsakene kan jo være mange. Min ex ble som din fordi han hadde falt for ei bak min rygg. Samvittighetskvaler og stress på jobb gjorde han nærmest til et hissig sinna frekt monster til tider. 

Anonymkode: d9765...ff6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du er en flink mor. Du vet hva du skal gjøre, og du gjør det. Men jeg tror det føles like ille for alle, uavhengig om de jobber innen feltet eller ikke. Håper dere alle sammen får hjelp ❤️ (og alle andre som sliter med det samme). Skammen du føler er dessverre alt for vanlig. Men det er ikke din skam å bære. Du er sterk.

Anonymkode: 9ad2b...592

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du er en flink mor. Du vet hva du skal gjøre, og du gjør det. Men jeg tror det føles like ille for alle, uavhengig om de jobber innen feltet eller ikke. Håper dere alle sammen får hjelp ❤️ (og alle andre som sliter med det samme). Skammen du føler er dessverre alt for vanlig. Men det er ikke din skam å bære. Du er sterk.

Anonymkode: 9ad2b...592

Tusen tusen takk for denne støtten. Den rørte meg til tårer...😢

Anonymkode: f7808...ceb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen tusen takk for denne støtten. Den rørte meg til tårer...😢

Anonymkode: f7808...ceb

Så fint sagt av deg. Ønsker deg alt det beste.

Anonymkode: 9ad2b...592

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen tusen takk for denne støtten. Den rørte meg til tårer...😢

Anonymkode: f7808...ceb

Ønsker også deg og familien alt det beste ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen har endret atferd siste året. Jeg forstår ikke hvorfor. Han er blitt svært krenkende i ordbruken overfor barna og til dels meg. 

Jeg kan ikke se på dette og har dratt han med til FVK. (Krevd det!). Der har han åpnet opp og jeg har også fått satt ord på dette vonde. Jeg vurderer ta med barna og dra for ingen behandler mine barn på en ydmykende måte.

Saken er at familieterapeuten "truer" med å melde til barnevernet dersom mannen ikke innfinner seg på sinnemestringskurs. Min første reaksjon var "å nei vær så snill!". Livet mitt hadde raknet om det ble sendt en bekymring til bv. Ikke fordi jeg er redd dem men fordi jeg også er fagperson innen feltet og syns selv jeg tar affære nå. Terapeuten sa han skulle ikke gjøre det fordi hav syns jeg gir god nok i omsorg og er helt på plass,men det opplevdes ubehagelig.

Jeg hadde tenkt fortrelle legen min til uken hvordan jeg har det hjemme nå. Men jeg tør jo ikke nå fordi han kanskje og vil vurdere å sende bekymring. Så da holder jeg tett og lider meg heller gjennom søvnproblemer osv som jeg ønsket ta opp.

Mannen skal firøvrig på kurs men jeg er fortsatt satt ut. Det føles skummelt å gå til FVK igjen. Jeg tør ikke... 

Tanker? 

Anonymkode: f7808...ceb

Må bare poengtere at familieterapeuten ikke truer med å melde- de er pliktige til å melde til barnevernet dersom de er bekymret for barn. Det er lovpålagt, så de gjør bare jobben sin. 

Anonymkode: e55a5...e33

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har han tatt opp dette med fastlegen? Slike forandringer skal utredes av lege! Det kan være feks hjernesvulst.

Bruker han anabole steorider? (Driver han med kroppsbygging?)

Bruker han narkotika?

Anonymkode: 8c6fe...bce

Signerer denne! 

Anonymkode: 99de1...63d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å informere om konsekvenser er ikke "å true med"

Terapeuter har opplysningsplikt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Han må komme seg til legen, du må være med. Jeg vet dessverre om en håndfull personer som har fått hjernesvulst. Han ene ganske nylig, han hadde alltid vært pliktoppfyllende og dyktig i jobben, kollegaene fortalte at han de siste måneden   E at han plutselig ga faen i det meste, unnlot å svare på Mail og tlf osv. Ble likegyldig.

Anonymkode: 824b5...da6

Faren med hjernesvulst, er at det vel ofte også kan ta ganske kort tid før man dør?! En som gikk i klasse med søstera mi før, fikk det. Jeg mener at det bare tok ca. en uke fra når familien fikk vite om det, til når han døde. 

Anonymkode: 1e047...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har han tatt opp dette med fastlegen? Slike forandringer skal utredes av lege! Det kan være feks hjernesvulst.

Bruker han anabole steorider? (Driver han med kroppsbygging?)

Bruker han narkotika?

Anonymkode: 8c6fe...bce

Du glemte spørre om han drikker mye?

Anonymkode: adcc6...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for alle kommentarer. 

Jeg vet veldig godt at terapeuter og alle som jobber i det offentlige har meldeplikt. Grunnen til at jeg skrev "truer" er fordi han la til"men jeg skal ikke gjøre det ". Så det var nok for å se en reaksjon og prøve få frem alvoret. 

Det var fryktelig tøft. Men nødvendig. Jeg er heller ikke redd for barnevernet men nå innrømme det er en stor smerte i denne situasjonen, og som nevnt er jeg fagperson selv som nå går rundt med konstant bekymring.

Senest i dag sprakk det for mannen og et voldsomt sinne kom frem. Ti minutter etter alt roet seg ville jeg ta opp situasjonen og påpekte noe han sa. Nei det hadde han ikke sagt. Han kunne oppriktig talt ikke huske det. Barna sa som meg, at jo det hadde han sagt. Han så ut som et spørsmålstegn. Veldig rart...

Jeg tror nok i bunn og grunn ikke han er fysisk syk men vi vet jo ikke. Han har en del traumer med seg fra egen oppvekst og jeg lurer på om noe nå har trigget dette og endret han på et vis. Dette er fryktelig vanskelig og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er på overfor barna og snakker mye med dem. Og jeg skal ta kontakt med legen hans igjen og kommer til å bli med til psykologen når han skal dit. 

Jeg liker ikke dette... Det er vondt for oss alle.

Ts

Anonymkode: f7808...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte spørre om han drikker mye?

Anonymkode: adcc6...615

Han er totalavholds. Bruker ingen medisiner, ikke stoff el steroider. Er ingen kroppsbygger heller... 

Anonymkode: f7808...ceb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør be om en henvisning til MR. Alzheimer kan også utredes. Hvis ikke legen tror noe på dette, gå til Volvat.

Anonymkode: 873ec...e78

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her nevnte du ikke henvisning til psykolog.

Er han nylig henvist? Uansett må du snakke med hans fastlege og fortelle alt om endringene og du bør også si til fastlegen at du mener at han bør utredes for alt tenkelig fysisk inkl hjernesvulst.

Anonymkode: 8c6fe...bce

Nylig henvist ja. Få dager siden. Men fått beskjed om at han vil bli prioritert og skal slippe vente i måneder før han kommer inn. 

Ts

Anonymkode: f7808...ceb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...