Gå til innhold

Samboer preget av mobbing i barndommen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde en kjæreste som var tidligere mobbeoffer, han var også veldig preget. Han var fullstendig uimotakkelig mot kritikk og gikk alltid i forsvarsposisjon, ble direkte ufin hver eneste gang. Dette ble rett og slett for mye for meg og var en direkte grunn til bruddet. 

Anonymkode: ea809...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

FOR en tåpelig kommentar!!        

Anonymkode: 83c98...5ec

Ikke fra mitt ståsted. Men det er muligens ikke så rart?

Gutta som spilte fotball med litt suksess i kretsen på lavere nivå var fulle av seg selv.

Blåst opp med varmluft over hvor gode de var og skryt og oppbacking fra alle rundt. De var populære hos damene og lærere og ego blei bare større.

De oppførte seg som pompøse rasshøl for de mente de var de kuleste og fortjente det.

Ingen av dem kom lenger enn et innhopp i 1 divisjon. 

Mannen til TS har sannsynligvis vært offer for denne selvhøytidelig gjengen. Og min erfaring er lik hans. Selv om jeg aldri ble mobba eller utestengt. Oppførselen er rimelig typisk. 

Anonymkode: 38121...e5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

`Husker på jakten på kjærligheten, ei dame som ble sammen med en bonde. Og når tv kameraene var på dem hjemme hos svigers til bonden, så sier hun til "hele" Norge at hun har vært mye mobbet i oppveksten. Det damer ikke forstår er at det er ganske nedlatende for en mann å være sammen med et mobbeoffer, fordi du selv blir sett på som taperen som fikk ho mobbe damen. Det er mye bedre at disse damene holder dette for seg selv, og heller jobber med å komme over det hos psykolog etc. De fleste (både menn og kvinner) har både blitt mobbet og mobber andre.

Anonymkode: 4912c...5e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det damer ikke forstår er at det er ganske nedlatende for en mann å være sammen med et mobbeoffer, fordi du selv blir sett på som taperen som fikk ho mobbe damen. 

Anonymkode: 4912c...5e8

Mener du ydmykende? 

Man er bare taper hvis man tror det selv. Men noen er jo ganske ungdomsskolen i hodet hele livet.

Anonymkode: b141c...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du ydmykende? 

Man er bare taper hvis man tror det selv. Men noen er jo ganske ungdomsskolen i hodet hele livet.

Anonymkode: b141c...078

Ja eller kanskje at damen føles "svak". Ingen ønsker å være sammen med noen som er blitt mobbet, da det ses på som en svakhet. >Blir litt som om du er mann og sier du er jomfru når du møter en dame i 40 årene, da vil kvinnen synes mannen er svak\-eller et utskudd fra mengden om du skjønner. 

Anonymkode: 4912c...5e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja eller kanskje at damen føles "svak". Ingen ønsker å være sammen med noen som er blitt mobbet, da det ses på som en svakhet. >Blir litt som om du er mann og sier du er jomfru når du møter en dame i 40 årene, da vil kvinnen synes mannen er svak\-eller et utskudd fra mengden om du skjønner. 

Anonymkode: 4912c...5e8

Det er det dummesteeeee jeg har lest på KG på snart 10 år! Wow, gratulerer. Dette fortjener fest med krone og ballonger.

Anonymkode: 0661e...d01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.5.2019 den 14.26, AnonymBruker skrev:

Ja, du har nok rett i at vi må ta en ny prat om dette. For det kommer ikke til å løse seg av seg selv. 

Ble selv også mobbet som barn men ikke i like stor grad. Men jeg tenker at de som mobbet også hadde sine ting å håndtere og at man ikke kan stille barn til ansvar for evig for slike ting. Og det med at vårt framtidige barn kanskje vil spille fotball er han helt i mot. Noe jeg syns er helt forferdelig. Er ikke noe glad i fotball selv men mener jo heller ikke at det er noe galt i å drive med det. Er jo ikke der mobbere blir til. 

Anonymkode: b0458...08b

I forhold til å få barn sammen, så vil jo barnet bli påvirket på enda flere måter. Jeg leste det du skrev om at han ikke snakker så mye om det blant andre, men et barn vil bo i samme hus som han og være der hele tiden. Barnet vil på et eller annet tidspunkt plukke opp holdninger, bli påvirket av dem, ta dem med seg ut til andre, og på den måten selv kunne bli oppfattet som en mobber. Det trenger ikke bli sånn, men han vil jo også ekskludere eget barn fra aktiviteter, venner (pga dialekt f.eks.) osv. hvis barnet ikke får gjøre det det har lyst til pga fars opplevelser i barndommen. Opplevelser barnet er helt uskyldig i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎05‎.‎2019 den 10.01, AnonymBruker skrev:

Min er erfaring er at de som spilte fotball på ungdomsskolen og videregående stort sett er drittfolk. Høy på seg selv så det holder.

Din samboer har jo rett.

Anonymkode: 38121...e5b

Dette;

Anonymkode: 66c78...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja eller kanskje at damen føles "svak". Ingen ønsker å være sammen med noen som er blitt mobbet, da det ses på som en svakhet. 

Anonymkode: 4912c...5e8

Jeg som eks-mobbeoffer har null problemer med å få meg kjæreste. Tro meg.

Jeg blir faktisk omsverma i voksen alder for mange av de samme tingene jeg blei mobba for som barn, f.eks at jeg er følsom, smart og kler meg klassisk.

Jeg gikk også til psykolog i ung alder og plukka derfor tidlig av meg mange uvaner som andre har, f.eks å skylde på andre. 

Det er ikke hemmelig at jeg har blitt mobba, jeg har faktisk vært i avisa med det to ganger. 

Anonymkode: b141c...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...