Gå til innhold

Du som ser ung ut for alderen - når begynte det å jevne seg ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så gøy at alle ser yngre ut enn de er. 

Anonymkode: 13210...207

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så gøy at alle ser yngre ut enn de er. 

Anonymkode: 13210...207

Bortsett fra meg :( 

Anonymkode: 68370...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæhæ!!!! Morsom med sånne ironiske innlegg. Kul tråd

Anonymkode: 78748...19b

Lol, morsom du. Janteloven står høyt i kurs her i nisselandet ser jeg. 

Anonymkode: 51164...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 30 folk tipper jeg er i midten av 20 årene. Alltid fått høre at jeg ser yngre ut enn det jeg er. Så det har ikke utgjevnet seg enda for min del.

Men føler meg egentlig som en pansjonist (70-80 år eller noe). Jeg føler jeg er en ekstremt kjedelig person 😂.

Anonymkode: 949ac...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2019 den 8.55, AnonymBruker skrev:

Ikke noe vits i å spørre om dette på KG, for her ser visstnok alle ut som om de er 10-15 år yngre 🙄

Anonymkode: a48ba...1c5

 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så gøy at alle ser yngre ut enn de er. 

Anonymkode: 13210...207

La meg påpeke to viktige ting her:

1. Tråden henvender seg til de som ser ung ut for alderen, og da er det selvfølgelig de som svarer.

2. Det er over 100.000 medlemmer her på forumet. Har alle skrevet innlegg her og påstått at de ser unge ut for alderen? Nei.

Anonymkode: 8c778...220

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så gøy at alle ser yngre ut enn de er. 

Anonymkode: 13210...207

Tråden handler jo om det, så det er naturlig at de som ser yngre ut enn de er svarer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, jeg opplever det samme. Er 30 år. Tok bussen en gang, og jeg fikk barnebillett. 

 

Anonymkode: 39536...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/10/2019 at 7:57 PM, AnonymBruker said:

Hei. Jeg er en kvinne på 30 år som veldig ofte får høre at jeg ser veldig ung ut, de fleste tror at jeg fremdeles går på vgs, og jeg blir bedt om legitimasjon når jeg kjøper alkohol, men også flaxlodd og lignende. Jeg er ganske lav (160, ikke så langt under gjennomsnittet) og slank, og tydeligvis ganske barnlig i ansiktet. Det er stort sett ikke noe problem for meg, men nå er jeg ferdig utdannet og er veldig bekymret for å ikke bli tatt seriøst som profesjonell. Jeg bruker briller til daglig, og syns selv at de får meg til å se eldre ut, men det er det visst bare jeg som syns.

Dette er tydeligvis genetisk, mamma fikk beskjed om å handle i barn/ungdomsavdelingen frem til hun var passert 30, men det var også mye pga hennes spede kroppsbygning. 

Når begynte det å jevne seg litt ut for dere andre? Når begynte dere å se ut som alderen deres? Jeg syns bare det er stas dersom noen tror jeg f.eks. er 25, men det er litt kjedelig å bli tatt for å være 16-17 hele tiden. 

Jeg opplever ofte å ikke bli tatt seriøst i diskusjoner fordi folk tror jeg er mye yngre enn dem, og at jeg derfor ikke har like mye kunnskap som dem, og det er ganske slitsomt. 

Anonymkode: 6edff...900

33 år, tror jeg. 

Samtidig tror jeg at jeg raskt kunne ha blitt oppfattet som fem år eldre hvis jeg hadde hatt en kortere og mer markert frisyre, brukt veske i stedet for sekk, og brukt høyhælte/mer proffe sko fremfor joggesko. 

Anonymkode: 46d72...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Jobber i hjemmesykepleien og ekkelt når pasienter sier "hva skal du bli når du blir voksen da?"

"Uff at du kan like denne jobben, du som kun er en ungjente"

"Du skulle ikke vært her i kveld, du skulle da vært på fest du med dine gjevnaldrede"

Jeg er 30 år og helsefagarbeider 

Anonymkode: 0e78d...1e4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kalle meg godt voksen, men folk som ikke kjenner meg gir meg mange «voksen råd» når jeg blir voksen🤪

F.eks at jeg må vente så lenge som mulig med å få barn for jeg kommer til å miste timeglassfasongen min, heller ikke amme for det vil ødelegge puppene mine. Får spørsmål om hva jeg skal bli når jeg blir stor. En sjelden gang jeg går ut på byen med kolleger i alle aldre. Som oftest havner jeg sammen med de yngste men de tror jeg er like gammel som de. De er 25-30. Da må jeg vise legitimasjon på utesteder. 
 

Jeg får en del oppmerksomhet fra menn og da fra 20 til 50 åringer😅

 

Jeg er avslappet i forhold til utseendet mitt og bruker ikke sminke eller parfymerte produkter. Er ganske mørk i huden og er lita. Har ikke rukket å få rynker enda. 
 

Mine søstre ser også ung ut for alderen. Min mor som er 70 har lite rynker og blir tatt for å være mye yngre enn hun er. 

Anonymkode: 5c73d...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at det har begynt å jevne seg ut nå. Dvs blir fremdeles spurt på polet om jeg er eldre enn 25, men blir i det minste ikke bedt om å vise legitimasjon. Er 46 år😂 

Når det gjelder det å bli tatt seriøst, så har det hjulpet for meg å kle meg mer damete. Ikke kjærring altså, men merker som Filippa K og Boss (ispedd rimeligere klær fra HM og Zara ol). 

Synes det er fint at jeg ser yngre ut, men har også tenkt om det er noe med utstrålingen min, fremstår jeg barnslig feks.  Jeg har derfor fokus på å snakke dannet og ikke bruke «ungdomsord», og te meg som en på min alder. Nå hørtes det kanskje ut som at jeg har blitt fryktelig kjedelig, men dette er altså bevisste tiltak for å ikke bli tatt for å være «ung og uerfaren». 

Anonymkode: 67e66...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 61, men blir tatt for å være i siste halvdel av 40- årene. Kjæresten min er mye yngre enn meg. 

Anonymkode: 72736...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja.. er 50 å folk tror jeg knapt har fylt 40. Så det varer livet ut?

Anonymkode: 86165...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2019 den 19.57):

Hei. Jeg er en kvinne på 30 år som veldig ofte får høre at jeg ser veldig ung ut, de fleste tror at jeg fremdeles går på vgs, og jeg blir bedt om legitimasjon når jeg kjøper alkohol, men også flaxlodd og lignende. Jeg er ganske lav (160, ikke så langt under gjennomsnittet) og slank, og tydeligvis ganske barnlig i ansiktet. Det er stort sett ikke noe problem for meg, men nå er jeg ferdig utdannet og er veldig bekymret for å ikke bli tatt seriøst som profesjonell. Jeg bruker briller til daglig, og syns selv at de får meg til å se eldre ut, men det er det visst bare jeg som syns.

Dette er tydeligvis genetisk, mamma fikk beskjed om å handle i barn/ungdomsavdelingen frem til hun var passert 30, men det var også mye pga hennes spede kroppsbygning. 

Når begynte det å jevne seg litt ut for dere andre? Når begynte dere å se ut som alderen deres? Jeg syns bare det er stas dersom noen tror jeg f.eks. er 25, men det er litt kjedelig å bli tatt for å være 16-17 hele tiden. 

Jeg opplever ofte å ikke bli tatt seriøst i diskusjoner fordi folk tror jeg er mye yngre enn dem, og at jeg derfor ikke har like mye kunnskap som dem, og det er ganske slitsomt. 

Anonymkode: 6edff...900

Snart 50 og er enda ikke kommet der

Anonymkode: 54098...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir straks 32 og det har dessverre ikke rettet seg ut enda 😒. Men jeg er veldig lav i tillegg så det kan kanskje ha noe å si. Jeg har litt ekstra på kroppen da så kan ikke handle i barneavdeling lengre, men de fleste tror jeg er rundt 20 år (nei, jeg ber de ikke gjette, men de blir så overrasket når jeg sier hvor gammel jeg er). 

Anonymkode: 8f543...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er 61, men blir tatt for å være i siste halvdel av 40- årene. Kjæresten min er mye yngre enn meg. 

Anonymkode: 72736...d07

Samme her, er i femtiåra, men ser ut som jeg er mye yngre. Og har en yngre kjæreste. 

Er slank og veltrent, tror det hjelper på at jeg er såpass "spenstig og lettpåtå" også :) 

Anonymkode: f689d...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. Jeg begynte å se yngre ut enn jeg er da jeg var i slutten av tjueårene. 

Folk sier fremdeles at jeg ser yngre ut enn jeg er, men nå er jeg i slutten av førtiårene.

Anonymkode: 16958...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jobber i hjemmesykepleien og ekkelt når pasienter sier "hva skal du bli når du blir voksen da?"

"Uff at du kan like denne jobben, du som kun er en ungjente"

"Du skulle ikke vært her i kveld, du skulle da vært på fest du med dine gjevnaldrede"

Jeg er 30 år og helsefagarbeider 

Anonymkode: 0e78d...1e4

For folk på sykehjem er jo 50-åringer unge ;) 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...