Jump to content
AnonymBruker

Finnes det i det hele tatt menn som ikke mister hodet av en pen ung dame?

Recommended Posts

AnonymBruker

Først og fremst vil jeg bare si at dette ikke er en tråd som er ment for å hetse menn, da jeg er fullt klar over at kvinner ikke nødvendigvis er noe bedre. Men jeg har nå fått så utrolig mange dårlige erfaringer at jeg virkelig har mistet håpet om at det finnes noen gode (single) menn igjen der ute. 

I tenårene og 20-årene opplevde jeg hvordan selv godt gifte menn i 30 og 40-årene kunne stirre eller flørte åpenlyst med meg selv eller venninnene mine, og nå som jeg har passert 30 føler jeg at det nærmest er bare å gi opp, ettersom det virker som menn på min alder bare er på jakt etter jenter i 20-årene. Jeg vil si jeg ser helt ok ut, er slank og kler meg feminint, har høy utdanning, bra jobb og mange spennende interesser. Men på Tinder er det nesten utelukkende eldre (gjerne 5+ år) menn som tar kontakt, og i virkeligheten opplever jeg at jeg er interessant for menn helt til det kommer en penere og yngre jente inn i bildet (aldersforskjell på 10++ år er visst ingen hindring). Selv går jeg nærmest utelukkende for personlighet og har falt for mange menn som ingen av venninnene mine synes er verken spesielt kjekke eller interessante. Likevel skjer det samme gang på gang; at jeg blir holdt på gress til det dukker opp noen bedre. Er det slik verden har blitt? At det bare er utseende som betyr noe? Eller finnes det fortsatt menn som faller for gjennomsnittlige kvinner og som holder seg til disse, selv om de skulle få sjans på en penere og yngre jente? Som ikke glemmer deg med en gang det kommer en penere jente inn i rommet?

Vær så snill å gi meg håp 😔

Anonymkode: db422...f05

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror det er du som har mistet hodet her...

Anonymkode: 2fdc7...b6c

AnonymBruker

Du er ikke interressert i menn 5 år eldre men kan ikke forstår hvorfor andre menn likker ikke gjennomsnittlige damer?

Anonymkode: 958c0...03b

SemperFi

Hmm ... Du virker desperat. Ikke bra, ikke bra.

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke interressert i menn 5 år eldre men kan ikke forstår hvorfor andre menn likker ikke gjennomsnittlige damer?

Anonymkode: 958c0...03b

Hvor leste du det av innlegget mitt? Jeg foretrekker faktisk eldre menn, men helst ikke med altfor stor aldersforskjell (5-10 år går fint). Poenget mitt var at de som er på min alder tydeligvis går etter damer i 20-årene, mens det virker som de som er interessert i oss på 30+ oftest er menn på 35+ (fordi de ikke har sjans på yngre jenter?). 

AnonymBruker

Ja, lett. Ikke vanskelig om man er homofil, da er det ikke mye å miste huet av.

Anonymkode: 79992...78e

Annonse

Anusnym

Dette er litt provoserende for en mann for å være helt ærlig :) Få unge damer vil ha menn på samme alder, da blir det jo slik?

Du nevner tinder, er du klar over at 80% av damene på tinder jager 20% av mennene der? Statistikk fra tinder.

Det er hardt å ikke være attraktiv, for all del. Men jeg er sikker på at de fleste menn på din alder har større problem med å tiltrekke seg det motsatte kjønn enn det du har. 

Duftavsommerregn
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller finnes det fortsatt menn som faller for gjennomsnittlige kvinner og som holder seg til disse, selv om de skulle få sjans på en penere og yngre jente? Som ikke glemmer deg med en gang det kommer en penere jente inn i rommet?

Klart pene jenter er flotte! Men en mann med litt livserfaring faller jo ikke bare for dette her, jeg bryr meg ikke engang og det er helt seriøst. For personligheten til en jente betyr også utrolig mye, og kan løfte et "middels" utseende helt enormt. Om da mannen har litt "vett" i hodet. Mange har akkurat det. Utseendet betyr bare litt for å få den "kjemien" som skal til for at man fysisk skap passe sammen og få en "kontakt" der. Alt annet er jo egentlig "overflødig" og derfra betyr personligheten mye mer.

AnonymBruker

Jeg ble 30 i år og er mer populær enn før, mer enn da jeg var 20. Kanskje fordi jeg er en late bloomer eller kanskje fordi jeg gir f i menn nå som jeg er nysingle og ikke ønsker kjæreste og utstråler uoppnåelighet av noe slag. 

Anonymkode: 61dc8...15b

AnonymBruker
6 minutter siden, SemperFi skrev:

Hmm ... Du virker desperat. Ikke bra, ikke bra.

Jeg er absolutt ikke desperat, faktisk ganske kresen. Men det eneste absolutte "kravet" jeg har til en mann er at jeg må ha følelser for ham, noe jeg dessverre ikke får så ofte. 

2 minutter siden, Anusnym skrev:

Dette er litt provoserende for en mann for å være helt ærlig :) Få unge damer vil ha menn på samme alder, da blir det jo slik?

Du nevner tinder, er du klar over at 80% av damene på tinder jager 20% av mennene der? Statistikk fra tinder.

Det er hardt å ikke være attraktiv, for all del. Men jeg er sikker på at de fleste menn på din alder har større problem med å tiltrekke seg det motsatte kjønn enn det du har. 

Denne tråden var ikke ment som en konkurranse i å ha det verst. Jeg er fullstendig klar over at det er mange menn som sliter på kjønnsmarkedet, men det er jo heller ikke så rart når alle vil ha den peneste dama. 

AnonymBruker
2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Klart pene jenter er flotte! Men en mann med litt livserfaring faller jo ikke bare for dette her, jeg bryr meg ikke engang og det er helt seriøst. For personligheten til en jente betyr også utrolig mye, og kan løfte et "middels" utseende helt enormt. Om da mannen har litt "vett" i hodet. Mange har akkurat det. Utseendet betyr bare litt for å få den "kjemien" som skal til for at man fysisk skap passe sammen og få en "kontakt" der. Alt annet er jo egentlig "overflødig" og derfra betyr personligheten mye mer.

Takk for et oppløftende svar :) Det er akkurat slik jeg håper at verden skal være, men som jeg ikke lenger klarer helt å tro på. Godt å høre at det i alle fall finnes noen slike menn der ute. 

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor leste du det av innlegget mitt? Jeg foretrekker faktisk eldre menn, men helst ikke med altfor stor aldersforskjell (5-10 år går fint). Poenget mitt var at de som er på min alder tydeligvis går etter damer i 20-årene, mens det virker som de som er interessert i oss på 30+ oftest er menn på 35+ (fordi de ikke har sjans på yngre jenter?). 

Dropp vitenskapelige folk- problem solved.

men da må du ofre din egen vitenskap.

Anonymkode: 2fdc7...b6c

Anusnym
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er absolutt ikke desperat, faktisk ganske kresen. Men det eneste absolutte "kravet" jeg har til en mann er at jeg må ha følelser for ham, noe jeg dessverre ikke får så ofte. 

Denne tråden var ikke ment som en konkurranse i å ha det verst. Jeg er fullstendig klar over at det er mange menn som sliter på kjønnsmarkedet, men det er jo heller ikke så rart når alle vil ha den peneste dama. 

Du er kresen og får ikke følelser for mange, ok. De fleste damer er sånn, og de fleste damer får følelser av de samme mannfolka, ikke overraskende. De som er kjekkest typisk :)

Du sier alle vil ha den peneste dama, hvis du ser på statistikken fra tinder er der jo klart at det er damene som kun vil ha de mest attraktive, ikke omvendt.

Men jeg er enig at det er en kynisk verden, jeg liker det heller ikke.

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, Anusnym skrev:

Du er kresen og får ikke følelser for mange, ok. De fleste damer er sånn, og de fleste damer får følelser av de samme mannfolka, ikke overraskende. De som er kjekkest typisk :)

Du sier alle vil ha den peneste dama, hvis du ser på statistikken fra tinder er der jo klart at det er damene som kun vil ha de mest attraktive, ikke omvendt.

Men jeg er enig at det er en kynisk verden, jeg liker det heller ikke.

Jeg har faktisk aldri falt for en klassisk pen mann, de interesser meg sjeldent. De jeg faller for er gjerne helt gjennomsnittlige eller kanskje til og med under snittet utseendemessig, men har noe ved seg som gjør at de fanger interessen min. Noen ganger en spesiell sjarm eller utstråling, men ofte er det bare at de virker snille og gode. Så derfor er det ekstra skuffende å oppleve at selv disse mennene (som ikke har spesielt "draget") bare har deg på gress til det dukker opp noen bedre.

Anusnym
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har faktisk aldri falt for en klassisk pen mann, de interesser meg sjeldent. De jeg faller for er gjerne helt gjennomsnittlige eller kanskje til og med under snittet utseendemessig, men har noe ved seg som gjør at de fanger interessen min. Noen ganger en spesiell sjarm eller utstråling, men ofte er det bare at de virker snille og gode. Så derfor er det ekstra skuffende å oppleve at selv disse mennene (som ikke har spesielt "draget") bare har deg på gress til det dukker opp noen bedre.

Ok, er litt overrasket over å høre det egentlig. Er dette sjekking på byen? Tror du kunne passe bedre med noen som er litt mer sjenert kanskje.

Ellers så har jeg aldri hørt en dame si de faller for "klassisk pene menn". De fleste vil ha store menn med litt pappakropp og hår. Så er ikke sikkert din smak er så annerledes. 

AnonymBruker

Jeg har lurt på det samme TS, etter å ha opplevd både personlig og sett fra utsiden hvordan menn møter en pen dame som viser interesse, og da gjerne en god del år yngre (men ikke alltid yngre, kan holde at hun er veldig pen), og mister hodet fullstendig. Ekteskap ryker, unger blir glemt, de blir som siklende hunder i bånd. Og plutselig er de som var glade for å begynne å ha store barn i gang med kull nr to. Men jeg skal si at jeg også har sett kvinner i samme situasjon da. De kan også miste hodet. Ut med ektemannen og inn med ny mann i løpet av et halvår. Og det selv om begge har barn.

Nei, alle er ikke sånn heldigvis. Men jeg kan love at menn i 40-årene har store tilbøyeligheter til å oppføre seg sånn. Kall det gjerne midtlivskrise. Å ha draget på pene og gjerne unge damer er det viktigste i livet da tydeligvis. Patetisk og trist.

Anonymkode: e3f1c...05c

AnonymBruker

The wall hits hard every time.

Anonymkode: 65300...dd9

AnonymBruker

Jeg vil tro at menn legger merke til pene kvinner uansett om de er i forhold eller ikke, men de som er voksne i hodet og ikke bare i alder klarer å holde seg til å se litt på henne når de er i et forhold eller med ei de er interessert i.

Det er i hvert fall min erfaring og jeg kan også kikke på kjekke menn selv om jeg er i et forhold, men man går ikke helt av skaftet av den grunn :)

Pene mennesker finnes overalt og det høres svært umodent ut å bli til en siklende geleklump bare fordi et pent menneske viser interesse.

Anonymkode: d0840...fcf

Lostintranslation

Ja menn er visuelle, men de varierer de også.

Du sier du har "passert 30", i det tenker jeg at du er like over? Det er jo ikke som om du falmer over natten, og om man tar vare på seg selv er det ingen grunn til at man ikke kan se likedan ut som da man var 27. En pen dame er en pen dame. Miranda Kerr eller Irina Shayk kunne lurt vekk en mann like lett som en på 25, for å sette det på spissen. Disse årene er ikke like avgjørende som kan oppleves for dem som står i dem.

Hvis mennene du dater går for jenter i begynnelsen av tyveårene, så tenker jeg det sier mer om dem personlig. For en mann på 35 som er ute etter sex er det klart at alle er aktuelle, men for forhold ligger det oftere mellom slutten av tyveårene og opp i egen alder. 

For de fleste kvinner er det riktignok hensiktsmessig å gå litt opp i alder. Personlig synes jeg ikke 5 år over er mye i det hele tatt. 

AnonymBruker
18 minutter siden, Lostintranslation skrev:

Ja menn er visuelle, men de varierer de også.

Du sier du har "passert 30", i det tenker jeg at du er like over? Det er jo ikke som om du falmer over natten, og om man tar vare på seg selv er det ingen grunn til at man ikke kan se likedan ut som da man var 27. En pen dame er en pen dame. Miranda Kerr eller Irina Shayk kunne lurt vekk en mann like lett som en på 25, for å sette det på spissen. Disse årene er ikke like avgjørende som kan oppleves for dem som står i dem.

Hvis mennene du dater går for jenter i begynnelsen av tyveårene, så tenker jeg det sier mer om dem personlig. For en mann på 35 som er ute etter sex er det klart at alle er aktuelle, men for forhold ligger det oftere mellom slutten av tyveårene og opp i egen alder. 

For de fleste kvinner er det riktignok hensiktsmessig å gå litt opp i alder. Personlig synes jeg ikke 5 år over er mye i det hele tatt. 

Øøøøhhh....og hvorfor er det så hensiktsmessig å gå opp litt i alder når man er kvinne, om jeg tør spørre?

Anonymkode: 03ce0...71f