Gå til innhold

Noen som bare VISSTE at partneren aldri ville være utro, men så skjedde det likevel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, i mine øyne blir utroskap mer og mer trivielt, skjer overalt hele tiden og jeg har opplevd det selv to ganger uten at jeg ble knust av den grunn. Har aldri vært utro selv, men har vært helt på bristepunktet av fristelse og tenker i ettertid litt sånn "hva så om jeg hadde gjort det?" Er det så jævlig nøye som det man får inntrykk av her inne? I mine øyne nei. For mine egne fremtidige forhold blir det mer et spørsmål om å finne andre løsninger (åpent forhold e.l.) enn å finne én jeg stoler hundre prosent på.

Anonymkode: 46ae1...4aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, i mine øyne blir utroskap mer og mer trivielt, skjer overalt hele tiden og jeg har opplevd det selv to ganger uten at jeg ble knust av den grunn. Har aldri vært utro selv, men har vært helt på bristepunktet av fristelse og tenker i ettertid litt sånn "hva så om jeg hadde gjort det?" Er det så jævlig nøye som det man får inntrykk av her inne? I mine øyne nei. For mine egne fremtidige forhold blir det mer et spørsmål om å finne andre løsninger (åpent forhold e.l.) enn å finne én jeg stoler hundre prosent på.

Anonymkode: 46ae1...4aa

Hvis du skal ha åpent forhold, er det et dårlig utgangspunkt å ikke stole på partner.

Anonymkode: 946ae...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel sånn 50-60% av alle forhold som opplever utroskap. Så tro det ikke rammer akkurat meg er blåøyd 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var den personen selv, som «visste» at jeg aldri kom til å være utro. Det skjedde likevel. 
Men jeg kan samtidig si at det ikke alltid stemmer at «en gang utro, alltid utro».  

Anonymkode: a8109...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2019 den 1.36, AnonymBruker skrev:

Man vet jo aldri. Forelskelse er en form for galskap. Men jeg tror ikke på "en gang utro, alltid utro." Det er for enkelt. Kjenner alt for mange som har vært utro, men som ikke er det mer. Mennesker gjør mye rart. Det er menneskelig å feile.

Anonymkode: 7f072...078

Så lenge det ikke får konsekvenser er det litt. Om en besitter makta i forholdet er det en bagatell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var den personen selv, som «visste» at jeg aldri kom til å være utro. Det skjedde likevel. 
Men jeg kan samtidig si at det ikke alltid stemmer at «en gang utro, alltid utro».  

Anonymkode: a8109...a7e

Hvorfor vil du ikke si det? Kan en være litt utro av og til, men så gjelder det ikke hele tiden, liksom. Ett menneske som er tilbøyelig til å være utro vil alltid være det. Går i arv til og med hviser forskningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, RoH skrev:

Hvorfor vil du ikke si det? Kan en være litt utro av og til, men så gjelder det ikke hele tiden, liksom. Ett menneske som er tilbøyelig til å være utro vil alltid være det. Går i arv til og med hviser forskningen. 

Jeg har vært utro én gang på 20 år (jeg er 40), og da sa jeg det selv til partner. Føler meg Aksel frista til å være utro, en gang, for jeg skjønner hva som skjedde den gangen.

Anonymkode: 946ae...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, RoH skrev:

Så lenge det ikke får konsekvenser er det litt. Om en besitter makta i forholdet er det en bagatell. 

Hvis man tror man har makta i forholdet, har man tapt det. 

Anonymkode: 946ae...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, RoH skrev:

Hvorfor vil du ikke si det? Kan en være litt utro av og til, men så gjelder det ikke hele tiden, liksom. Ett menneske som er tilbøyelig til å være utro vil alltid være det. Går i arv til og med hviser forskningen. 

Hvor får du det fra? Det er ikke slik her i livet at det ikke går an å lære av sine feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var helt sikker. Han hadde aldri vært utro i tidligere forhold. Hel ved, solid type. Så ned på utro folk.

Jeg gjorde det slutt pga manglende følelser,  hadde dårlig samvittighet og følte at jeg ødela livet hans. Fikk senere vite at han hadde vært utro med prostituerte 😳😳😳 aldri vært så sjokka i mitt liv. 

Anonymkode: bc908...9d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, l86 skrev:

Hvor får du det fra? Det er ikke slik her i livet at det ikke går an å lære av sine feil. 

Å ja nettopp, det får vi håpe. Forskning på temaet viser at de som har vært utro har tre ganger så stor sannsynlighet for "tilbakefall" vi ser det sammen på en rekke andre felter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, RoH skrev:

Å ja nettopp, det får vi håpe. Forskning på temaet viser at de som har vært utro har tre ganger så stor sannsynlighet for "tilbakefall" vi ser det sammen på en rekke andre felter. 

Jepp. Har mye med personlighetstype å gjøre, noe som i stor grad er arvelig. Dessverre.

Anonymkode: 98fb4...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...