Gå til innhold

Lavkarbo - funker det for alle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo rart når man bøtter nedpå med fett :P 

Anonymkode: 5dc1b...b27

Dette er misforstått. Jeg har aldri kastet i meg fett. 

Er dog ingen «lavkarbo-frelst». Men å spise lavkarbo er ikke ensbetydende med å hive innpå med kremfløte. Det finnes en mellomting.

Anonymkode: c621e...29a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er misforstått. Jeg har aldri kastet i meg fett. 

Er dog ingen «lavkarbo-frelst». Men å spise lavkarbo er ikke ensbetydende med å hive innpå med kremfløte. Det finnes en mellomting.

Anonymkode: c621e...29a

Alt som er høyt i protein er også veldig høyt i fett, så om du spiser kjøtt, melkeprodukter eller egg tre ganger til dagen, så bøtter du nedpå med fett. Til sammenligning er det ingen planter som har så mye fett, unntatt kanskje nøtter, og det lever man jo heller ikke av alene. Prøv å holde et kokt egg i hånden, eller en steik, og så kjenner du på hånden etterpå, den er innsatt med fett. Du klarer ikke få like mye fett i et måltid med plantemat, om du ikke regelrett bader det i olje da.

Anonymkode: 5dc1b...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Alt som er høyt i protein er også veldig høyt i fett, så om du spiser kjøtt, melkeprodukter eller egg tre ganger til dagen, så bøtter du nedpå med fett. Til sammenligning er det ingen planter som har så mye fett, unntatt kanskje nøtter, og det lever man jo heller ikke av alene. Prøv å holde et kokt egg i hånden, eller en steik, og så kjenner du på hånden etterpå, den er innsatt med fett. Du klarer ikke få like mye fett i et måltid med plantemat, om du ikke regelrett bader det i olje da.

Anonymkode: 5dc1b...b27

Tror du må gå kostholdsskolen om igjen......

Hvordan blir du forresten fettete på hendene av å holde et kokt egg i hånden, når du da bare holder i eggehviten?

Eller mener at du moser det i hånden?

Jeg forstår bare ikke, er jeg litt dum?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, 282_NaughtySpark said:

Tror du må gå kostholdsskolen om igjen......

Hvordan blir du forresten fettete på hendene av å holde et kokt egg i hånden, når du da bare holder i eggehviten?

Eller mener at du moser det i hånden?

Jeg forstår bare ikke, er jeg litt dum?

Prøv.

Anonymkode: 5dc1b...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Prøv.

Anonymkode: 5dc1b...b27

Et kokt egg kan kjennes glatt ut.

Mener du at det er det samme som fettete?

Anonymkode: 2e01c...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Et kokt egg kan kjennes glatt ut.

Mener du at det er det samme som fettete?

Anonymkode: 2e01c...a29

Det kjennes ikke glatt lenger etter du har sluttet å holde i det, så nei.

Anonymkode: 5dc1b...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøv.

Anonymkode: 5dc1b...b27

Jeg har sikkert håndtert flere kokte egg enn de fleste her har sett i hele sitt liv, og egentlig egg i alle slags tilstander av tilberedning.

Jeg har aldri opplevd å holde i et fettete kokt egg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, 282_NaughtySpark said:

Jeg har sikkert håndtert flere kokte egg enn de fleste her har sett i hele sitt liv, og egentlig egg i alle slags tilstander av tilberedning.

Jeg har aldri opplevd å holde i et fettete kokt egg.

Prøv å holde i et egg og så kjenner du på hånda etterpå. Prøv med en ost. Prøv så med en biff på samme måten. Og så, prøv med en gulrot. Skjønner du hva jeg mener?

Anonymkode: 5dc1b...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøv å holde i et egg og så kjenner du på hånda etterpå. Prøv med en ost. Prøv så med en biff på samme måten. Og så, prøv med en gulrot. Skjønner du hva jeg mener?

Anonymkode: 5dc1b...b27

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, 282_NaughtySpark said:

Nei.

Neivel, da får du jo bare fortsette å tro at det går an å spise mager lavkarbo da.

Anonymkode: 5dc1b...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Neivel, da får du jo bare fortsette å tro at det går an å spise mager lavkarbo da.

Anonymkode: 5dc1b...b27

Og du får fortsette å tro at det ikke går an.

Det er ikke mitt tap, for å si det sånn.......

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 1.10, AnonymBruker skrev:

Neivel, da får du jo bare fortsette å tro at det går an å spise mager lavkarbo da.

Anonymkode: 5dc1b...b27

Hva er dette ønsket om mager lavkarbo? Kutter du ut karbohydrater, skal du erstatte det med naturlig fett. Proteiner er en dårlig energikilde, men en viktig byggekloss. De spiser spiser mager lavkarbo får fort en mild versjon av en mangelsykdom som kalles "rabbit starvation". Den er lett å fikse med å spise fet mat, men man føler seg elendig mens det pågår og man kan stryke med hvis man spiser veldig lite fett over tid. Og dette er også grunnen til at mange mennesker som prøver lavkarbo mistrives. De er redde for fett og spiser ikke nok fett. Rådene man får fra Nasjonalt Råd for Ernæring er faktisk veldig dårlige, og mange har blit hjernevasket til å tro at for mettet fett er usunt, at korn er sunt, at totalkolesterol sier noe om økt risiko for hjertesykdom, osv. Dette til tross for at vi har bevis for det motsatte. De ser bare ut til å fornekte det 

Anonymkode: af449...c98

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Alt som er høyt i protein er også veldig høyt i fett, så om du spiser kjøtt, melkeprodukter eller egg tre ganger til dagen, så bøtter du nedpå med fett. Til sammenligning er det ingen planter som har så mye fett, unntatt kanskje nøtter, og det lever man jo heller ikke av alene. Prøv å holde et kokt egg i hånden, eller en steik, og så kjenner du på hånden etterpå, den er innsatt med fett. Du klarer ikke få like mye fett i et måltid med plantemat, om du ikke regelrett bader det i olje da.

Anonymkode: 5dc1b...b27

Dette stemmer jo rett og slett ikke på en flekk. Har kalkun og kylling høyt fettinnhold, mener du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, DavinaWin said:

Dette stemmer jo rett og slett ikke på en flekk. Har kalkun og kylling høyt fettinnhold, mener du?

I forhold til poteter, ja.

Anonymkode: 5dc1b...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I forhold til poteter, ja.

Anonymkode: 5dc1b...b27

Poteter blir en til gjengjeld fort sulten av igjen, så der går vel vinninga opp i spinninga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DavinaWin said:

Poteter blir en til gjengjeld fort sulten av igjen, så der går vel vinninga opp i spinninga?

Nå vet du ikke hva du svarer på, les bakover i tråden.

Anonymkode: 5dc1b...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.5.2019 den 21.22, AnonymBruker skrev:

Det er jo rart når man bøtter nedpå med fett :P 

Anonymkode: 5dc1b...b27

Ja jeg er er enig jeg altså. Men når "alle" lovpriser dietten, vektnedgangen og påstår at alle verdier er SÅÅÅÅÅÅÅ mye bedre, så frista det jo å prøve.

Anonymkode: b8ea6...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 1.22, 282_NaughtySpark skrev:

Nei.

Utrolig at du ikke forstod det. Det var jo veldig detaljert forklart.

Anonymkode: d568e...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet du ikke hva du svarer på, les bakover i tråden.

Anonymkode: 5dc1b...b27

Har lest tråden, vet godt hva svarer på🤷‍♀️ Poteter er sunt, inneholder masse bra, er billig. Men det er vomfyll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 23.37, AnonymBruker skrev:

Alt som er høyt i protein er også veldig høyt i fett, så om du spiser kjøtt, melkeprodukter eller egg tre ganger til dagen, så bøtter du nedpå med fett. Til sammenligning er det ingen planter som har så mye fett, unntatt kanskje nøtter, og det lever man jo heller ikke av alene. Prøv å holde et kokt egg i hånden, eller en steik, og så kjenner du på hånden etterpå, den er innsatt med fett. Du klarer ikke få like mye fett i et måltid med plantemat, om du ikke regelrett bader det i olje da.

Anonymkode: 5dc1b...b27

Jeg har levd på lavkarbo nå i 4 år.  Ikke fordi jeg skal ned i vekt,  men fordi jeg trives best med det.  

Bøtter absolutt ikke ned med fett! 

Vanlig dag: Frokost: kun kaffe. 

Lunch: brokkolisalat med feks kylling,  laks eller spekeskinke. 

Middag: feks wok med fisk,  eller kylling,  eller  feks biff og salat.  

Dessert eller kos: bringbær + litt cottage cheese og litt hakkede valnøtter.  

Kolesterol og blodtrykk helt perfekt.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...