Gå til innhold

Folk som snakker om sex, gjør meg ukomfortabel.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart hiv øker i norge. 

Anonymkode: 04f75...26a

Øker HIV i Norge? Så trist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

det er kulturelt. 

Anonymkode: 64264...81c

Jeg er enig med deg i at nordmenn er generelt introverte og tror det er noe mistenkelig med folk som snakker til dem "uten en god grunn" 🙂

men om noe, så er det kanskje mer uvanlig i mange andre land å legge ut om kjønnssykdommer i en togkupe til folk du ikke kjenner så godt pluss med andre passasjerer som hører. Det er ikke kulturelt normalt noe sted. Helt ok at noen vil være personlige, men fra det til å bli såå privat er en stor forskjell. Jeg liker ikke at noen invaderer privatlivet mitt, men jeg liker heller ikke å få andres privatliv rett i ansiktet. Det er ikke noe jeg vil forholde meg til om vi ikke er nære venner eller familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg er enig med deg i at nordmenn er generelt introverte og tror det er noe mistenkelig med folk som snakker til dem "uten en god grunn" 🙂

men om noe, så er det kanskje mer uvanlig i mange andre land å legge ut om kjønnssykdommer i en togkupe til folk du ikke kjenner så godt pluss med andre passasjerer som hører. Det er ikke kulturelt normalt noe sted. Helt ok at noen vil være personlige, men fra det til å bli såå privat er en stor forskjell. Jeg liker ikke at noen invaderer privatlivet mitt, men jeg liker heller ikke å få andres privatliv rett i ansiktet. Det er ikke noe jeg vil forholde meg til om vi ikke er nære venner eller familie. 

Men her er utrolige mange faktorer man ikke vet i grunn. Men det er åpenbart at det var noe hun hadde øverst på hjertelaget, og hadde tillit til TS, og måtte uttrykke noe som var viktig for henne der og da. Dessuten er det kvinnelig tema.

Men jeg kan selvsagt tilføye til jeg har erfart der nordmenn som jeg "tilfeldigvis har berørt" og de har ikke gode jobber, men er ulærde og har destruktiv kulturell bakgrunn - som snakker spydige ord i min vei. Dem vil iallfall ikke jeg har noe med å gjøre. 

 

Anonymkode: 64264...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er kulturelt. 

Anonymkode: 64264...81c

Du har fremdeles ikke nevnt noen kulturer der folk forteller om kjønnssykdommene og sexlivet sitt til fremmede og fjernt bekjente på toget. Hvis det er kulturelt betinget om dette er greit eller ikke regner jeg med du har noen eksempler.

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men her er utrolige mange faktorer man ikke vet i grunn. Men det er åpenbart at det var noe hun hadde øverst på hjertelaget, og hadde tillit til TS, og måtte uttrykke noe som var viktig for henne der og da. Dessuten er det kvinnelig tema.

Men jeg kan selvsagt tilføye til jeg har erfart der nordmenn som jeg "tilfeldigvis har berørt" og de har ikke gode jobber, men er ulærde og har destruktiv kulturell bakgrunn - som snakker spydige ord i min vei. Dem vil iallfall ikke jeg har noe med å gjøre. 

 

Anonymkode: 64264...81c

Hvilke faktorer? Hvordan har man tillit til fremmede eller folk man knapt kjenner? Damen fortalte jo ikke bare om kjønnssykdommene sine til TS, hun fortalte det jo praktisk talt til hele togvogna med fremmede.
Og nei, det er ikke et kvinnelig tema å snakke høylytt om kjønnssykdommene sine. Det er ikke et mannlig tema heller. Det er ikke normalt blant noen, uansett utdannelse og kulturell bakgrunn. Den eneste gangen jeg har opplevd noe lignende var da jeg overhørte en desperat narkoman på venterommet til legevakta klage høylytt over hvilke kroppsdeler han hadde vondt i, inkludert penisen sin. Men det var jo da en ruset person med store smerter som var på legevakta, og det er en helt annen setting enn dra i gang smalltalk med en fjern bekjent på toget. Det tror jeg du også skjønner, men du synes bare det er så morsomt å provosere og tulle på en ellers kjedelig lørdag.

Og du: Dersom du "tilfeldigvis berører" fremmede mennesker fortjener du kanskje å få noen spydige ord ;)

Anonymkode: 91ea5...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har fremdeles ikke nevnt noen kulturer der folk forteller om kjønnssykdommene og sexlivet sitt til fremmede og fjernt bekjente på toget. Hvis det er kulturelt betinget om dette er greit eller ikke regner jeg med du har noen eksempler.

dette er ikke fremmed, men bekjentskap.

jeg har møtt frekke mennesker, og det er både bekjentskap og fremmede. Men jeg har lært hva jeg gjorde feil i de situasjonene, og hvordan jeg i fremtiden håndterer syrlige mennesker uten identitet eller familieløs.

Anonymkode: 64264...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...