Gå til innhold

Du som ser ung ut for alderen - når begynte det å jevne seg ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid blitt tatt for å være mye yngre enn jeg er, men nå i en alder av 58 år så har det begynt å jevne seg ut. Nå tror jeg de fleste synes jeg ser ut for å være midt i femtiåra, og  jeg ser det faktisk selv også, det har skjedd en del endringer spesielt de to siste årene. Helt greit for meg :) 

Anonymkode: 78215...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

Jeg er 24 folk tror jeg er 16 glad jeg holder meg ung jeg

Stakkars kjæresten din, da han kan tolkes som ....

Anonymkode: b7285...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er en kvinne på 30 år som veldig ofte får høre at jeg ser veldig ung ut, de fleste tror at jeg fremdeles går på vgs, og jeg blir bedt om legitimasjon når jeg kjøper alkohol, men også flaxlodd og lignende. Jeg er ganske lav (160, ikke så langt under gjennomsnittet) og slank, og tydeligvis ganske barnlig i ansiktet. Det er stort sett ikke noe problem for meg, men nå er jeg ferdig utdannet og er veldig bekymret for å ikke bli tatt seriøst som profesjonell. Jeg bruker briller til daglig, og syns selv at de får meg til å se eldre ut, men det er det visst bare jeg som syns.

Dette er tydeligvis genetisk, mamma fikk beskjed om å handle i barn/ungdomsavdelingen frem til hun var passert 30, men det var også mye pga hennes spede kroppsbygning. 

Når begynte det å jevne seg litt ut for dere andre? Når begynte dere å se ut som alderen deres? Jeg syns bare det er stas dersom noen tror jeg f.eks. er 25, men det er litt kjedelig å bli tatt for å være 16-17 hele tiden. 

Jeg opplever ofte å ikke bli tatt seriøst i diskusjoner fordi folk tror jeg er mye yngre enn dem, og at jeg derfor ikke har like mye kunnskap som dem, og det er ganske slitsomt. 

Anonymkode: 6edff...900

Så snart jeg begynte med barn.
Rundt 32år ganske presist.
Nå når de sier jeg ser ung ut så er det 2-3år bare yngre.
Før så jeg ut som rene ungdommen. 

Anonymkode: b1acd...a35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg nærmer meg 40. Ble bedt om legitimasjon på polet når jeg var 36

Anonymkode: 10d9d...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40, og måtte vise legitimasjon på polet for noen måneder siden. Så det har vel ikke jevnet seg ut enda...

Anonymkode: 8b0f4...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 26 ca, er 30 nå. Folk gjetter som regel at jeg er alderen min +/- 2 år, men tidligere trodde de gjerne jeg var 5-7 år yngre enn jeg var. Ingen gjettet noen gang at jeg var eldre, og de fleste hadde vanskelig å tro på meg da jeg sa alderen min.

Anonymkode: 07a5e...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter jeg fylte 50. Men ser fortsatt yngre ut enn det jeg er, men ikke så mange år som jeg gjorde før.

Anonymkode: a6bbc...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår frustrasjonen din, samtidig som du også må ta det som et kompliment.

Jeg ble tatt for å være søsteren til datteren min på 5 år (da) av en vikar i barnehagen, da jeg var rundt din alder 😛.

Følte også mange ganger at jeg måtte jobbe hardere for å bli tatt seriøst, spesielt da jeg fikk barn (ung mor ifht dagens standard), kunne lett tas for å være 14-15 år, spesielt av litt eldre mødre :fnise:

Det har jevnet seg ut etter 3 barn og smilerynker som er der når jeg ikke smiler også, men fortsatt får jeg høre «men hun ser jo så ung ut» når folk sier jeg har en datter som er såpass gammel som hun er 🤪

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er noe alle skriver om her inne jeg, så det er kanskje bare en høffelighetsfrase folk driver med? 
Det kommer an på øyet som ser, og hvordan du oppfører deg og kler deg også tror jeg. 
Det er ikke bare en eneste ting som avgjør hvor gammel du ser ut. 
Det er huden, håret, klær, tenner (gule/brune tenner får deg til å virke eldre), skjelettet/kroppsfasong, streker på hals, linjer i panna, øyelokk, bryn, høyde. En lavere person med babyface har større sjanse for å kanskje ikke ha vokst ferdig enda, derfor spør de om leg. 

Jeg har likevel opplevd å møte ei på 18, jeg trodde hun var 25, men hun var 18. stakkars dame tenkte jeg, bra jeg ikke sa noe. Hun gjettet derimot meg til 19, jeg er 28. Vet ikke hvorfor, jeg er norsk, hun fransk. Hun fester hver helg, hver bidige helg. Jeg er avholds..kanskje har det litt å si, så bruker jeg solkrem.

Anonymkode: cf5eb...84f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser fortsatt yngre ut enn jeg er (er 43), men ser jo ikke ut som jeg er 20 lenger. Får høre alt fra «slutten av 20-åra» (ikke i dagslys!) til 35. Jeg er barnslig for alderen også så det passer meg utmerket. Gruer meg til «I look my age» og blir den patetiske gamle dama på Marvelfilmene, eller litt småbrisen på dansegulvet 😂😂 Etter å ha sett Patti Smith danse rundt på scenen i en alder av 70+ er det mitt nye forbilde 👍

Anonymkode: e6a78...7cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange i samme båt som meg. Jeg er i 30-årene, men folk er alltid veldig overrasket når de får høre alderen min. Begynner å bli litt lei av å vise ID ved ølkjøp da... Jeg er veldig barnslig av meg, ler veldig mye, har god humor, og generelt tuller mye, Har skikkelig babyface, ikke en eneste rynke, men er ganske høy. Tror bare visse personer har genetiske disposisjoner til å se ung ut. Men regner med det kommer til å endre seg når jeg er 40-50, hehe. 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ung ble jeg fortalt jeg så eldre ut enn jeg var, og nå får jeg høre jeg ser yngre ut (om enn ikke ung - men folk pleier ta meg for å være ca. 5 år yngre enn jeg faktisk er). :vetikke: Tror kanskje jeg var mest i takt med riktig alder i 20-30 årene. 

 

For så vidt bare svar på 2. halvpart av spørsmålet dette da. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to barn og svært lite søvn😄 tror jeg får en ny rynke hver bidige natt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte vise leg på polet til jeg var rundt 35. Da fikk jeg problemer med melasma og da ser man veldig mye eldre ut :( Har også forfalt i huden på grunn av insomnia og ser sikkert ti år eldre ut. 

Anonymkode: 51164...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette er noe alle skriver om her inne jeg, så det er kanskje bare en høffelighetsfrase folk driver med? 
Det kommer an på øyet som ser, og hvordan du oppfører deg og kler deg også tror jeg. 
Det er ikke bare en eneste ting som avgjør hvor gammel du ser ut. 
Det er huden, håret, klær, tenner (gule/brune tenner får deg til å virke eldre), skjelettet/kroppsfasong, streker på hals, linjer i panna, øyelokk, bryn, høyde. En lavere person med babyface har større sjanse for å kanskje ikke ha vokst ferdig enda, derfor spør de om leg. 

Jeg har likevel opplevd å møte ei på 18, jeg trodde hun var 25, men hun var 18. stakkars dame tenkte jeg, bra jeg ikke sa noe. Hun gjettet derimot meg til 19, jeg er 28. Vet ikke hvorfor, jeg er norsk, hun fransk. Hun fester hver helg, hver bidige helg. Jeg er avholds..kanskje har det litt å si, så bruker jeg solkrem.

Anonymkode: cf5eb...84f

Det er akkurat det. Skal man gjette velger man alltid lavt tall for å ikke fornærme noen. 

Anonymkode: 51164...44a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner med hva du mener med å ikke bli tatt seriøst av jevngamle i diskusjoner 😂. Men snu det til din fordel 😉  mange som snakket som de er verdensmestre og pratet til meg som et barn,  men hvis du gjør de klar over alderen din så blir enkelte satt ut..  Viser seg at de er 10-15 år yngre enn deg.. Da føler de seg ofte passe teit 😂.  Like moro hver gang 👍

Anonymkode: 2c7fc...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skjedde nesten på slaget jeg fylte 45. Jeg tror det kom av egen visshet, og skal gladelig innrømmet at jeg faktisk er fornøyd med å ikke bli tatt for å være i 20-årene mer. 

Anonymkode: 5da86...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk gjetter lavere alder betyr jo ingenting, da. De fleste gjetter jo 5-10 år yngre enn de egentlig tror for å unngå å fornærme noen. Og de på polet tror alle under 50 er for unge til å kjøpe alkohol :P De er ekstremt nøye fordi de kan havne i alvorlig trøbbel dersom de faktisk selger til noen under 18/20 år, ikke fordi de tror 35-åringer er 17. 

Hvor gamle man tror folk er handler ikke bare om utseende, men kanskje i vel så stor grad om hvilken situasjon man møter dem i. Selv har jeg lett for å tro at alle jeg møter som er i en eller annen form for "autoritetsposisjon" (overordnede i jobbsammenheng, saksbehandlere, leger etc) er eldre enn meg, mens jeg på samme måte har lett for å tro at personer jeg møter som er på samme nivå som meg (kolleger, medstudenter da jeg studerte, andre foreldre jeg møter i barnas barnehage/skole osv) er på samme alder som meg (med mindre det er åpenbart at de er mye eldre, så klart). Hvilke forventninger og mer eller mindre ubevisste fordommer man har angående alder spiller i veldig stor grad inn.

Anonymkode: 04289...07f

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tatt for å være typ 16-17 frem til barn nr 2. Da var jeg 28, og da sa det booom. Da fikk jeg mye smalere fjes (hardt svangerskap!), gikk ned ca 10 kg, fikk mine første rynker, og- 😱 - ordentlig grått hår(!). Så måtte begynne å farge håret. Nå er jeg 30 og opplever at jeg blir tatt for ca det..

Anonymkode: b3727...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 år men blir lett tatt for å være 16 år. Har hørt flere som har kommentert det. Ufattelig slitsomt når de ser "ned" på meg fordi de tror at jeg er et barn. Husker jeg var på jobb og hadde med en person på opplæring. Da snakte kundene hele tiden til henne fordi de trodde at jeg bare var i praksis eller noe.

Anonymkode: 93229...5dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...