Gå til innhold

Familieterapeuten truer med melding til barnevernet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen har endret atferd siste året. Jeg forstår ikke hvorfor. Han er blitt svært krenkende i ordbruken overfor barna og til dels meg. 

Jeg kan ikke se på dette og har dratt han med til FVK. (Krevd det!). Der har han åpnet opp og jeg har også fått satt ord på dette vonde. Jeg vurderer ta med barna og dra for ingen behandler mine barn på en ydmykende måte.

Saken er at familieterapeuten "truer" med å melde til barnevernet dersom mannen ikke innfinner seg på sinnemestringskurs. Min første reaksjon var "å nei vær så snill!". Livet mitt hadde raknet om det ble sendt en bekymring til bv. Ikke fordi jeg er redd dem men fordi jeg også er fagperson innen feltet og syns selv jeg tar affære nå. Terapeuten sa han skulle ikke gjøre det fordi hav syns jeg gir god nok i omsorg og er helt på plass,men det opplevdes ubehagelig.

Jeg hadde tenkt fortrelle legen min til uken hvordan jeg har det hjemme nå. Men jeg tør jo ikke nå fordi han kanskje og vil vurdere å sende bekymring. Så da holder jeg tett og lider meg heller gjennom søvnproblemer osv som jeg ønsket ta opp.

Mannen skal firøvrig på kurs men jeg er fortsatt satt ut. Det føles skummelt å gå til FVK igjen. Jeg tør ikke... 

Tanker? 

Anonymkode: f7808...ceb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du går fra ham så vil jo han skulle ha samvær? Kanskje han til og med vil ønske 50/50.  Er det ikke hensiktsmessig å ha bv inne i en periode for å følge opp og passe på at barna har det greit hos ham? 

Anonymkode: 56604...a81

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen har endret atferd siste året. Jeg forstår ikke hvorfor. Han er blitt svært krenkende i ordbruken overfor barna og til dels meg. 

Har han tatt opp dette med fastlegen? Slike forandringer skal utredes av lege! Det kan være feks hjernesvulst.

Bruker han anabole steorider? (Driver han med kroppsbygging?)

Bruker han narkotika?

Anonymkode: 8c6fe...bce

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke, er det ikke bra at familieterapeuten pusher mannen din til å ta sinnemestringskurs? Menn er jo ikke akkurat kjent for å oppsøke hjelp uten videre. Nå tar han dette kurset så da skulle vel saken være under kontroll?

Anonymkode: 8f897...ecb

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen har endret atferd siste året. Jeg forstår ikke hvorfor. Han er blitt svært krenkende i ordbruken overfor barna og til dels meg. 

Jeg kan ikke se på dette og har dratt han med til FVK. (Krevd det!). Der har han åpnet opp og jeg har også fått satt ord på dette vonde. Jeg vurderer ta med barna og dra for ingen behandler mine barn på en ydmykende måte

Mannen har vært slik mot barna og deg i et helt helt år, før du tok affære og fikk mannen med på FVK?

JA, du bør ta med barna og dra!

 

Anonymkode: 8c6fe...bce

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må sjekkes mtp hjernesvulst. Seriøst! 

Anonymkode: 824b5...da6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han må sjekkes mtp hjernesvulst. Seriøst! 

Anonymkode: 824b5...da6

Nå blir jeg desto mer redd. Hvorfor....?

Ts

Anonymkode: f7808...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå blir jeg desto mer redd. Hvorfor....?

Ts

Anonymkode: f7808...ceb

Hvis han aldri har vært slik før, og han plutselig har begynt å få brå humørsvingninger, så kan dette være tegn på sykdom som burde utredes av lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå blir jeg desto mer redd. Hvorfor....?

Ts

Anonymkode: f7808...ceb

Plutselige endringer i adferd kan være fysisk sykdom, feks drypp/svulst som presser på deler av hjernen som styrer sinne/reaksjoner/empati/moral osv. 

Da en i nær familie fikk hjernesvulst (ifm kreft) endret personen seg fullstendig. Sint, stygg i munnen, nesten fysisk aggressiv osv)

Anonymkode: 0a54e...f84

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når personligheten endrer seg. En mann i slutten av 40-årene endret seg i løpet av 7 – 8 år fra å være en aktiv og deltakende familiefar til å bli aggressiv og kverulerende. "

"Fastlegen hadde samtaler med parterapeut om de relasjonelle og seksuelle problemene. De ulike symptomer ble imidlertid ikke sett i sammenheng, og etter to år med parterapi konkluderte terapeuten med at mannen var vrien, og at han ikke var motivert for å arbeide med samlivsproblemene. Paret valgte å ta ut separasjon, og mannen flyttet på hybel.

Etter noen måneder på hybel var hans evne til å ta vare på seg selv betydelig redusert."

". Hans symptomer og tegn var forenlige med den påviste intrakraniale svulsten."

Les mer her: 

https://tidsskriftet.no/2007/09/noe-laere-av/nar-personligheten-endrer-seg

Anonymkode: 8c6fe...bce

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Plutselige endringer i adferd kan være fysisk sykdom, feks drypp/svulst som presser på deler av hjernen som styrer sinne/reaksjoner/empati/moral osv. 

Da en i nær familie fikk hjernesvulst (ifm kreft) endret personen seg fullstendig. Sint, stygg i munnen, nesten fysisk aggressiv osv)

Anonymkode: 0a54e...f84

Uff...

Han husker ikke ting han har sagt eller gjort. Særlig når han er krass og nedlatende, så tar jeg det opp med han etterpå og han husker det ikke.... (?)

Jeg har vært redd for psykisk sykdom....?

Anonymkode: f7808...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uff...

Han husker ikke ting han har sagt eller gjort. Særlig når han er krass og nedlatende, så tar jeg det opp med han etterpå og han husker det ikke.... (?)

Jeg har vært redd for psykisk sykdom....?

Anonymkode: f7808...ceb

Jeg synes du burde ta han med til legen. Hukommelsestap kan også være pga sykdom som burde sjekkes opp av lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uff...

Han husker ikke ting han har sagt eller gjort. Særlig når han er krass og nedlatende, så tar jeg det opp med han etterpå og han husker det ikke.... (?)

Jeg har vært redd for psykisk sykdom....?

Anonymkode: f7808...ceb

HVORFOR ER HAN IKKE UTREDET AV LEGE?!!!!! Du har vært redd for at det var psykisk sykdom OG HVA GJORDE DU MED DET? Oppfordret du han til å dra til legen?

Anonymkode: 8c6fe...bce

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uff...

Han husker ikke ting han har sagt eller gjort. Særlig når han er krass og nedlatende, så tar jeg det opp med han etterpå og han husker det ikke.... (?)

Jeg har vært redd for psykisk sykdom....?

Anonymkode: f7808...ceb

Han må komme seg til legen, du må være med. Jeg vet dessverre om en håndfull personer som har fått hjernesvulst. Han ene ganske nylig, han hadde alltid vært pliktoppfyllende og dyktig i jobben, kollegaene fortalte at han de siste måneden   E at han plutselig ga faen i det meste, unnlot å svare på Mail og tlf osv. Ble likegyldig.

Anonymkode: 824b5...da6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør snakke med hans fastlege og fortelle om alle endringene, og be fastlegen hans om å kalle han inn og få han utredet.

Anonymkode: 8c6fe...bce

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du bør snakke med hans fastlege og fortelle om alle endringene, og be fastlegen hans om å kalle han inn og få han utredet.

Anonymkode: 8c6fe...bce

Enig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HVORFOR ER HAN IKKE UTREDET AV LEGE?!!!!! Du har vært redd for at det var psykisk sykdom OG HVA GJORDE DU MED DET? Oppfordret du han til å dra til legen?

Anonymkode: 8c6fe...bce

Tror du at du hjelper meg i situasjonen ved å klandre meg?

Selvsagt har jeg dratt han til legen og han tok masse prøver og konkluderer med at han er nok litt sliten av jobben. Fikk en ukes sykmelding. 

Selvom endringen har kommet siste året så var det jo ikke like alvorlig i starten, og derfor har det jo tatt tid før FVK ble nødvendig osv.

Om det viser seg å IKKE være sykdom /svulst e.l så er det jo også grunn til bekymring!

Dette er "endringene "

Mye mer sur og sint 

Trettere og sover dårlig 

Nedlatende ordbruk 

Kritisk 

Konstant sliten 

Husker ikke alle kjipe episoder 

Elendig hukommelse - jeg kan feks be han hente en brus i Kjøleskapet og når han kommer inn på kjøkkenet roper han "hva var det jeg skulle hente?"(Evt kommer han tilbake med noe helt annet)

Barna er periodevis redd han 

Han kan si skikkelig stygge ting til meg og barna, hvor håpløse vi er

....

Det skal sies at mannen har hatt en traumatisk oppvekst. Begge foreldre døde tragisk da hav var 7 år. Dette er aldri bearbeidet i terapi.

Så kan det være at noe nå, senere tid, kan ha utløst en form for psykisk ustabilitet hos han?

Anonymkode: f7808...ceb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...