Gå til innhold

Noen her som bor i rekkehus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det å bo i rekkehus med barn? Får man sitte i fred i hagen eller føler en at man går oppå naboene hele tiden? Hvordan er det med støy? 

Dårlig med frittstående eneboliger på markedet der vi leter. Mange eneboliger i rekke til salgs, korte og lengre. Vegg i vegg og med carport imellom. 

Anonymkode: 4ced4...788

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg små barn lenger, men en ungdom. Og her er det utrolig stille og rolig. Selvfølgelig hører en hva naboene snakker om hvis vi er i hagen samtidid.

i selve rekken vår,er det utrolig stille. Men det er jo lyder fra bilveg og fly.

AnonymBruker
Skrevet

det er veldig deilig å bo med små barn i et rekkehus. Ja, man har mange naboer å hilse på, men barna har mange venner å leke med. Som det er lett å gå til, og alltid noen som er hjemme. Med litt sammensatt aldersgruppe, er det også lett å finne barnevakt for en kveld - da er det alltid noen tenåringer i nærheten som kan sitte barnevakt. Det er alltid en trampoline å hoppe på, og en is å få. For meg som mor, er det oftest noen å trille sammen med, om jeg skal ut på en trilletur. 

jeg personlig synes ikke det gjør noe med liten hage, mindre arbeid for meg. Og litt privatliv savner man jo kanskje, men for min del, nå med to små barn, er liten pris å betale for både min enklere hverdag, og barnas trivsel. 

Anonymkode: c5fc6...789

• Liker 3
Skrevet

Ikke noe problem her jeg bor. Synes faktisk det er utrolig hyggelig, ikke instrusivt i det hele tatt. Faktisk tror jeg at jeg foretrekker dét fremfor enebolig! 

• Liker 1
Skrevet

Ja her bor vi fint. Alle rekkehusene er vendt mot en sirkel med stort tre, flaggstang, lekeplass og Ping-pong- bord. Det er lite gjennomtrekk av folk, god blanding av alle slag. Det er fint å slippe barna ut, de har mye boltreplass med barna i nabolaget. 

Alle i sameiet investerte sammen i en stor ballbinge. Lurt. 

Og vi hilser på naboer, stopper ikke så ofte. 

Noe av det jeg liker best er at det er betong over alt, så vi hører ikke naboene gjennom veggene!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor i enderekkehus, på ene siden er det lekeplass, fotballbane, basketbane, ping-pong bord og akebakke. Men på andre siden så har vi en stor terrasse, og bare skog foran oss, store busker på ene siden, og levegg hele veien til de som bor vegg i vegg. Så ingen ser inn til oss, eller går der, og stille og rolig. Jeg trives veldig godt med å bo i rekkehus. Har bodd i både enebolig og rekkehus mens jeg har barn, og trives best i rekkehus. 

Anonymkode: 0878e...9e7

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i rekkehus med barnl og trives veldig godt. Jeg var spent på hvordan jeg kom til å trives siden behovet for privatliv er stort. Naboene er fantastisk hyggelige, men helt privat når man er i hagen. Vi har 2 meter høy rundt hagedelen/hekk mot naboen som tidligere eier plantet, og den er vi glad for å ha. Det er et jorde utenfor stua og hagen slik at ingen ser inn.

Borettslaget er lite, men har felles trampoline, små fotballmål og lekeplass med sandkasse, og barna deler på lekene, noe som er kjempepraktisk slik at man slipper å kjøpe masse leker selv som uansett ikke slites ut. 

Rekkehuset er fra 50-tallet, men vi hører veldig lite til naboen (som også har barn). Hører det når ytterdøra og noen av dørene inne smeller igjen, og den ene gangen 18-åringen hørte på veldig, veldig høy musikk på fest. Ellers legger vi ikke merke til det. Sitter de på verandaen og prater hører man det selvsagt om vinduene er åpne.

Vi hilser på naboene og prater innimellom, men ikke hver gang. Koselig med felles grillfest for voksne og barn på fellesområdene en gang i året.

Er man veldig uheldig får man en bråkete nabo som hele tiden skal ta kontakt, men det kan man like gjerne få om man bor i enebolig. Sitter med et inntrykk av at folk i borettslag har stor respekt for naboens privatliv.

Anonymkode: 81cce...d18

• Liker 2
Skrevet

Vi bor også i rekkehus. Vi har enderekkehus. Her er det rolig og fredelig og barna hadde alltid noen å leke med da de var små. Vi bor i selveiet rekkehus, rett i skogkanten. Det er litt over 50 hus i sameiet og det er veldrevet. Husene i rekka er litt forskjøvet i forhold til hverandre. Det betyr at vi blir mer skjermet fra naboene.

AnonymBruker
Skrevet

Vi flytter i rekkehus etter sommeren, og når jeg leser her så kjenner jeg at jeg gleder meg skikkelig! Det blir fint for ungene å få litt hage og andre barn å leke med. Nå bor vi i leilighet i Oslo. Blir fint med naboer som er på samme sted i livet 😊

Anonymkode: 0a7c1...6a6

AnonymBruker
Skrevet
På 10.5.2019 den 9.26, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det å bo i rekkehus med barn? Får man sitte i fred i hagen eller føler en at man går oppå naboene hele tiden? Hvordan er det med støy? 

Dårlig med frittstående eneboliger på markedet der vi leter. Mange eneboliger i rekke til salgs, korte og lengre. Vegg i vegg og med carport imellom. 

Anonymkode: 4ced4...788

Vi bor i firemannsbolig og det gikk helt greit til det flytta inn gærne naboer. Nå flytter vi og selger etter ett år med terror. 

Anonymkode: 8258e...a35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i firemannsbolig og det gikk helt greit til det flytta inn gærne naboer. Nå flytter vi og selger etter ett år med terror. 

Anonymkode: 8258e...a35

Nå ble jeg litt nysgjerring på hva du ville svart meg hvis jeg var på visning og spurte: hvordan er naboene her? Vi er på visninger for tiden, leiligheter, og spør gjerne hvordan naboene er. Får jo alltid positivt svar, men har alltid undret på om de svarer sant..

Anonymkode: 19c05...864

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...