Gå til innhold

Du som ser ung ut for alderen - når begynte det å jevne seg ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble spurt om legg på polet til jeg var over 40. Nå er jeg noen år eldre og vil påstå at jeg ser langt yngre ut enn mange av mine jevngamle medsøstre.  Det er jo bare å sammenligne rynker, holdning og klesstil.  Er heldig genetisk antar jeg, men så er jeg også over gjennomsnittet opptatt av hudpleie da,   Men dette er det jo ingen her som tror på så jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder å skrive det. :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 38 men har i løpet av det siste året blitt tatt for å være 15-16 år tre ganger. Blir tatt for å være elev (jeg er lærer), eller for å være storesøster til 10-åringen min. Det er helt ærlig litt irriterende, selv om det motsatte selvsagt hadde vært verre (om folk trodde jeg var 55 liksom). Jeg er liten av vekst og det har nok litt å si. 

Anonymkode: 103dd...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars kjæresten din, da han kan tolkes som ....

Anonymkode: b7285...b94

Det var ironi da . Herrejesus de ble nevnt engang av en idiot på Tull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk her tar alt så seriøst 😂😂😂😂bare de at jeg ser ung ut enda 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på øyet som ser, og hvordan du oppfører deg og kler deg også tror jeg. 
Det er ikke bare en eneste ting som avgjør hvor gammel du ser ut. 
Det er huden, håret, klær, tenner (gule/brune tenner får deg til å virke eldre), skjelettet/kroppsfasong, streker på hals, linjer i panna, øyelokk, bryn, høyde. En lavere person med babyface har større sjanse for å kanskje ikke ha vokst ferdig enda, derfor spør de om leg. 

Anonymkode: cf5eb...84f

Jeg tror og spesielt klesstil, atferd og kroppsform har mye å si. Jeg er 40år og har veldig lite rynker sammenlignet med venninner. Men jeg er og lav, har små pupper, er slank og har veldig lite hode. Går mest i jeans og genser. Jeg er veldig ung til sinns og spøker mye. Alt det sammenlagt gjør at jeg virker yngre. Nye kolleger blir alltid overrasket når jeg nevner alderen. Jeg tror det jevner seg ut på min alder,  underhudsfettet blir mindre og man blir ofte tynnere i ansiktet og mister "babyfettet" i kinnene. 

Anonymkode: 6fa3a...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 37 i år og fortsatt spurt om leg. Ser litt «barnslig» ut i ansiktet, ikke stygt, men har trekk som mange vokser fra seg rundt 20 års alderen. 

Har alltid blitt tatt for å være i 20-årene. Nye kolleger tror alltid at jeg er nyutdannet og at kjæresten min, som er 43 er myyye eldre enn meg. De får alltid sjokk når jeg sier at jeg har jobbet i 12 år etter endt master. 

Satser på at det begynner å jevne seg ut etter hvert som jeg får rynker. Har alltid hatt veldig elastisk hud, så er lite linjer å spore foreløpig, men det kommer vel snart.

Anonymkode: 7b06d...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 33 nå. Blir ofte ikke tatt seriøst i jobbsammenheng fordi folk tror jeg er 19-20 år og rett ut fra videregående. Har flere barn og husker at ei gammel dame okket seg når jeg som 25åring hadde med meg babyen min på butikken. "Nei huff, du er alt for ung til å ha barn".

Anonymkode: 3a36d...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27, de fleste tror jeg er under 20, veldig irriterende i jobbsammenheng, tok lang tid før flere av de på jobb forsto at jeg var en ansatt og ikke en praksiselev fra vgs.. når de får vite hvor gammel jeg er, så sier de alltid at de syntes jeg var så voksen for alderen. 

For min del har ikke det å få barn hatt noe innvirkning, jeg er gravid med nr 4.

Gjett om folk for sjokk når jeg sier hvor mange barn jeg har, de tror jeg er en tenåring! 

Mannen min er 30, han ser og ut som han kunne vært 20, ikke så positivt i forhold til det at folk behandler oss annerledes. 

Anonymkode: ff7e4...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i London for mange år siden. Var 26 år den gangen og gift. Vi skulle ta undergrunnsbanen og mannen min skulle kjøpe billetter og fikk spm? Is she under 15? Ikke spesielt artig, men vi hadde mye moro med det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe vits i å spørre om dette på KG, for her ser visstnok alle ut som om de er 10-15 år yngre 🙄 Altså, det er veldig sjeldent jeg møter noen som ser langt yngre ut enn alderen tilsier.. Så godt som aldri. 

Jeg har ei storesøster på 38. Hun ble lenge tatt for å være yngre. Men det har nok ingenting med ung hud å gjøre, for hun har hatt linjer og sinterynke siden hun var 25. Det er nok heller det at hun er liten og sped med langt hår. 

Anonymkode: a48ba...1c5

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snudde andre veien på et punkt. Da jeg var tenåring, ble jeg alltid tatt for å være i 20-åra, men etter jeg fikk barn som 24-åring, begynte det å gå andre veien og blir alltid tatt for å være betraktelig yngre. Jeg er nå bare måneder unna 50-årsdagen, men folk tenker som oftest at jeg er i siste halvdel av 30-årene. Jeg ser jo selv at jeg har vært utrolig heldig på hudfronten, med lite rynker, men tror at det som får folk til å tippe yngre har mye mer med klesstil og oppførsel å gjøre. Jeg har en ganske rocka klesstil og er barnslig så det holder. Det lurer nok mange til å se litt bort fra de faktiske forhold. :)

Anonymkode: 36800...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe vits i å spørre om dette på KG, for her ser visstnok alle ut som om de er 10-15 år yngre 🙄 Altså, det er veldig sjeldent jeg møter noen som ser langt yngre ut enn alderen tilsier.. Så godt som aldri. 

Jeg har ei storesøster på 38. Hun ble lenge tatt for å være yngre. Men det har nok ingenting med ung hud å gjøre, for hun har hatt linjer og sinterynke siden hun var 25. Det er nok heller det at hun er liten og sped med langt hår. 

Anonymkode: a48ba...1c5

Jeg mener ikke selv at jeg ser mye yngre ut enn jeg er, men folk tar feil likevel. Det er vel ganske vanlig. Og siden tråden var et spørsmål om dette, så svarer gjerne de som blir tatt for å være yngre?

Anonymkode: 103dd...621

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 40år og har veldig lite rynker sammenlignet med venninner. Men jeg er og lav, har små pupper, er slank og har veldig lite hode.

Anonymkode: 6fa3a...378

Så størrelsen på hodet har noe å si for om man ser ung eller gammel ut? Betyr lite hode kanskje at man har mindre i hodet, og dermed oppfører seg litt barnsligere enn ellers, noe som også har betydning for oppfatningen av alder?

Anonymkode: 10b6e...d73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så størrelsen på hodet har noe å si for om man ser ung eller gammel ut? Betyr lite hode kanskje at man har mindre i hodet, og dermed oppfører seg litt barnsligere enn ellers, noe som også har betydning for oppfatningen av alder?

Anonymkode: 10b6e...d73

Det her må være det dummeste jeg har lest. Jeg er også lav, slank og har lite hode (får på meg barnehjelm), men jeg har langt mere i hodet enn de fleste. Du burde kanskje lese litt om hjernen hvis du tror at størrelse har en sammenheng med innhold. 

Blir forøvrig tatt for å gå på videregående selv om jeg er 30 år. Folk blir sjokkerte når de får høre alderen min. Tror det er fordi jeg er lav og har et ganske rundt ansikt. 

Anonymkode: c33b9...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det som endret seg ved utseendet ditt da? Eller var det mest det at folk la to og to sammen og antok at du ikke var så ung? For det er nemlig også en ting jeg har tenkt på, er redd for å få sånne merkelige fordommer mot meg når jeg en gang blir gravid. 

Anonymkode: 6edff...900

Er nok mangel på søvn som gjorde det. Jeg ser at ansiktet mitt ser mye bedre ut etter en god natts søvn, men i babyperioden er det jo litt stress.

Anonymkode: 5aea9...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble alltid tatt for å være yngre enn jeg var, frem til et sted mellom 35 og 40. Da sluttet det å komme kommentarer om at jeg så yngre ut. Til info fikk jeg barn da jeg var 33, og med nattevåk og nesten ingen søvn, samt mitt første grå hår i en alder av 34-35, så er det kanskje ikke så rart at alderen plutselig innhentet meg 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, jabx skrev:

Er det ingen som ser eldre ut? 😄

Joda, men dette er en skrytetråd 😅

Anonymkode: dfa63...fb2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk barnebillett på bussen 36 år gammel og måtte vise legitimasjon 38 år gammel for å få kjøpe et dataspill med attenårsgrense. Syntes det var stas, jeg 😁.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette er noe alle skriver om her inne jeg, så det er kanskje bare en høffelighetsfrase folk driver med? 
Det kommer an på øyet som ser, og hvordan du oppfører deg og kler deg også tror jeg. 
Det er ikke bare en eneste ting som avgjør hvor gammel du ser ut. 
Det er huden, håret, klær, tenner (gule/brune tenner får deg til å virke eldre), skjelettet/kroppsfasong, streker på hals, linjer i panna, øyelokk, bryn, høyde. En lavere person med babyface har større sjanse for å kanskje ikke ha vokst ferdig enda, derfor spør de om leg. 

Jeg har likevel opplevd å møte ei på 18, jeg trodde hun var 25, men hun var 18. stakkars dame tenkte jeg, bra jeg ikke sa noe. Hun gjettet derimot meg til 19, jeg er 28. Vet ikke hvorfor, jeg er norsk, hun fransk. Hun fester hver helg, hver bidige helg. Jeg er avholds..kanskje har det litt å si, så bruker jeg solkrem.

Anonymkode: cf5eb...84f

Nei, jeg skal love deg at det ikke er en høflighetsfrase når jeg hver gang blir spurt om jeg skal ha barnebillett (som regel må man være 14 år for å få barnebillett) på alt der man kan få barnebillett. Til og med når jeg er med kjæresten spør de meg om jeg skal ha barnebillett og han vanlig billett, så nå har han begynt å si at jeg skal ha voksenbillett før de rekker å spørre fordi han vet jeg blir litt flau og lei meg av å føle at jeg ser ut som et barn. Jeg er jo 23 år og føler meg som en dame siden jeg i grunnen har leilighet, bil og full jobb. Da er det ikke kjempegøy at folk tror jeg er et barn. Tenker på kjæresten min også. Folk må isåfall tro han er pedofil.

Vil si jeg kler meg som en ung kvinne med jeans og en topp. Det som gjør at jeg ser ung ut er nok at jeg er tynn og har dermed ikke veldig med former og at jeg ikke har rynker eller linjer. Jeg bruker ikke enorme mengder sminke heller. 

Anonymkode: 6a1bb...e51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...